Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Bidrar med det här, kom på min mail tidigare idag!

Cat scan:
cat-scan-20100317-214115.jpg

5031312940_copycat_xlarge.jpg

Kanske i söthetsgrad men inte i mognadsgrad - jag hade inte orkat ha en sak hemma som inte är rumsren, inte går att lämna själv och som gnagar på allt :D

Jag kommer gärna på tårta! :D (och tja, efter en 2-dag så känner jag att...eh. Förmodligen inte... :p VRÅLHUNGRIG!)

Vi hittar på någe...

FÖRRESTEN! Här finns ju hästigt folk i närheten med lite udda scheman :D är det någon som är ledig nästa onsdag på dagen? Jag ska åka och hoppa med pållarna men måste ha lite assistans (egentligen mest någon som kan hålla lite i ett snöre här och där samt gå lite i cirklar med ett sött djur på släp :p ) med mig om båda ska med. Och mina ordinarie högra händer är upptagna. Jag bjuder på fika, eminent sällskap och är skyldig en stor gentjänst i så fall.

Hur dax? Jag är visserligen bara ledig fram till 12 (eller ja, börjar 13, men måste till jobbet en stund innan och byta om och sen åka till stan och vara där till 13) men är det på förmiddagen (vilket jag gissar att det inte är :p) så kan jag hjälpa till!

Åh, gud va synd. Jag kan inte lova att du är levererad i tid till jobbet, det brukar hålla på till kanske 14-tiden och är alltid svårt att veta när man startar.

Kanske i söthetsgrad men inte i mognadsgrad - jag hade inte orkat ha en sak hemma som inte är rumsren, inte går att lämna själv och som gnagar på allt :D

+ Hedinn

Ja, egentligen har ni väl rätt. Vi har haft en sån himla tur med lilla björn, han blev typ rumsren andra veckan här. Men han växer för foooort! Jag saknar min LILLA lilla björn. Stora lilla björn är så stor, jag hade inte räknat med att träffa honom så snart. Har även en relativt tandlös björn. Med andra ord: en ingetandbjörn.

Men ÅH har du fått din glossybox din lyckoost? Vill inte veta vad det är i den (försöker att hålla mig för en gångs skull), men ÅH, det är en lång väntan. Blir så till mig när själva boxen har en annan design än vanligt.

Kan meddela att jag är nöjd med min! Tre stycken fullsizegrejer och en liten blandning, ingen direkt hudvård utan mer roliga grejer. Passar mig utmärkt eftersom jag har typ 10 flaskor och burkar med krämer, serum och ansiktsvatten som är oanvända än så länge :o

Jag vill också ha min!! Glömt ändra adress dock så jag får den eftersänd :p

Och ja, himla dumt med tiden. Hade gärna hjälpt till annars!

+ Hedinn

Ja, egentligen har ni väl rätt. Vi har haft en sån himla tur med lilla björn, han blev typ rumsren andra veckan här. Men han växer för foooort! Jag saknar min LILLA lilla björn. Stora lilla björn är så stor, jag hade inte räknat med att träffa honom så snart. Har även en relativt tandlös björn. Med andra ord: en ingetandbjörn.

Rumsren var min vid åtta veckors ålder, söt så det räckte och blev över vilket var en jäkla tur för honom. :angel: Men det är väl lite skillnad på en mer sällskapsras och en brukshundsras, tror inte det finns någon med en brukshundsras som inte dragit en lättnadens suck när hunden börjar växa upp, de är ju monster som små..! Plus att man inte kan arbeta med dem på samma sätt som när de är stora.

Men det är väl tur att man glömmer bort det negativa med valptiden efter ett tag, så man kan tänka sig att skaffa ett odjur igen. :)

Men det är väl tur att man glömmer bort det negativa med valptiden efter ett tag, så man kan tänka sig att skaffa ett odjur igen. :)

Ja alltså den här björnen har varit en sådan himla go och enkel valp!
Mina tidigare hundar har varit monster (såna där som har förstört väggar osv), men det som var jobbigast med björnen var typ att han inte ville upp i soffan/sängen de första veckorna :o
Det är ju mannens första hund, så han lär nog få en reality check som heter duga när hund nummer två kommer :angel:

Ser på Fråga Doktorn och ÅÅÅH, de får in från en kvinna som får uvi efter samlag och viftar bort det med "det är bara att gå och kissa efteråt" :banghead:

Berätta om MEDICINERA som kan hjälpa kanske?

Hahaha, min ingenjör har ju ingen hunderfarenhet innan han fick träffa min lille grå. Nu planerar vi hundköp som kommer ske när vi flyttar till hus så vi googlar raser och har oss... eller - jag googlar och länkar till honom och så läser han ;) Men jag försöker berätta om hur jobbig valptiden är och han börjar väl förstå lite... men man förstår inte riktigt förens man upplever det själv så han kommer få en chock :D Jag har dessutom sagt att han ska gå valpkursen iom att jag har gått tidigare vilket han ser fram emot sådär lagom mycket ;)

Just nu ligger (mellan-)schnauzer överst på listan vilket verkligen känns oväntat. Har aldrig trott att jag skulle ha en sån men den verkar stämma in på allt vi söker. Men det har svängt lite här hemma innan så kanske hittar något som utesluter den också :p Men det är ju Malmö Int här i Mars så vi ska dit och kolla på rasen... och skrämma slag på sambon ännu en gång :D Hundutställningar är ju verkligen en egen värld haha, sambon kommer sucka högt åt alla som står och slutfixar sina hundar och på alla skall hans öron kommer behöva stå ut med (han hatar hundar som skäller inomhus) ;)

Åh vad kul! Vi har en Riesenschnauzer i området som är så himla fin, och mannen har bestämt att en sån måste vi ju ha en dag!

Vi kommer att behöva ett väldigt stort hus i framtiden, för det är väldigt många raser som vi "måste ha en dag" :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 418
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 784
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023