Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Det har jag inte heller. :) Då räknas det nog som fjärrdistans för all lärarkontakt sker via mail, Skype och/eller telefon. Det enda som står är att det någon gång kan krävas att något görs "på plats" så att säga, men jag antar att det handlar om något slags prov eller så i så fall, för all undervisning sker på distans.

Aha! :) Men fan vad coolt att ta tag i det nu! Och skitcoolt att åka till Island! Hur gammal var du när du åkte dit? Och hur länge stannade du? Kände du någon där eller åkte du helt på egen hand?

Önskar verkligen att jag hade gjort så med!

Haha jag älskar att alla tycker det är så coolt! För mig var det bara att jag kom på att jag måste ha nåt att göra när jag skulle komma tillbaka till Sverige och tänkte att "jag kan väl passa på att plugga lite då". :p

Jag var 18 när jag åkte dit och stannade en månad bara. Kände ingen, svarade på en annons och hade bara haft mailkontakt med dem innan jag åkte, två veckor senare. Allt jag visste var att jag skulle ta en buss från Keflavik till Reykjavik och där skulle någon plocka upp mig... Så ja, det var ju spännande, framför allt med tanke på att jag skulle ringa när jag satt på bussen och min mobil inte ville fungera på ön. ;)

Åh vad häftigt!

Kl

Är på Bukowskis för att hämta ut en tavla som min pappa har budat hem. Och de kan inte hitta skiten. Och jag har stått här i 200 år. Och det är varmt och jag är på dåligt humör och aaah.

Vad blir det för film? Jag ska strax in och se Hundraåringen tillsammans med addan blanda annat! Har försökt få tag på biljetter till den sedan den släppes den 25e. :p

Angående helgplaner så var jag på nån slags dejt igår, idag har jag varit i torpet och nu blir det bio. Imorn blir det nog mer torp och en rejäl långpromenad tror jag. Och lite plugg ifall min pluggkompis är klar med sin del så jag kan skriva diskussionen!

Säger hon som bott/jobbat i London, Schweiz och Dubai... ;)

Ja, och jag saknar det så :love:

Men Island är ju så coolt, ångrar verkligen att jag inte åkte dit och jobbade. Funderade på det ett tag, men ville inte åka ifrån hästen. SÅ dumt så här i efterhand, vad man måste utvecklas som ryttare!

Ja, och jag saknar det så :love:

Men Island är ju så coolt, ångrar verkligen att jag inte åkte dit och jobbade. Funderade på det ett tag, men ville inte åka ifrån hästen. SÅ dumt så här i efterhand, vad man måste utvecklas som ryttare!

Island är fantastiskt. Vi borde åka dit på semester sen nån gång, efter Dubai.

Fy fan vad segt att behöva vänta så länge utan att få nåt!!

Det blev Hundraåringen, fick biljetter till en föreställning på biografen som ligger närmast. Ska se The Wolf i veckan som kommer istället. När opponeringen är överstökad och jag kan slappna av och fira lite.

Najs med bio! Jag försökte få tag på en biljett till hundraåringen ikväll jag med, men de var helt slut.
Jag ligger därmed hemma i min säng. Ensam, i en tom jävla lägenhet. Haha. Sista natten här!

Söker man på mig på hitta dyker jag numera upp på adressen i Göteborg. Sjukt. :D

Island är fantastiskt. Vi borde åka dit på semester sen nån gång, efter Dubai.

Fy fan vad segt att behöva vänta så länge utan att få nåt!!

Jaa! Åh det låter alldeles underbart! Ska inte du flytta hitåt snart? Så vi kan träffas en massa och planera våra resor :love:

Och SKOJA INTE! Först skulle jag betala 50 kronor i "lageravgift" för att den hämtades ut idag och inte idag, sen när jag påpekade att jag ville ha tillbaka de pengarna (jag betalar inte 50 spänn om de inte ens är säkra på att DEN FINNS I DERAS LAGER) så blev han helt till sig och visste inte hur han skulle göra, så det fick dröja med det. Hur kan man inte veta hur man gör en återbetalning??

Hade mannens syster med sambo på besök här, och båda har ett hästintresse (även om systern inte rider så mycket). Och de tyckte att min idé om att köpa tillbaka min islänning när han är 25 var en strålande idé. Han är född 98, så jag har fortfarande några år på mig. Vet bara inte hur man ska lägga fram det för den nuvarande ägaren :angel:

Jag borde göra det! Men då får ju du ge fan i att flytta tillbaka till ön!

Om inte annat har jag tänkt att åka däråt om inte alltför lång tid, så då får vi ta och ses tycker jag!

Och ägaren får väl helt enkelt förstå att du behöver hästen när han är 25, inte svårare än så?

Ja du vet en sån där grej där man ses, dricker öl, äter god mat och skrattar bort en hel kväll? ;) Kände att min attityd till livet började bli lite väl svart och dunkel och jag pratade lite väl ofta om att leva ensam resten av livet, vilket känns sisådär sunt som 26-åring. Så nu dejtar jag och hittar på saker istället och det är rätt kul. :D

Bukowskis låter helt klart som ett ställe som har koll på läget! Usch vad jag hade förvandlats till Högludd Gnällig Kund i den situationen. :p

Men hallå! Du nämnde ingenting om någon dejt!!! Berätta tack.

KL

Blev hungrig efter bion, så jag köpte pizza på vägen hem. Ätit halva, och sparar halva till lunch någon dag :D

Jaha ja, låter ju trevligt, fröken Högludd. Med någon du träffat förut eller nån ny?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka