Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Haha :D Jag har också massa raser som jag tänkt att "En dag ska jag ha en sån!" men när man nu googlar runt så stryks många raser fort. Jag är så sjukt kritisk :p

Måste åka och handla idag (eller måste och måste, men mjölken och brödet är slut och om jag ändå ska till affären kan jag lika gärna ta tjuren vid hornen och veckohandla). Men det tar emot. Föreställer mig en hysterisk apokalyps på stormarknaden due to löning. Är det så illa tro? Om man åker vid lunchtid?

Nej vid lunch är det mest pensionärer (som iofs är jobbiga när de långsamt går med sin stora vagn och tar all plats) och skolungdomar som köper choklad och energidryck :D

Okej, bättre att göra det vid lunch idag än efter jobbet any day den här veckan alltså.

kl

Fick ett mail från servicestället som har min telefon (buhu) för en liten stund sedan, det kommer att kosta mycket pengar att laga den (så fort jag har fått tillbaka den så ska jag köpa ett jävla skal som skyddar). Men det positiva är att killen som jag har kontakt med på servicestället är en riktigt bra prick som ska göra vad han kan för att skicka den till mig redan idag! Bra service!

Det finns inga singular i labradorer :D

Och jag vet, hur sött är det inte. Den katten hade tur!

Nusse då! :love:

Totally tripping på solen nu alltså. Herregud! Vilket uppåttjack den där lysande bollen är.

Åh vad kul! Vi har en Riesenschnauzer i området som är så himla fin, och mannen har bestämt att en sån måste vi ju ha en dag!

Vi kommer att behöva ett väldigt stort hus i framtiden, för det är väldigt många raser som vi "måste ha en dag" :angel:

Haha åh, DET lär bli en chock för honom under valptiden om björnen är hans första... :D Bra vakthundar dock, mamma hade en sån som yngre, hon släppte inte in nån. Eller jo, hon släppte in de flesta (de som vågade stå kvar i dörren när hon kom i full fart mot dem) men hon släppte fan inte ut dem... :p

Fint liv :love:

Vi har bokat en weekend där första helgen i april. Hänga med lite bebis och andas lantluften på gården.

Åh det är så värdelöst att ha datorskärmen mot fönstret! Om det är det som är ditt problem... Jag sitter också mest inne hela dagarna men är iaf lite flexibel! Var vid torpet med en entreprenör i en timma på förmiddagen och nu har jag varit där i 1,5-2 timmar och krattat jordtorvor och tittat på fåglar. :D

Kunde jobba i fleecetröja och väst och det var så oerhört skönt ute! Slog mig ner på trappen en stund, det har jag inte gjort sedan i höstas, och slogs av att det bara är februari. Vid den här tidpunkten förra året var det mängder med snö och minusgrader och Vättern frös inte förrän 27 mars. Jag föredrar den här våren. ;)

Ja i år är det verkligen VÅR! Hoppas innerligt att det håller i sig... Flera år har det varit typ vinter - vinter - vinter - NU ÄR DET SOMMAR! Våren är ju underbar så den vill man inte missa :love:

Till och med jag - som snarast brukar bli provocerad av solen och halka ner i vårdepression - har vårkänslor! :love:

+2! Fast det var skönare ute igår än idag. Idag var det rätt kyligt!

KL

Fortsatt skitliv här idag, förutom solen då. Tur att pålle skötte sig ganska bra iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 418
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 784
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023