Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lillelorden

Ja, det är skittråkigt. Finns verkligen ingenting att söka just nu, hoppas att det kommer mer efter semestern.

@Ceta
Ja, jag har jobb, men inte alls det jag vill. Hästen går bra! Vi har hunnit vara på ett par pay and jumper, rida programridning och prova lite pyttesmå stockar i skogen :D Och tjock börjar han bli igen också!

@addicted Men va härligt :) Har sett det du lagt ut på fb, och där verkar det ju gå bra iaf!
Hoppas det löser sig med jobb snart med! Anars får du göra som mig om omlokalisera ;)

Kass dag idag för övrigt :( Kände det redan när jag gick och la mig igår att här går det utför.. Inte nödvändigtvis hemlängtan, men saknar att vara medräknad automatiskt (som jag är i familjen, och bästa vännens familj). Här blir jag medbjuden på en del, från många olika, och det är alltid trevligt, men jag har liksom ingen jag kan luta mig mot (som idag när livet känns kass!).
Efter jobbet idag är jag ledig i tre dagar, och alla jag umgås med skall resa bort! Vist, några kommer hem på lördag, och skall hem till mig på kvällen där, men i övrigt är jag ensam. Inte ett dugg sugen på att jobba, men skulle jag flexa ut tidigare förlorar jag ju timmar, plus att jag ju bara blir ensam fler timmar :grin:

Förlåt för utösande av kräk...

@Ceta Ja, det är kul! Har funderat på att flytta, men det finns inga jobb att söka på de platser jag kan tänka mig att flytta till heller...

Förstår att det är tufft att vara ensam, men om du vänder på det lite så har du inte bott där så länge, och du har redan hittat många personer att umgås med! Det tar tid att bygga vänskaper där man är automatiskt medräknad, men försök se det positiva (även om det är svårt)! :)

jo, jag vet ju egentligen. Tycker själv det har gått över förväntning att skaffa vänner och sammanhang! Bara just idag som känns tungt.
De jag umgås mest med (och en del andra) är ju väldigt bra på att bjuda med mig på saker (när vi diskuterar vandring eller fiske eller framtida grillkvällar), så vet ju att jag är medräknad.
Just nu handlar det nog mest om trötthet och hemlängtan som ter sig på ett lite annorlunda sätt. Vet ju att om jag varit hemma hade jag ju alltid kunnat åka till mamma och pappa om jag inte ville sitta ensam (sen kanske jag inte hade gjort det, men hade ju haft möjligheten), och även i bästa vännens familj skall det mycket till för att jag inte bara kan bjuda in mig själv.

Tycker nog lite synd om mig själv helt enkelt ;) Sen är det en kompis hemifrån som jag är besviken på av olika anledningar och de känslorna kommer alltid upp när andra tankar går i negativa banor..

@Ceta

Det är verkligen inte konstigt att du har hemlängtan just nu, det är ju högtid, folk pratar mycket om sina familjer och sina egna väl rotade sammanhang så att säga, klart det är svårt att inte sakna sina egna då.

Men det går över! Jag lovar. På måndag kommer det nästan säkert kännas mycket bättre. Under tiden är det helt okej att tycka synd om sig själv, skriva av sig ordentligt och bara vara. Kram! :)

Grattis igen, Chili! :D Känns bra att veta att jag har en anledning till att åka till Karlstad emellanåt sen. ;)

@Lillelorden Men åh, vad trist. :( Du får helt enkelt komma upp hit och rida!

@Ceta Kram! Inte så konstigt om det blir jobbigt ibland med en sån flytt. Tycker det är sjukt bra gjort av dig att ha gjort det, inte många som skulle våga! :)

Snart ska vi åka och hämta stoet jag lånar, färdigbetäckt nu, så förhoppningsvis finns det ett föl i magen också! :D

tack för alla svar! Tror som ni att det kommer gå över... Fick klagat lite till bästa kollegan (som är med i mammas ålder :p) och hon tyckte absolut jag skulle komma till henne och hennes sambo imorgon (som inte heller har några planer).. så blir nog att jag åker dig. Skönt att ha en sak på dagsplanen iaf :p

Tycker som andra har skrivit att du verkat komma in bättre i "stan" än vad många andra kanske skulle gjort under en så kort tid! Och vad snällt av din kollega att bjuda in dig, låter ju mysigt att man inte behöver vara så många heller :)

Tack för alla grattis! :) Och ja @Hedinn, du måste komma och hälsa på! Givetvis blir det en obligatorisk inflyttningsfest. ;)

@addicted, så tråkigt med jobbet. Verkligen irriterande! Men skönt att hästen går bra så det finns lite positiva grejer i vardagen också. :)

@Ceta, skönt att det löste sig med midsommar så du slipper vara själv! Jag hade också känt mig mycket uttråkad men du är iaf medbjuden, problemet är väl bara att folk åker bort istället för att bli kvar i stan över helgen. :)

@Lillelorden, usch vad tråkigt med hästen. :( Jäkla skit!

Nu ska jag kasta mig i bilen och svänga förbi systemet och sen ska jag hem! Midsommarfest och så hoppas jag hinna börja tapetsera i helgen..!

@yllva och @Chili Jo, det var skönt att det blev bra :) Och ser jag bara lite längre än näsan räcker så får jag ju sällskap lördag kväll. Och dessutom skulle vi kanske ut och fiska på söndag om vädret var bra :p

Flyttade ju själv till en ny stad för inte jättelänge sen (dock inte på långa vägar lika avsides som din stad såklart) så jag vet hur det känns delvis. Det är liksom skillnad på det där att bli medbjuden på anordnade aktiviteter men det krävs ännu ett steg djupare relationer för att man ska kunna känna att man kan bjuda med sig själv. Eller att man bara kan hänga med en person utan att det egentligen är något speciellt man ska göra.

@yllva och @Chili Jo, det var skönt att det blev bra :) Och ser jag bara lite längre än näsan räcker så får jag ju sällskap lördag kväll. Och dessutom skulle vi kanske ut och fiska på söndag om vädret var bra :p

Jag tycker att det låter som att du har ordnat det väldigt bra för dig socialt sätt! Imponerande på så kort tid! Sen kan man ju såklart känns sig ensam ändå, särskilt på högtider som folk tidigare sagt.

@addicted och @Lillelorden: tråkigt med jobb och hästar som inte funkar! Hoppas ni hittar nya båda två. Jag är också lite på väg bort från mitt jobb, det är kaos på arbetsplatsen, superstressigt jämt och man får absolut inget stöd av ledningen. När de idag började prata om att dra in vår handledning som varit det enda andningshål vi har gick liksom musten ur alla. Nu har vi skrivit under ett protestbrev till områdeschefen och hoppas på det bästa, men känns ju lagom kul att höra dagen innan midsommar liksom.

Grattis till jobbet @Chili! Var i Karlstad blir det?

@yllva jo precis! Och det är ju klart det tar ett tag innan man är helt och hållet inne i sammanhanget.

@julgrisen Jobbigt att det är jobbigt på jobbet :( Minns att du pratat om det innan, och det låter verkligen värdelöst att ledningen inte stöttar er! Hoppas det löser sig snart, på ett eller annat sätt!

@Chili Jag vill också komma på inflyttningsfest! :D

@julgrisen Ja, det är tråkigt. Men det löser sig på något sätt.
Trist med ditt jobb också, en bra chef är värd så himla mycket. Hoppas den som kommer till hösten är bättre!

Det blir på konsultfirma i stan @julgrisen. :)

Trist att det är så mycket negativa saker som händer trådens deltagare just nu! Jobbstrul, häststrul... Kan bara hoppas det löser sig till det bästa för er alla! Det känns minst sagt som fel tillfälle att nämna det men just nu är jag lyckligare än på väldigt, väldigt länge. Men det kanske också behövs bland allt det negativa? Det var först ikväll när jag vandrade bort till stugan och insöp atmosfären där en stund som det slog mig. Jag kunde aldrig tro att all skit skulle försvinna och att det på andra sidan skulle vara såhär fint!

@Chili Det är väl fantastiskt med lycka för att väga upp allt det låga i tråden! va härligt att du känner dig så lycklig, det är du värd!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 413
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka