Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag firade midsommar med att jobba femton timmar. Dom firar ju inte midsommar här och alla svenskar jag känner har åkt till Sverige, men jag har så långt hem så det är ingen ide att åka över helgen. Roomien jobbar som vanligt och spanjoren är hemma i Madrid. Så sitter hemma och dricker vin själv och äter godis. Lite tråkigt är det allt att missa midsommar, men inget lite bra vin inte kan bota!

Glad midsommar till alla andra :)

@Jaulgreis Nu när Lillelorden har skrivit så bra känner jag mig överflödig haha. Dock tyckte jag inte Century 21 var så bra. Väldigt oorganiserat. Är du ute efter att köpa märkeskläder billigt skulle jag hellre åka till Woodbury common, men det tar ju ett litet tag. :)

Ja, century 21 är väldigt ojämt. Det funkar ju liksom inte om man är ute efter en specifik sak ur en ny kollektion, men man kan definitivt fynda om man orkar kolla runt. :)

Har ni haft en trevlig midsommar? :)

Jag jobbade till 19 på midsommarafton och började 06.45 dagen efter. Och sedan ett pass igår också. Åt färskpotatis igår, det är nog höjden av midsommarfirandet för mig i år :p men får ju betalt därefter sen när OB:t kommer, och det var en riktigt mysig helg på jobbet.

Idag är jag dock ledig, väntar på ett mail så att jag kan åka in till stan och fixa lite grejer, och så glömde jag min handväska i stallet igår :banghead: så jag måste åka dit och hämta den innan jag kan göra något annat. Och så försöker jag få tag på min hovslagare eftersom det blev lite akutläge med för få skor på för många hovar.

Kall. Min vän satt i overall, haha! Men det var trevligt. :) Kunde gärna fått vara mer än åtta grader dock, senare gick det ner till två... Det var ju liksom varmare på julafton.

Men men, imorgon drar vi mot SM, sen när vi kommer hem är det bara en vecka kvar till ultraljudet. :D

Hur var din midsommar? :)

Vi tog det himla lugnt och åkte bara till Ingebjörns föräldrar. Det kändes som det vi orkade med efter min systers bröllop och ingebjörns 30-årsfest och alldeles för mycket stress på båda våra jobb. Vi åt väldigt mycket god mat, gick promenader i skogen och spenderade hela midsommardagen på altanen där vi läste böcker och lyssnade på hur tyst det kan vara på landet. Väldigt välbehövligt!

Nu har Ingebjörn åkte på jobbresa och kommer hem lagom till semestern i slutet av v 28. Själv ska jag ägna kvällen åt Game of thrones och eventuellt en aning chips.

@yllva, ja lite bubbel så är väl kvällen gjord! ;) Lagom och trevlig kväll var det, är glad att skålandet blev av! :)

@julgrisen, det lät som en väldigt härlig midsommar! :) Ibland är det där med tystnaden på landet (och tillhörande fågelkvitter, förvisso) precis vad man behöver.

@Hedinn

8 grader?! Var i landet var du? :eek:

Jag hade en supertrevlig midsommar med lite minibuketräff. Mycket efterlängtan sådan och en väldigt lugn kväll :)

@julgrisen Det låter så himla lagom! Tråkigt att det känns stressigt på jobbet och att det är samtidigt för er båda två. Går ni båda på semester 28?

@addicted Åh, det låter jättetrevligt!

@Lillelorden och @Chili, ja det kändes väldigt lagom, älskar den där tystnaden mer än någonsin och är så himla sugen på att bo i hus på landet! Jag och Ingebjörn var semester precis samma veckor det här året, första gången någonsin som jag har kunnat välja när jag vill ha min semester, känns helt fantastiskt!

Låter som att alla har haft väldigt fina midsomrar, även om 8 grader låter lite sådär rent vädermässigt...

När det gäller jobbet rann bägaren över lite igår när min arbetsledare lämnade mig ensam med en rätt allvarlig anmälan och inte gjorde det minsta för att lugna min oro. Hon gick hem utan att säga till istället. Jag ringde min mamma som beordrade sjukskrivning resten av veckan, känns faktiskt redan lite bättre när jag vet att jag får tid att vila upp mig!

@Lillelorden och @Chili, ja det kändes väldigt lagom, älskar den där tystnaden mer än någonsin och är så himla sugen på att bo i hus på landet! Jag och Ingebjörn var semester precis samma veckor det här året, första gången någonsin som jag har kunnat välja när jag vill ha min semester, känns helt fantastiskt!

Låter som att alla har haft väldigt fina midsomrar, även om 8 grader låter lite sådär rent vädermässigt...

När det gäller jobbet rann bägaren över lite igår när min arbetsledare lämnade mig ensam med en rätt allvarlig anmälan och inte gjorde det minsta för att lugna min oro. Hon gick hem utan att säga till istället. Jag ringde min mamma som beordrade sjukskrivning resten av veckan, känns faktiskt redan lite bättre när jag vet att jag får tid att vila upp mig!
Jag kan inte låta bli att skratta högt varje gång jag läser "Ingebjörn" :rofl:

Vad taskigt med jobbet :( Men skönt att kunna vila upp sig nu istället

Den var väldigt trevlig.
Tog det mest lugnt på förmiddagen & städade lite.
Sen åkte jag & M hem till min pappa & hans sambo vid 15-tiden där även lite mer släkt fanns men inte så många som vi brukar vara. Hade super trevligt för det & åkte hem vid 02-tiden.
På lördag sov vi länge & sedan åkte vi iväg på crusingen i Lysekil. Där var det mycket köer!

Den var väldigt trevlig.
Tog det mest lugnt på förmiddagen & städade lite.
Sen åkte jag & M hem till min pappa & hans sambo vid 15-tiden där även lite mer släkt fanns men inte så många som vi brukar vara. Hade super trevligt för det & åkte hem vid 02-tiden.
På lördag sov vi länge & sedan åkte vi iväg på crusingen i Lysekil. Där var det mycket köer!
Det låter som en jättetrevlig helg :)

Jo de var kallt men trevligt, runt +1 på natten.
Jobbade en sväng på dagen, sen hem till mamma och pappa och grilla med några grannar och farbror och hans fru :)

kl.
Haft en snygg rörmokare här idag :d pinsamt dock att jag vaknade först när han började borra i väggen, och upp kliver jag typ naken, tur att jag hade kläder nedanför sängen.

Det är något med män i arbetsbyxor :love::d

Åh, hörrni. Jag kan lika gärna ge upp - inte ens Magic 8 ball tror på mig :( ( ;) )

2014-06-25-2150_53ab27ff2a6b22390b3e598d.jpg

2014-06-25-2150_53ab280b2a6b2270369f3d6b.jpg

:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 413
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Träning och hälsa del 12