Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili Märkligt, jag ser det utmärkt här. Annars kan man via lite detektivförmåga hitta ett matchande inlägg eftersom @AVB använder samma formulering som jag gör, fast i negativa termer. ;)

Bildbevis!
Ska3080rmavbild2014-05-13kl201526.png
wierd!!

TACK för alla gratulationerna! :love: Jag är ju stationerad i Visby för tillfället, det blir mest jobba, mad men, sova. HUR ÄR DET MED ALLA??

Mad Men :love:
Ska se de två senaste avsnitten i kväll tänkte jag, så sjukt bra serie!

Annars är det bra med mig! Jobbet är kul, ridningen är kul, jag har fått vänner i min nya stad. Finns väl bara en sak som fattas... ja, ni vet! Tur man håller sig sysselsatt!

Kul att det går bra för dig @Ceta ! Jag menar ESC-fest och stall, det är ungefär det jag också hade önskat av en ny stad! :)

@cili Såg du att jag citerade dig nu senast? (gör det inte i detta inlägget)

@yllva haha, jomen precis! Känns som jag kommit en bit på vägen iaf :) Mest panik har jag nu över att hitta någon som vill vara kattvakt när jag åker hem om tre veckor :crazy:

Vad skönt att det går bra! Förutom den eventuella svårigheten med kattvakt då. Hur trivs du i själva staden?

KL
Med mig är det bra förutom att jag har sjukt mycket på jobbet just nu och ibland inte ens orkar känna efter hur läget är för att jag är rädd för att bryta ihop. Idag tog dock jag och min kollega två öl direkt efter ett sent möte och det kändes himla välbehövligt!

@julgrisen alltså "stad" är för mycket att kalla det ;) Det är vackert, finns det nödvändigaste typ matvaruaffär och sånt, och alla jag mött hittills har varit trevliga, så om man kan sammanfatta det till "staden" så gillar jag den :)
Sen saknar jag klart vissa saker med, typ på nöjesfronten finns ju inte så mycket. En klädaffär finns, men den har dock bara öppet typ samma tider jag oftast är på jobbet, så har inte hunnit in i den än ;)

Jobbigt att det är så mycket på jobbet :( Ser det ut som att det lättar framöver eller är det lika busy busy länge till?

@julgrisen alltså "stad" är för mycket att kalla det ;) Det är vackert, finns det nödvändigaste typ matvaruaffär och sånt, och alla jag mött hittills har varit trevliga, så om man kan sammanfatta det till "staden" så gillar jag den :)
Sen saknar jag klart vissa saker med, typ på nöjesfronten finns ju inte så mycket. En klädaffär finns, men den har dock bara öppet typ samma tider jag oftast är på jobbet, så har inte hunnit in i den än ;)

Jobbigt att det är så mycket på jobbet :( Ser det ut som att det lättar framöver eller är det lika busy busy länge till?

Aha, det är så litet alltså, det fattade jag inte. Låter trevligt tycker jag, är lite trött på Göteborg just nu så det där låter som skön avkoppling, i allafall för ett tag.
Ja, jag börjar väl inse att det är lite såhär det kommer vara, det är egentligen inte bara arbetstyngden utan också att man känner sig rätt ensam i det eftersom vi har en så dålig ledning. Det är frustrerande eftersom jag har toppenkollegor och gillar jobbet egentligen, om man bara hade tid och pengar att göra det man skulle vilja.

Aha, det är så litet alltså, det fattade jag inte. Låter trevligt tycker jag, är lite trött på Göteborg just nu så det där låter som skön avkoppling, i allafall för ett tag.
Ja, jag börjar väl inse att det är lite såhär det kommer vara, det är egentligen inte bara arbetstyngden utan också att man känner sig rätt ensam i det eftersom vi har en så dålig ledning. Det är frustrerande eftersom jag har toppenkollegor och gillar jobbet egentligen, om man bara hade tid och pengar att göra det man skulle vilja.
Ja, det är ganska härligt :) Hade gärna fått vara lite närmare till något värt att kalla stad dock ;) Närmsta större bebyggelse är en timme bort, och inte ens där finns nått större shoppingutbud ;)
Tycker dock det är imponerande att i vårt lilla samhälle på ca 2000 personer finns fyra eller fem frisörer, varav alla ligger längs huvudgatan och mer eller mindre vägg i vägg :rofl: Men tydligen skall det ändå vara svårt att få klipptid :confused:

Åh, så jobbigt när ledningen inte stöttar! Har verkligen insett mer och mer det senaste hur viktigt det är med en bra chef.. Gött att allt annat känns bra, men samtidigt störande när det blir så och att det skall få sänka allt annat så mycket!

@Hedinn Björnen växer och är STOR! Men så go :love:
Visby är rätt trist. Hur länge stannar du i Stockholm? OCH NÄR SKA VI TILL DUBAI?
DET ÄR JU DET VI SKA PRATA OM I STOCKHOLM!

Jag vet inte än, eventuellt bara över helgen, i princip (åker hem tidigast måndag), eventuellt stannar jag även över helgen därpå, beror lite på hur saker och ting ser ut.

DET ÄR JU DET VI SKA PRATA OM I STOCKHOLM!

Jag vet inte än, eventuellt bara över helgen, i princip (åker hem tidigast måndag), eventuellt stannar jag även över helgen därpå, beror lite på hur saker och ting ser ut.

Men!!! Ska du upp till Stockholm något mer i sommar? Jag har ju redan börjat lägga undan pengar till vår resa! :bump:

Alltså, @Jaulgreis . Det är liksom inte rimligt att vi går om varandra på ön hela tiden, nu är du där och jag ska inte dit på ungefär evigheter (vilket är synd gånger tusen, mannens mamma hämtade precis en nykläckt labradorvalp :love:).

Här är det i alla fall rätt bra. Jag och mannen är precis hemkomna efter en vecka i England (som har bestått av mycket pubhäng, shopping, tedrickande, turistande, musikal och IMAX-bio samt mys i idyllisk brittisk by som avslutning), hästen som jag får rida nu går riktigt bra och idag fick jag beskedet att den som är skadad får börja sättas igång och således inte alls kommer att missa hela säsongen. Jag har superlite i skolan (och det jag har är en rätt rolig och soft uppgift) och allt liksom... flyter på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 413
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka