Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

KL

Är på Scandinavium i detta nu och tittar på fina hinder som lastas ur. Sanden är inne i arenan så nu börjar det kännas som hemma. Och ikväll kommer små söta GP-ponnysar hit och acklimatiserar sig :)

Myyys! Ska du vara där hela veckan? :)

Hittade just en kurs i biodling (om man vill sälja honung - och ev ha bin överhuvudtaget, jag är osäker - så måste man gå en kurs), igår blev jag överlycklig över att en tofsmes kom till min trädgård och på lördag åker jag till Hornborgasjön för att skåda fågel. Känner nördigheten och omfamnar den mycket varmt. :D Älskar att våren är på gång!

Älskar att våren är på gång!

Jaa :love:

Har mått lite halvkasst idag så har spenderat största delen av den med man och katt under täcke i soffan. Försökte dock en utflykt till köpcentret vi bor granne med och gav upp halvvägs, men fick med vårblommor till fönstret och semlor hem. Hej våren! Ska införskaffa lite vårblommor till balkongen i veckan, borde vara så varmt framöver att de envisa typerna klarar sig bra nu (även nattetid). Dock orkat fixa stallet tillsammans med mannen och så red vi varsin häst. Men tentan imorgon skjuter jag upp till senare tillfälle.

Jag har varit bak i de stallarna en gång med men bara för att titta.
Hur gör man för att få hjälpa till på gbg horse show?

Lorden: Jag såg tyvärr inte dig. Lämnade lite cvn där men tyckte tyvärr inte det var så mycket bra.

Chili: Nej för första gången på länge blir det inte hela veckan. Ska vara hemma och jobba nu tre dagar. Kommer bli riktigt konstigt då man missar när alla kommer!

Zarro: Jag tror man kan ansöka genom hemsidan! Jag halkade in för 10 år sen då jag hade varit på ridläger med ett par tjejer från Göteborg som redan hade jobbat där. :)

Åh, I know the feeling!
Jag ska ha häst igen om några år. :love:
Just nu är det dock mest husannonser och sådana drömmar som snurrar, och som faktiskt börjar ta form i någon slags planering, för jag verkar ha fått med mig min engelsman på den karusellen...
/smyger ut igen.... :p

Hallå, du kan väl inte meddela en sån stor sak och sen smyga ut?! Var tänker ni titta på hus nånstans? Är det kring Stockholm eller tänker ni flytta nån helt annanstans?
Vi tittar också en del på husannonser, men mer på en önskenivå. Behöver skrapa ihop en del miljoner först. Eller förändra synen på var vi kan tänka oss att bo. Tror det senare alternativet ligger närmast i tiden, men fortfarande långt bort.

Det får bli kring Stockholm, pga engelsmannens jobb. Igår var vi och kikade lite på en tomt utanför Nynäshamn. Jag är ingen stadsmänniska och trivdes direkt. Mycket skog och åkrar omkring, precis som jag vill ha det, och dessutom ett stall på andra sidan vägen :D

Vi tror vi kommer få loss minst de 15% när vi säljer lägenheten, annars hade vi aldrig ens kunnat drömma....

Precis där är vi också, eftersom de hus vi vill bo i är fina små hästgårdar nära större stad så känns det inte särskilt realistiskt. Sedan vill vi göra så mycket annat också. Det kostar tydligen pengar att resa, gifta sig och leva :confused:

Åh, Nynäshamn är mysigt! Hoppas ni hittar rätt ställe. :)

På husfronten så ska jag åka in och köpa lite tapet idag och HOPPAS att den finns kvar. Annars blir jag ledsen!

Åhh, vad roligt! :) Hoppas att ni hittar nåt bra inom en rimlig framtid!

Angående hästandet så är jag inne på att försöka hitta en foderhäst över sommaren till att börja med men med möjlighet att förlänga beroende på vad som händer i höst... Får se hur realistiskt det är.

Tråkigt! Jag håller med om att utbudet verkade bra tunt. Hoppas att du hittar nåt bra jobb snart, hördu. :)

Åh, låter jättemysigt! Himla bra att ha en lägenhet i Stockholm i det läget!

Undret: ja, alltså vi tittar på villor i Johanneberg och på Guldheden... inga rimliga priser direkt. Jag hittade en sjukt fin villa i Härlanda för typ 5 miljoner och Ingebjörn accepterade den med tillägget "man kan ju byta upp sig senare".

Alltså, längtar imorn!
Först träning, sen ska jag laga lasagne och kladdkaka och så kommer syster med finaste bebisen på lunch och fika. Sen tapas med E på kvällen för att fira min födelsedag, som är på onsdag.
Ska även baka glutenfri tårtbotten. Kan bli intressant :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 418
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 788
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025