Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Näe, krya på dig! Så värdelöst, vad ofta du är sjuk. Borde du inte redan ha testat på alla förkylningsvarianter som finns? :p

Lordis, det är okej att tycka det är tungt. Men jag är säker på att du härdar ut! I slutändan är det ju värt att jobba och ljuset i tunneln närmar ju sig med rekordfart!

I övrigt såg jag fram emot att börja plugga den här veckan, så jag skulle ha nåt att göra "på riktigt". Tills jag blev klar med veckans planering, vid 11-tiden igår... Jaha, och nu då?

Jag har visserligen kvar att försöka få tag i någon som håller i de där antagningarna, eftersom jag fortfarande inte fått besked om sista kursen och de varken vill svara i telefon eller på mailet jag skickade i söndags kväll... Men det var väl inte riktigt vad jag hade planerat att spendera veckan med.

Men oj! Är det all info man får?

Och trist med den ändrade tiden! :( Hoppas det blir bättre under veckan i alla fall och att det går snabbt och smärtfritt på tisdag!

Så hela veckan skulle gå till planering? Skönt med mjukstart men kanske inte så mjuk när man vill ha något att göra! Hoppas du får tag i den som hanterar ansökningarna snart, värdelöst att gå och vänta!

Men jaha, vad snällt av dem att de lägger ut så mycket information då... :meh: Hur mår ögat nu då?

Nej, planeringen får jag, jag är klar med de uppgifter som var planerade för den här veckan. Så ja, mjukstart, minst sagt...

+ Chilli

Visst känns det betryggande? De som höll i fysen i december ba': Nä, vi vet ingenting alls. Men lycka till! :grin:

Ögat har inte ändrats alls de senaste dagarna. Det började lägga sig lite - svullnaden - men nu har det varit same same i ungefär 3-4 dygn.

Det värsta är ju att de lär inte göra någonting på VC utan bara ge mig remiss till kirurg, så det lär ju ta låååång tid innan det väl händer nåt. Troligen är det en inflammerad talgkörtel.

Haha... :D Ambitiöst schema de hade! Men du kan väl ösa på med kommande uppgifter eller åtminstone t.ex. läsa hela kursböckerna från pärm till pärm? Ska du tenta av kurserna i förtid?

Jag har också jagat administrativt folk, eftersom jag inte är behörig för vårens kurser (som börjar på måndag) fören betyget på uppsatsen är inrapporterat (på tisdag :meh: ) så har jag problem. Dessutom så måste jag registrera mig senast imorgon och eftersom det sker datoriserat och datorn bara ser att jag är obehörig så kan jag inte registrera mig på kurserna. Fick dock tag på någon igår som säger sig ha pratat med alla och löser det manuellt så fort som betygen är inrapporterade. Åh, hoppas bara att det löser sig nu.

Måste man till kirurgen för att snitta och tömma, vilket jag antar att man gör? Eller får man någon medicin som ska ta itu med det hela? Det vet du antagligen inte ännu förstås... Jag tog ju bort min fettknöl nu på VC och tänkte bara att det kanske är något de kan fixa redan på VC. :)

Sådana problem kan väl er avdelnings sekreterare ordna i efterhand? Det går iaf alldeles utmärkt på min skola, då det ofta har kluddat med folks poäng eller ansökningar. Hoppas det löser sig i varje fall!

Jo det har läkt! :) det är en liten upphöjning under huden fortfarande som känns hårt och själva såret är nu i princip ett rakt litet ärr. Blev mindre än jag förväntade mig! Märkte dock igår att jag inte direkt har nån känsel direkt på ärret. :p Normalt? Känns lite spooky att peta på mig själv och jag känner ingenting, förutom om jag trycker för då gör det lite ont "innanför" fortfarande.

Jag med! Jag vill umgås med typ alla! Fatta vad fantastiskt det vore om vi alla bodde på nåt vis á la Vänner och bara kunde umgås hur som helst, när som helst... Vilket fint liv det vore!

Eller hur! Åh, tur att du och jag ska ut och se världen tillsammans i alla fall :love:

Valp :love: vill han inte visa upp sig såhär på sin födelsedag? Känner att det är flera i tråden som kan behöva en valpboost!

Mvh / Omtänksam och ber endast med hänsyn till de stackars sjuklingarna

Självklart kan han det!

Abbe är....

Ganska glupsk:

2a02a5a67c9911e387960ee8fbc8973c_8.jpg

Ett mysdjur:

d00b9404763011e39d42129f7417547a_8.jpg

En jetsetter:

630117a86e6f11e38aa1125559adfe5f_8.jpg

Mån om att hitta de rätta accessoarerna:

19ef1a347a1711e3a7161268af5f78d7_8.jpg

Oftast en väldigt glad prick:

7b59a68c793511e39fc9129007b741eb_8.jpg

En party rocker av högsta rang:

e909fb8e7d0c11e38753125b8789c25f_8.jpg

Ett sussdjur:

0e8220a47bdb11e3b07a0ac91d8410af_8.jpg

f5f1f0287bda11e3a1be12f64204a83e_8.jpg

En mupp:
ed1f8afa7c4d11e3b6c5128deac24f55_8.jpg

Ett snödjur:
img_7492-001_52d51ad4e087c31550b974d2.jpg

Och ett snarkande djur: http://statigr.am/p/632332642594904240_272274149

Senast ändrad:

Haha... :D Ambitiöst schema de hade! Men du kan väl ösa på med kommande uppgifter eller åtminstone t.ex. läsa hela kursböckerna från pärm till pärm? Ska du tenta av kurserna i förtid?

Nej, blir inget i förtid, för baserat på den info jag fått får jag inte läsa mer än 400p på en termin och läser jag "för fort" kan jag tydligen bli av med CSN-bidraget så det får nog bli såhär. Dock lär det väl (förhoppningsvis!) bli lite mer utmaningar längre fram.

Undret: Hoppas det löser sig! Låter fruktansvärt frustrerande... Tycker inte att det borde vara så svårt, liksom? :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka