Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Jag hoppas att ni åker förbi Vegas!!!! Det är en fantastisk stad att gå ut i och shoppa i, åh vad jag vill åka dit igen!

kl
Mitt riktiga singelliv har väl börjat nu. Har (nästan) kommit i ordning i min lägenhet :D Att klämma in en trea i en etta va inte det lättaste, men det gick!
Allt känns helt okej, det är skönt att vara ensam. Iaf från exet. Har typ dejt idag :P Nån fransmans som pluggar i Lund ska komma å besöka mej, får väl se hur det går, och vad det leder till. Om inte annat kan det vara trevligt att få lite kärlek för stunden ;)

har inte tittat så noga när jag köpt foder, men tror inte det är allt för mycket...

Inte värt att åka till Kungsbacka alltså.

*kl*

Sitter med uppsatsen framför mig nu, och den är klar. Jag ska andas lite och sen korrekturläsa den en eller två gånger till, men den är fanimej klar. Eller i alla fall så klar som den kommer att bli innan någon mer ska granska den. Jag mår lite illa, och är samtidigt ganska nyfiken. Men klamrar mig fast vid att jag verkar ha en av institutionens petigaste handledare, så om hon säger att den är "i godtagbart skick för examination" så hoppas jag att den är det också.

Det här är läskigt, om två veckor vet jag om jag har en kandidatexamen eller inte. Hittills har jag inte ens reflekterat över att ett godkänt betyg nu kommer att ge mig en examen, eftersom jag är så mentalt inställd på att det är "en bit på vägen". Men någon form av trygghet antar jag att det kan skänka att ha tagit sin första, och faktiskt ha något handfast på sitt CV (inte bara lösa kurser och tillfälliga jobb).

HAR DU SETT DEN STORA SKYLTEN SOM SITTER TYP UTANFÖR DITT FÖNSTER (nåja) DÄR DET STÅR ATT DET SNART ÖPPNAR ETT MAX?!?! LYCKA!

Edit: Misstänker att det inte är mycket rea på Börjes, som de andra säger. Men har inte varit där själv efter jul!

Det är tanken! Vi ska börja planera lite mer noga nu snart, men tanken är att vi gör en sväng till LV när vi tröttnat på LA. Sen vidare norrut mot Seattle. Fast vi kommer nog inte shoppa så mycket förrän i slutet av resan då vi inte kommer vara stationära alls och inte vill behöva släpa runt/låsa in massa saker om vi tex ska vandra. :)

Och resan låter helt enkelt to diiiiie for :love: det är du verkligen värd så många gånger om, ha jäkligt kul åt oss alla när du är där!

Gulle! :) :)
Vi ska ha SÅ kul och jag lovar att rapportera. Vi funderar lite på hur vi ska göra; vi behöver ha med någon form av dator men båda våra är på tok för stora. Köpa en billigare surfplatta eventuellt?

Haha, sett?! Jag och mannen pratar om den skrämmande ofta, ringde honom och meddelade denna tidiga julklapp då jag först såg skylten. Så mycket mer awesome att kunna äta på Max istället för lokala pizzerian om man inte orkar laga mat.

Tur att ni köpte när ni gjorde! Nu kommer ju priserna i området gå upp dramatiskt pga det här!

Och jag kommer om jag är tillräckligt desperat kunna åka dit :love:

Fint med uppsatsen, hoppas det går bra!

Jag fick ju min kandidat i somras och näe, det är väl som att fylla år. Ingenting känns annorlunda. :p Men vi är ju båda två i branscher där en kandidat mest är ett steg på vägen!

Jag tyckte vår onlineföreläsning var rätt trist idag (det är ändå mest inspiration och inget särskilt viktigt eftersom vi inte har någon tenta) så jag googlade under tiden nu sitter jag här med en lista på inte mindre än 11 böcker jag vill läsa/köpa. Ingen av dem är skönlitterär. Jag har pratat en del om att jag saknar att läsa skönlitterära böcker men jag får nog inse att de är föga lockande i jämförelse med "The selfish gene", "Smålands Flora", "The Biology of reshwater Wetlands" eller "Silent Spring". :p Och så tillägg för nästa kursbok kring förvaltandet av ekosystem. Den skulle jag också kunna läsa bara för att.

Hon måste vara sjuk? Eller helt enkelt en utmattad småbarnsförälder med selektiv upptagningsförmåga...

Max :love:

Kl

Kom tillbaka till Stockholm igår och har verkligen noll motivation till någonting just nu. Urk.

Det som skulle vara så himla bra om jag lyckas ta min examen utan knorr är att jag a) faktiskt borde kunna söka lite nya sommarjobb och kanske dra mig åt området jag är utbildad inom samt b) att jag kan läsa vidare direkt och få mitt CSN utan tjafs på vårterminen. Annars måste jag läsa halvtid på grundnivå en termin till medan jag ordnar upp allt vilket skulle märkas rejält i plånboken. Så jag skulle nog kunna bli lite glad över de besvär jag slipper om det går smidigt.

Men eftersom jag är kroniskt dålig på att ge mig själv cred när jag gör något så misstänker jag att jag kommer att bli ungefär lika exalterad som inför en namnsdag. Eller något liknande :p

Den utmattade småbarnsföräldern är alive! Skönt att se :love:

Har ni varit på ön hela ledigheten?

HAR DU SETT DEN STORA SKYLTEN SOM SITTER TYP UTANFÖR DITT FÖNSTER (nåja) DÄR DET STÅR ATT DET SNART ÖPPNAR ETT MAX?!?! LYCKA!

Vill absolut inte förstöra er lycka över denna fantastiska nyhet men min syrra bor i Växjö och där har det suttit en skylt där det står att MAX ska öppna sen hon flyttade dit och det är två och ett halvt år sen nu :p (edit: kommentar från Sleepan på detta!?)

Men dom kanske till och med börjat bygga där borta?
Max är guds gåva till hamburgerälskare och jag är vääldigt glad att det finns i min stad också. Inte direkt lättillgängligt men det finns i alla fall!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka