Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Ja det var ett bra tag sedan:)
Det är bara fint! Pluggar Naturkunskap B (eller 2 heter det tydlingen nuförtiden):D Mest för att jag inte läst det på gymnasiet och kikar lite på en utbildning där den behövs.
Är typ hästlös numer, vilket är minst sagt ovant :eek: Hade det inte varit för onda knän hade jag klättrat på väggarna konstant, dvs typ sprungit en mil om dagen :o

Hur går det för dig, du skulle börja plugga?:)

Ah okej, kul. Ja, några gymnasiekurser eftersom jag åkte till Island och jobbade istället för att gå gymnasiet. ;) Börjar på måndag. Är det pga knäna du är hästlös? Jag är också hästlös, så förstår känslan...

Ja då får man ju oftast ta igen det förr eller senare, men jag tycker nog att det kan vara lättare senare:D Nu vet man liksom mer och har lättare att relatera, större intresse än man hade när man var i sexton-sjutton liksom;)
Mja hästen har ju varit till salu rätt länge, sedan fick jag problem med ena knät i slutet på augusti, överansträngt muskelfäst säger de som kan.
Har tagit det lugnt och kände i mittn av december att nu, nu börjar det kännas ok. Testade att börja springa korta, korta intervaller, jobbade lite med cykel och trappor nu i mellandagarna, och nu, ont i knäna igen, båda! :meh: Funderar på att kontakta sjukvården, men blääää:wtf:

Rostis :banana:
Har sett på fb att han varit tillsalu, var skönt att han blev såld tillslut :) Känns det ok?
Jobbigt med knäna! Tycker absolut du skall kontakta läkare!

Jaulgreis: Låter bra med weekend hemma ist :D

Heeej D.... Ceta!! :D Tyvärr är han inte såld men iaf hos en tjej som "sköter allt" och ska träna och tävla tills vi hittar en köpare. Vilket är otroligt skönt!
Ja börjat bli drygt att inte få utlopp för all energi :banghead:

Vad händer hos dig?? :)

hej E......Rostis :D

aaah, va typiskt... Attans att han skall vara så svårsåld, en sån fin häst :love: Minns fortfarande "ridlektionen" du gav mig på honom när vi var uppe :D

Jodå, det är bra :) Skall börja i ny ridgrupp imorgon, och är nervös :p Annars är jag kvar på förskolan, men söker miljöjobb för fullt...

hehe, absolut! Skall bli jättekul, men är rädd att göra bort mig/inte passa in :o

Jo, det är väldigt skönt att ha ett jobb att börja med! Hoppas dock verkligen på att jag kan få en chans inom mitt eget område snart :)

Varför behöver ni ha med nån form av dator? Duger inte mobilerna?
Njae. För det första är jag inte ens säker på om våra mobiler får följa med eftersom de inte kommer att användas ändå, vi kommer att köpa någon billig mobil med kontantkort när vi landat. Sedan är jag väl lite gammalmodig, men jag vill gärna ha datorn/nåt större när jag vill få lite bättre överblick och göra bankärenden etc. :)

Lorden: Är det något särskilt ni siktar på i Seattle? Var ju där för ett par år sedan, och blev inte jätteimponerad :angel: Chicago däremot rekommenderar jag starkt!! :love:

Inte direkt, men än så länge har vi väl inte siktat på nåt speciellt någonstans. Det enda stället jag har saker jag vet redan nu att jag vill göra är NY.

Åh, vill så himla gärna åka till Chicago! Får se om det går att få till denna resan, troligen kommer vi från Seattle flyga söderut och sedan ta en sydligare rutt. Men om det går ska jag definitivt åka dit! :)

Om ni inte ska shoppa så rekommenderar jag ett besök på Margaritaville och ett besök på Marquee! Margaritaville kan man ta på dagen, men Marquee är nattklubb så in i :D

:D

Vi vet inte riktigt hur vi ska göra med det där, för min kompis kommer inte ha fyllt 21 än... :(

Hej Rostis!

Tråkigt med skador och häst, men skönt att du fått rett ut det någorlunda med honom.

Det går bra med samboskapet? Du bakade en hemskt fin tårta passande KB såg jag. :D

Om allt blir som det ska (med sommarjobb för mig) så ska vi till Amerikatten i två veckor i höst. Och jag DÖÖÖÖÖR av längtan. Vi har Vegas och det nya yorket på listan. Kanske åtta dagar i Vegas (ÄLSKAR vegas) och sex i New York. ÅÅÅÅÅÅÅH.

Jag är typ lite avundsjuk på mig själv? :D

Här ska vi bo utanför NY sista två veckorna. Orkar absolut med den utsikten för frukostpicknick.

Hoppas att ni kommer iväg! Det är du så värd. :love:

Förstår att du är det! :D

Det där såg jättetrevligt ut! Alltså jag har ju bara varit i New York en gång (och traskade endast runt på Manhattan), hur enkelt är det att ta sig från typ där ni ska bo till Manhattan? Att hitta ett bra hotell som inte kostar multum på Manhattan är ju typ omöjligt.

Gillar det IKEA-inspirerade hemmet haha, det kommer nog kännas precis som hemma ;)

Blir så peppad på att själv flytta snart och få inreda med egna möbler!

Åh, jag vill med! :D Flytta och inreda, alltså! Kikade på tapeter i förrgår och känner att det är ju fint att jag inte har nån att dela bostaden med (än) så jag kan vara precis så knäpp jag vill med tapeterna. Hähä. Har också tagit tag i projekt Måla om Möbler, två sängbord är snaaaart klara! Så sjukt fina blev de. :love:

Annars sällar jag mig till avundsjuka skaran, till och med jag har börjat bli sugen på att åka till USA. Nåja, vad är väl en bal på slottet... ;)

Ceta: Good luck med nya ridgruppen! Hoppas det blir bra och givande.

Görenkelt. Busshållplatsen är typ 5 minuter bort, bussen tar 10 minuter (eller 2 timmar i rusningstrafik :angel:) genom tunneln, så kommer du ut direkt på Port Authority vid Times Square.

Edit: Det kan vara ett riktigt hett tips att våga åka lite kollektivtrafik för att slippa bo på Manhattan. Priserna går inte ens att jämföra! Bussen kostar typ 2.50 dollar därifrån vi ska, så typ 17 kr? Absolut värt. :up:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka