Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Thats it. Piffen är inte singel längre. vi har ju betett oss som ett par ganska länge men frågade igår innan jag åker hem för sommaren för jag vill veta på riktigt. Vet ju att vår situation är lite komplicerad, men blir han omplacerad till ett annat land så får vi ta det då :):love:

Hurra! Grattis!

Själv har jag himla låg arbetsmotivation för tillfället, går på semester på fredag och har liksom redan loggat ut lite mentalt. Skulle behöva färdigställa två utredningar innan fredag men det går himla trögt nu. Idag är det så sjukt fint väder också, det är rent deprimerande att sitta här och formulera sig klokt och respektfullt när man bara vill ligga i gräset och dricka vin. Har redan tagit två raster som visserligen inte innehöll vin men väl att ligga i gräset och dricka kaffe. Försöker nu härda ut till lunch.

@julgrisen Kan verkligen förstå dig! Så jobbigt som du har haft det länge nu så är det verkligen förståeligt att ta ut semestern lite i förskott!

@lovely_piff Va härligt :) Hoppas det ordnar sig så ni får vara kvar i samma land ;)

Hoppas att du får en bra semester :).

Jag har shoppingförbjud!
Det är jätte jobbigt men 25 kg ska jag gå ner. Just nu ligger jag i en soffa & är jätte sugen på choklad .

Jahopp. Då är man fullvärdig användare av denna tråd igen då. På mitt initiativ.
Jag värderar "mitt jag" högre än att vara en del av ett "vi". Och mitt jag orkar inte med någon mer stress än absolut nödvändigt just nu. Jag vill vara jag och leva mitt liv utan att någon ska lägga sig i eller gnälla över att han tycker att vi ses för sällan. Jag kan inte rå för att jag har ett stort behov av ensamtid där jag vill vara just ensam, men senaste tiden har det känts som en enorm stress att kräva de där kvällarna för mig själv eftersom han tycker att jag prioriterar bort honom då.
Blä. Det här är inte roligt nånstans. Men känns det inte bra så är det inte bra.

@cili Låter som ett bra beslut ändå, inte meningen att ett förhållande skall kännas som "ytterligare en börda" liksom. Kändes uppbrottet ok er emellan?

Har hamnat i en situation klart utanför min bekvämlighetszon, på ett positivt sätt ;)

Jag ska hem på middag hos en kille ikväll. Vi har enbart träffars en gång, ute på stan.
Så nu till frågan, Borde jag köpa med mig ngt? El är det pasé?
Hjälp?! :angel:

Har hamnat i en situation klart utanför min bekvämlighetszon, på ett positivt sätt ;)

Jag ska hem på middag hos en kille ikväll. Vi har enbart träffars en gång, ute på stan.
Så nu till frågan, Borde jag köpa med mig ngt? El är det pasé?
Hjälp?! :angel:
Jag hade skickat ett sms och frågat "ska jag ta med något?" eller "ska jag köpa med något på vägen?" :)

Jag har faktiskt aldrig haft med mig en gåva när jag blivit bjuden på middag. Bland mina tjejkompisar turas vi om att bjuda på middag så man visar uppskattning genom att man bjuder på middag nästa gång osv. Ska jag på dejt blir det i mina ögon bara awkward om man ska ge en liten present för blir det fler middagar/dejter får man ju fortsätta köpa typ en blomma varje gång :p Min nuvarande sambo fick aldrig någon blomma och det gick bra ändå :D

Jo det är jag med på ;) Uttryckte mig kanske lite otydligt. Tänkte mer ngt i stil med en "blomma" :angel:
Men det känns så inte Jag, så ja...
Ah, då är jag med! Nej nåt sånt hade jag personligen inte köpt med. Om allt går bra får du erbjuda dig att återgälda tjänsten istället ;)

Tack för era tankar :)

Kan säga att jag redan har ångest över en ev tillbaka bjudning, människan är kock på en av stans finaste restaurang och vinprovare... ;)
Han får helt enkelt acceptera att han får skylla sig själv med tanke på yrkesvalet :angel:

Tack för era tankar :)

Kan säga att jag redan har ångest över en ev tillbaka bjudning, människan är kock på en av stans finaste restaurang och vinprovare... ;)
Han får helt enkelt acceptera att han får skylla sig själv med tanke på yrkesvalet :angel:

Då kanske han uppskattar att bli bjuden på mat som han slipper laga en gång, oavsett vad det är? Tänk positivt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 413
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka