Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej såhär ligger det till. Har nu i två och ett halvt år bott i en annan nordisk stad och trivs bra. Men nu flyttar alla mina nära vänner, jag kommer inte ha lägenheten eller mitt jobb kvar, så i julas bestämde jag mig att det är nog tid att flytta hem till Sverige även om jag trivs i min stad. I början av Februari träffar jag en kille (ifrån Spanien, så vet inte hur länge han kommer vara här heller) och det klickar direkt. Ni vet inte bara att man tycker om personen utan efter två dejter så är man ganska säker på att man aldrig vill vara utan honom. Aldrig varit med om något liknande förut.
Så fram till mitten av April så träffas vi en fyra gånger i veckan och pratar varje dag. Har träffat alla hans kompisar, varit med på jobbfester och allt verkar bara gå jättebra. Då känns det helt självklart för mig att detta leder åt rätt håll och att jag då inte ska flytta till Sverige. Men vi pratar aldrig om det.
För sju veckor sedan åkte jag till Usa, något som var bokat innan jag träffade honom. Jättetufft såklart, men hade ju inte så mycket val. Vi har hållit kontakten bra och han var jättegullig som vanligt. För en och en halv vecka sedan så bröt dock helvetet ut. Vi har diskuterat att åka till Spanien tillsammans i sommar, och för mig åker man inte på semester med vem som om det inte är seriöst. Så sa bara att innan vi bokar ville jag diskutera hösten lite, för jag hade ju i stort sett bestämt mig för att stanna. Han blev skitsur. Han säger att han inte vill att jag stannar om jag gör det för honom, att han inte vill vara ansvarig för mig. Att jag nu har komplicerat saker emellan oss. Och efter det pratar vi knappt på en vecka. Vi har börjat prata nu igen och han säger att allt är normalt även om det inte känns som det. Imorgon åker jag tillbaka hem och kommer dra direkt till hans lägenhet.
Så många frågor här men vad fan gör jag? Jag vill inte förlora honom och är beredd att göra vad som krävs för att det här ska fungera men det finns vissa varningsklockor. Han är ju tydligen svår att prata med om det inte är något han vill prata om. Och hur ska jag någonsin få reda på om detta är seriöst för honom utan att han känner att jag pushar honom? Min tanke var att är vi ett par stannar jag och har vi slutat dejta så flyttar jag. Men det fungerar tydligen inte att tänka så med honom. Han vill att jag ska stanna för jag vill vara i staden, inte med honom. Men om jag stannar och efter en månad kommer det fram att han inte vill ha ett förhållande har jag gett upp min chans att flytta och studera?
det allra smartaste är ju att flytta, det inser jag också. Men det gör så ont att tänka på att jag blir helt förlamad. Snälla hjälp mig tänka lite vettigt.

Men, vad trist det låter hörru! :(
Jag tycker att han resonerar lite konstigt, och förstår hur du tänker.

Jag förstår absolut om du vill veta vart ni står så att du vet om det är värt att satsa på!

Jag tycker att det låter klokt när du säger att det smartaste är flytt (eller ja du ska ju göra det som känns rätt helt enkelt) för faktiskt så går det ju att köra distans mellan de två städerna om han nu är seriös.
Det är inte alls kul med distans så kort tid in i ett förhållande (inte sen heller visserligen :p) men det funkar, om båda vill.
(dessutom billigt att åka i mellan! :p)

@lovely_piff
Det är lätt för mig att säga, men jag hade flyttat. Eller ja, jag står inför ungefär samma val som du och står fast vid det jag tänkte innan.
Så svårt bore det väl inte vara för honom att säga något om vad han känner inför framtiden? Det måste ju inte huggas i sten liksom

@Sleepan Trist = ordet för att beskriva Piffens kärleksliv so far i livet.
Jag förstår ju att han tycker det är jobbigt om jag bara har han men jag tycker att om han vet att han vill vara med mig så borde det inte vara något problem. Men jag vet att han har två dåliga förhållande i bagaget. Ett som tog slut för mindre än ett år sedan då han stannade med en tjej fastän han visste ganska snabbt in att han inte ville vara med henne. För han ville att det skulle fungera, och för han ville vara the good guy. Och när han fick jobbet i min stad hade han flickvän i Spanien som bad honom välja antingen hans jobb eller henne.
Allting det här får mig faktiskt att tvivla på hans känslor för mig, allt han visat och sagt har tydit på att det skulle vara seriöst för honom också men nu tror jag det var naivt av mig. Antingen så har han inte en aning om var han tycker och tänker eller så har han fått seriöst kalla fötter när jag sa att jag ville vara med honom.
Men hur får jag reda på hur han tänker utan att pusha honom mera?

Nej ett distansförhållande är inte på tapeten. Såfall skulle jag ju plugga i tre år och inte ha möjlighet att flytta och han kan inte språket här så han kan inte flytta hit.

@cili Att det är smartast det förstår jag också. Det är antagligen det rådet jag skulle ge mig själv också. Men det gör så ont. Och just nu byts liksom hela min värld ut. Mina två närmsta vänner flyttar utomlands för att studera båda två, staden jag ska flytta till tycker jag inte ens om och har bara några bekanta där. Den ända jag har kvar är honom och då ska jag flytta där ifrån?

@lovely_piff
Jag tycker som övriga också att det egentligen låter klokt när du säger att det bästa vore att flytta, för man vill ju aldrig vara den där som blir kvar och inte fullföljer sina planer på grund av en man (eller en kvinna, men alltså den man är kär i). Å andra sidan är det ju inte försent bara för att du stannar en termin till, du kan väl söka in igen senare och flytta då om du känner för det? Du verkar inte jättesugen på att flytta, och om du känner att det är värt att stanna och se hur det blir med mannen i fråga så får du väl testa det. Det kan ju funka asbra, eller så funkar det inte alls, men då vet du ju och kan flytta nästa termin.
Jag tycker alltså fortfarande att det på ett sätt kanske är klokt att flytta, men jag tycker inte att du ska se det som att det är nu eller aldrig.

@Jaulgreis

ÅÅÅÅÅH vad jag älskar att bli ropad på i versaler :love:! Det hjälper mina lillasysterskomplex så du anar inte :love: :love: :up: !

Har skrivit lite i gruppen. Kan absolut outa mig lite här också (vid senare tillfälle. På språng. Busy och sånt.) om fler är intresserade. :)

Jaa omöjlig situation. Har bara bestämt mig för att njuta av sommaren och skjuta upp valet så länge det går. Så jag brukar hantera problem, himla smidigt. :D
Men allt har varit himla fint sen jag kom tillbaka. Tio röda rosor på min födelsedag, fin middag och favorittårtan. Och idag bokar vi en långweekend i Spanien!

Jag är apropå ingenting annat löjligt exalterad för att Göteborg fick EM 2017! Det ska bli så KUL att ha hela stan full av hästar. :love:
Kul! :)

Behöver du lite häst innan dess är du välkommen att komma hit och hälsa på. ;)

Jag ska låna ett avelssto här för övrigt, som åker till hingsten imorgon. Så håll för tusan tummarna för att hon blir dräktig och får ett SVART föl!

@Hedinn

Jag ska faktiskt hämta hem en alldeles egen (nåja, foder) häst veckan efter midsommar! :up:

Är det sant? Vad roligt! Håller alla tummar jag har, såklart! :)

@cili Samma här! Det är ju faktiskt bara tre år kvar... :angel:
Ja man ska väl strukturera upp sitt liv när man passerat 25? Känns alldeles utmärkt att börja med att boka in ett EM då ;)

@Hedinn
En alldeles vanlig brun med fyra ben och svans. :D
Nä, men det är ett halvblodssto, lite äldre men inte gammal. Trevlig och stabil allroundhäst som jag hoppas kunna skutta runt på lite clear rounder. Verkar ha väldigt trevligt psyke, vilket känns absolut viktigast för mig i nuläget. :)

@cili Precis! :up:

ÅH, så himla mysigt med foderhäst!

Jaaaa åh, det ska bli så himla fint! :love:
Problemet just nu hur jag ska få hem 'na. De hade lovat att köra upp henne först från Skåne men så fick de problem med släp, så nu ska jag ner och hämta henne. Problemet är att jag inte har någon krok på min bil... Äsch, det löser sig.

Jaaaa åh, det ska bli så himla fint! :love:
Problemet just nu hur jag ska få hem 'na. De hade lovat att köra upp henne först från Skåne men så fick de problem med släp, så nu ska jag ner och hämta henne. Problemet är att jag inte har någon krok på min bil... Äsch, det löser sig.
Kolla runt bland transportörer också, brukar inte vara så blodiga priser och så slipper man köra själv. Dessutom åker hästarna bättre i lastbil. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 413
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX