Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Grymt att du typ är klar med uppsatsen! Och ja, den känslan... obeskrivlig. Tänk då att det kommer kännas ännu lite bättre än så när opponering och sista inlämning är klar! :)
Får söka upp den sen på *vad-det-nu-heter* (gupea?) och tjuvkika lite sen kanske. Om du tänkt godkänna att den läggs upp såklart.

Ja, sen den 28 till igår. Tyvärr har det inte blivit någon ledighet, utan bara stress, dåliga nyheter, allergier, tårar och sura miner. Det har vara varit så himla STÖKIGT, alla har dragit och slitit i oss. Och sen ställer någon ingift släkting till världens scen för att vi inte har tid (eller lust) att träffa henne igen, för hennes barnbarn vill minsann träffa valpen (som är vår valp och ingen jävla leksak). Och sen gråter någon annan för att jag åker hem tidigare. Allt kaos har liksom avlöst varandra, och allt vi ville göra var att ta det lugnt och vara med varandra.

Det känns som att vi har varit på turné och inte semester. Jag skulle ha stannat till på fredag men valde att åka hem med mannen igår. Känner mig som en urvriden trasa och vet typ inte vad jag vill göra med livet.
Vi pratar ju om att flytta tillbaka till ön om ett par år, men inser nu att vi kommer att behöva bygglov för vallgrav om jag ska kunna tänka mig att flytta dit.

Ja verkligen :( Men vi väljer att se det som teambuilding, och vi är ett jäkla team :D

Vi ser fram emot en weekend i Prag i vår, och Vegas i höst :love:

Man kan säga att alternativet att resa bort och gifta sig onekligen har kommit på tal efter de här dagarna :D

Men jag älskar Vegas, och mannen har en bakgrund som professionell pokerspelare, så jag tror att han kan underhålla sig när jag gör det jag är bäst på (shoppar) :angel:

Låter som en win-win :D

Jag blir bara så sugen på att traska till rådhuset och gifta mig vissa dagar, och sen ha en redig fest med en liten cermoni eller liknande när vi har tid och råd om något år. Det skulle underlätta det praktiska, helt klart. Har fortfarande inte ordnat några kloka papper på boendet.

Av bröllopet?

Vi har kommit så långt att vi suttit ner och pratat om vad av allt vi vill som är viktigast för oss, eftersom jag bara drar in CSN och vi precis köpt en lägenhet så behöver vi spara pengar så att det finns en buffert. Samtidigt som vi vill så mycket (resa, gifta oss, skaffa hund, renovera). Vi har insett att en hög prio är att kunna resa ibland, inte långt och inte länge men göra saker tillsammans på andra platser. Och sedan vill vi ha en stor fest när vi gifter oss, så det är bara att spara. Tyvärr gör det här att en hund åker längre ner på listan, men det får vara så. Vi har ju två underbara katter som förgyller vardagen så det är inte tomt hemma, och bättre att vänta med vovven tills vi verkligen har råd.

Så, förutom att vi väl bestämt att det blir en stor fest, på sommaren och på ön så ligger det lite nere. Jag letar konstant efter mina drömklänningar men planera börjar vi med först till sommaren. Då är det ungefär ett år kvar tills vi tänkt göra slag i saken.

Men det låter ju väldigt vettigt! Så det blir bröllop 2015? :bump:

Och känner igen det där med att vilka för mycket. Till exempel så VILL jag köpa det där jäkla huset IDAG.
Hittade även det här lilla torpet som jag kan ha som övernattningsställe när jag hälsar på er i Götet. Jag behöver ju inget stort och flådigt, utan hellre litet och personligt: http://www.hemnet.se/bostad/villa-9...-goteborgs-kommun-stegerholmsvagen-28-5614032

Jag veeet! Den där jävla skylten har suttit vid Willys sen jag flyttade hit iaf. Enormt störande.

Du får barnsäkra poolen i så fall.

Och ja, det blir bröllop sommaren 2015 om inget oväntat händer :)

rät person, fel inlägg :p

Va tråkigt att det inte kändes bra på ön :( Förstår verkligen att du åkte hem tidigare när folk beter sig så!

Lorden: Är det något särskilt ni siktar på i Seattle? Var ju där för ett par år sedan, och blev inte jätteimponerad :angel: Chicago däremot rekommenderar jag starkt!! :love:

Om ni inte ska shoppa så rekommenderar jag ett besök på Margaritaville och ett besök på Marquee! Margaritaville kan man ta på dagen, men Marquee är nattklubb så in i :D

Hej på er!! Nu jäklar, eftersom jag egentligen ska sitta med näsan i böckerna nu såååå, passar det ju utmärkt att jag hoppar in lite här igen! :D

Låter underbart med USA resor och bröllop till höger och vänster.
Mindre trevligt med påfrestande släkt...

Väkommen!
Buke är ju självklart lösningen på alla problem som har med plugg att göra, det vet ju alla! :D

Ja verkligen :( Särskilt eftersom att mannen har slitit som ett djur på jobbet under hösten och jag har mått dåligt pga olika anledningar. Men men, vi får ha en romantisk weekend hemma i helgen istället :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka