Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Äh, det är väl inte så farligt? Blir ännu roligare om du får frågan "åh, är du gravid?" För då kan du ärligt svara nej och så får du personen att känna sig JÄTTEdum.

*kl*

Alltså, dagens behållning... att jag har upptäckt Transfrans. Vidare jäkligt bra grejer är att jag hann träffa mamma i 1,5 timme på centralstationen mellan hennes flygankomst och tågavgång och att det var ungefär det roligaste på så länge, att CSN beviljat mig pengar kommande termin utan att jag fått jaga dem i telefon för att poängen varit för långsamt inrapporterade från förra terminen (något som annars händer ungefär varje terminsstart), att jag varit på gymmet för första gången på jag vet inte hur länge (på grund av sjukdom och fotskada som avlöst varandra) och bemästrade löpbandet i 75 min utan att dö eller ens blir jättetrött (ska nu öka en kvart per pass tills jag är uppe i 2 timmar, så är jag kanske någorlunda i form till 6-timmarsloppet om en månad) samt att jag har kommit in på båda masterkurserna till våren (var reserv på ena vid första intagningen) vilket gör att vårterminen är säkrad bara uppsatsen blir godkänd.

Men, dagens fråga: Mina kurser ligger så till i vår att jag läser en 15 p på halvfart och en 15 p på helfart. Det gör att jag går 150% första halvan av terminen och 50% andra halvan av terminen (vilket jag inte fick veta fören nu och inte kan påverka). Bryr sig CSN om det? Det enda jag hittar på hemsidan är att de (ungefärligt citerat) "beräknar studietakten genom att dela antalet poäng man läser med veckorna man tar lån för" och att det är studietakten som avgör hur mycket pengar man är berättigad till. Det bör väl betyda att så länge som jag tar 30 p på de 20 veckor som jag har begärt lån så bryr de sig inte om i vilken takt jag läser under de veckorna? Bara den utslagna poängskörden efteråt blir i snitt 1,5 p/vecka.

Och dagens andra fråga: vad ska alla göra i helgen?

Alltså allvarligt, hur jävla sega får folk vara? Jag har ju blivit antagen till tre kurser, sökt en fjärde som jag skulle få besked om senast idag. Tror ni det kommit något? Nej. Min ansökan är inte ens under behandling, och kursen startar på måndag. De andra också för den delen och fine, jag kan väl leva med att vänta på besked, om det inte vore så att jag måste bekräfta för CSN att jag ska läsa på heltid för att få bidraget, vilket jag ju inte kan göra förrän jag vet nåt. Och blir jag inte antagen måste jag ju göra om hela ansökan... TACK du på Karlstad kommun som verkar sköta ditt jobb så förbannat bra.

Men gud vad segt! Vilka kurser är det du ska läsa, och hur många poäng behöver du läsa totalt?
Ska du läsa på fjärrdistans, närdistans eller "på plats"?

Alltså hur rengör man en kameralins smidigast? Måste man verkligen köpa sån där speciellfotogrej?

Matte, svenska engelska och förhoppningsvis samhällskunskap. Har inget jag "behöver" läsa, gör det bara för att jag vill, enda som händer om jag inte får läsa sista kursen är ju att bidraget blir lägre (vilket ju är tråkigt i sig) men det vore ju trevligt att VETA så jag kan få några pengar över huvud taget...

Vad är skillnaden? Heter bara distans vad jag vet. :p

Mycket riktigt, målet är 2 timmar inom en månad. Varvar jogging med extremt rask promenad (typ så fort benen bär innan de börjar springa av sig själva), skulle jag springa så behöver jag mycket längre tid på mig att träna (och det har jag liksom inte, loppet är 8 februari). Jag hade faktiskt aldrig stått på ett löpband innan ever, och var lite rädd för det. Uppskattade dock att tekniken är identisk på alla konditionsmaskiner på hela gymmet, då slipper man stå som ett fån och testtrycka på alla knappar utan att få maskinen att göra något alls. Jag gillar inte att vara oteknisk, och gym får mig att känna mig så hemskt oteknisk :angel: något jag däremot gillar är att bandet hade en tv och att jag lyckades tajma ett dubbelavsnitt av Vänner samt ett avsnitt Kardashians (ungefär där förstod jag varför jag betalar för ett gymkort varje månad och inte nyttjar "den fria naturen" istället). Det krävs seriösa distraktioner för att man ska orka springa länge, det är ju så TRÅKIGT! Undrar hur jag ska sysselsätta mig i 6 timmar, kanske med valfri tegelsten av Dostojevskij som ljudbok :idea:

Mvh / Projektledare för projekt "vansinnigt"

Löpbandet i 75 min?! Jisses. Eloge till dig! Jag var nästan helt död efter 60 min på crosstrainern..

*kl*
I helgen ska hästarna få jobba, äntligen kom snön tillbaka efter att ha varit försvunnen sedan före jul så det blir troligtvis lite galoppjobb i skogen för den ena och den andre ska longeras/tömköras. Förhoppningsvis hinner jag klämma in en träff med mannen också. Och så ska jag shoppa loss med mormor! :D

Har jobbat kväll hela veckan så är helt slut just nu. Blir nog bara lite PLL innan läggdags, lite kvällssnack med mannen och kolla hästannonser. När man väl letar häst finns det ingen alls som passar, men när man absolut inte ska ha någon då dyker alla möjliga tänkbara kandidater upp.. :meh:

Snö... så exotiskt *drömmande blick* vi ska dock få lite minusgrader och sol här, har jag hört.

Jag är också helt slut ikväll, mannen är ute med några vänner och jag ligger hemma i soffan med en katt och ser på RuPauls Dragrace :D tog ett långt bubbelbad förut med ett glas bubbel och en bra bok. Bästa sättet att börja helgen i alla fall, ska sova tidigt ikväll (vilket skulle vara så bra, har vänt dygnet fel under veckan på grund av kvällsjobb och nattplugg och sena träningar med hästen). I helgen ska vi försöka göra ett ryck med lägenheten, bygga om i hallgarderoben och sätta upp hyllor med skruvdragaren som mannen fick av min fader i julklapp. Och så vill jag köpa en symaskin, om jag hittar en som jag gillar. Har noll koll på sånt, men borde ha en med tanke på hur mycket second hand-kläder som flyttar in här regelbundet.

Och så är det väl med allt, har man pengar så hittar man inget man vill ha men när man är fattig så :meh:

*kl*

Är förresten irriterad. Var så sugen på att gå på biodejt imorgon och se The Wolf on Wall Street. Men alla biljetter är slut! Blev då hemskt opepp, vad kan man se mer? Kanske "Hundraåringen..."? Går det något mer som är sevärt just nu? Det ska nog inte vara för allvarligt och tungt, om det ska passa båda...

Och så är det väl med allt, har man pengar så hittar man inget man vill ha men när man är fattig så :meh:

Precis! Håller på att sälja min ena just nu och ska skaffa mig något nytt. Men så hittar jag absolut ingenting som passar mig och min prisklass. :meh: Hittade mitt drömsläp istället, men utan häst känns det något onödigt med ett dyrt släp och när jag väl hittat hästen så är troligtvis släpet sålt.

Apropå "Hundraåringen" så var den otroligt bra, jag följde med "bara för att", men den är absolut sevärd! Riktigt rolig var den.

Vad lyxigt med bubbelbad med ett glas bubbel! *inte alls avis* :D

Har shoppat en del senaste veckan i och med två rundor på stan där jag råkade hitta supernödvändiga grejer (som två par festskor i guld respektive svart lack, använder jämt liksom) men det jag fått med mig mest av hem är roliga saker till badkaret som luktar gott (som badbomber och badolja, går man in på Lush så är man körd).

Men det låter lovande, "Hundraåringen" får det nog bli. Mannen har faktisk läst boken och gillade den, något som inte händer alltför ofta. Kan behövas något upplyftande och menlöst just nu.

Känner igen det där med att gå in på en affär och så är man körd sedan. Jag har samma problem med H&M. Råkade visst morgonsurfa på deras hemsida en morgon och vips så hade jag beställt hem två par jeans, en jumpsuit, ett par uggs och ett par högklackade stövlar (jag använder högklackat ungefär 3 gånger per år, om ens det och aldrig så höga som dessa stövlar) och nu står jag i valet och kvalet om jag ska returnera stövlarna eller inte. De är ju så snygga. :angel:

Hoppas ni får det trevligt på bion!

Fördelen med skönhetsprodukter är att de går åt i alla fall, särskilt badgrejer. Skor är ingen direkt... förbrukningsvara :angel:

Och ytterligare en dagens bästa förresten! Mamma hade med två påsar med Reese's peanut butter cups till mig från USA, lycka!

Aha! :) Men jag har fått för mig att du inte hade gått på gymnasiet alls? Fjärrdistans är "heldistans" och närdistans är typ 80 % distans och 20 % klassrum. Titta, jag skulle kunna bli studievägledare :D

Å andra sidan så verkar vilken dåre som helst kunna bli det :angel:

Ja studievägledare eller arbetsförmedlare O_o
Jag har varit på arbetsförmedlingen typ varje dag under hösten, genom jobbet. Ävenl om det nara är typ två minuter har jag förundrats över personalen, för det första verkar det jobba huuuuuuur många som helst där, är typ aldrig samma, och då bor jag ju i en liiiten skitstad. Sen får jag ju erkänna att även genom dessa korta möten har jag börjat ifrågasätta vissas kompetens :cautious:

Åh ska snart på Yoga för första gången i mitt lilla liv:o Jag förväntar mig att vara lika smidig som en katt när jag kommer därifrån :D;)
Just nu känner jag mig snarare som en 90åring med remuatism, ajaj :/

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka