Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Tror också att det kommer att gå jättebra, och vilken häftig grej! Ska också kolla på hemsidan sen om det går :) Och hoppas att du hinner ta det lugnt och vila på dagen. Krya på dig!!

!!!!!!!
Hittade nyss mina favoritörhängen som har varit borta jättelänge och ÅÅÅH! Jag köpte dem i Schweiz och har varit jätteledsen i flera månader.
Och idag fick jag äntligen för mig att ta upp necessären som låg i en papperskasse i städskåpet... Åh vilken bra dag!

Och jag fattar inte det där, haha. Jag känner mig ofta som världens jävla bitch, tycker jag är dryg och sur mot typ alla (Ehh, ni skulle sett mitt bråk med kassörskan på 4Gott i Linné, eheheh...) så jag blir lika förvånad varje gång som du skriver något sånt där snällt. :love:

Ridskolan la ut en förfrågan på facebook häromdagen för de hade tydligen lite kris med folk, så jag tänkte att varför inte? Lite mysigt ska det bli faktiskt :)
Pojkvännen grymtade dock lite när jag sa att jag lovat hjälpa till i stallet men när jag upplyste honom att jag troligtvis är tillbaka igen innan han vaknat så blev han gladare igen. :D

För övrigt ska det bli SÅ fint att han kommer hit ikväll! Han åker med ett par vänner till oss så de stannar till här och äter och åker sen vidare till hennes familj. Sen imorn blir det först stall och sen har vi planer på att gå till gymmet en sväng. Sen vid 15 blir det bio med min bror och hans sambo(Hunger Games) och efter det tacos hemma hos dem. Söndag blir det nog bara sovmorgon och tv-spel, haha. FIN JÄVLA HELG! :D HURRA!

Men fy tusan vad nice! Det är så jäkla gött när man hittar något som varit borta länge!

Jag gav upp mitt hopp om att försöka leta fram min cykelnyckel idag och lånade en bultsax och klippte av låset. Haha.
Sen cyklade jag ner polisbilsgaraget på en luftlös cykel och fick hjälp av "vaktmästaren" att fylla på med tryckluft. AH, så smidigt!

Vilken jäkla bra dag det här är! Trots att jag håller på och städar just nu, så känns det liksom helt okej. Ser dessutom så himla mycket fram emot att tvätta håret, haha. Har inte tvättat det sen i måndags...(Tur det finns torrschampo. Och jag har duschat!)

Jag har precis upptäckt hur sjukt bra det är med torrschampo! Aldrig använt det förut eftersom mitt hår knappt tål några produkter alls, men testade flaskan från Glossybox och tre dagar senare traskade jag och köpte en stor flaska istället :D jag försöker att inte tvätta håret mer än max varannan dag eftersom det blir så himla ledset annars, och torrschampot gör ju faktiskt att det ser fräscht ut i hästsvans eller knut både två och tre dagar efter tvätt.

Är 4-Gott i Linné bra förresten? Fick ett presentkort där av mannen (han känner mig rätt bra :angel: ).

Men nä, ni verkar vara så snälla och godhjärtade hela bunten :love:
Och det är klart att man måste kunna ryta ifrån om man själv (eller någon annan) blir dåligt behandlad, gör man inte det är man inte dum. Nää, jag måste helt enkelt ta mig ner till Götet i vår och insupa atmosfären!

Låter som en jättefin helg! :love:

halv knapp

Vi ska ha en pysselhelg som heter duga, nästa helg kommer som sagt delar av mannens familj (mor, syster och systerdotter) över, och modern stannar över julen. Och mina föräldrar kommer nog över nästa fredag... Så vi vill få i ordning så mycket som möjligt, vilket självklart innebär ett besök till IKEA (oh noes). Osäker på hur vi ska lösa det då vi har den där lilla fyrbenta (och inte har ordnat någon hundvakt). Smidigast hade varit att köpa en Buggaboo, satt på ett vagnskydd och gett honom ett stort ben att gnaga på...

Är 4-Gott i Linné bra förresten? Fick ett presentkort där av mannen (han känner mig rätt bra :angel: ).

NEJ.

Eller jo, det är väl bra.
Men jag fick så sjukt dåligt bemötande av snubben i kassan förra helgen att jag blev helt paff. Haha. Sen var jag sjukt otrevlig tillbaka också tillslut eftersom han var en sån jäkla dumfan.
Slutade med att han skrek på mig under hela tiden som jag gick ut ur butiken. Haha,

Men tja, annars är det väl bra :p

Och ja, torrschampo is the shit!

Gotland: Du då! Du är också fin och godhjärtad och så jäkla mysig! Och fab! KOM TILL GÖTEBORG SNART DÅÅ!

Åh vad fint! Blir helt rörd av att tänka på er tradition, det låter så mysigt och så fint att ni hållt igång traditionen i alla år. :)

Vi har nog extremt få traditioner kvar nu för tiden... Folk har egna familjer som de vill fira tillsammans med, folk flyttar, ingen har tid. Inte jag heller.

Men nu har jag kämpat för julstämningen och gjort chokladkola och slagit in i bakplåtspapper så det ser alldeles gammeldags och fint ut. I kylen står det gammaldags mjölk och jag har köpt jättefint presentpapper i fina klassiska färger med snören till istället för presentsnöre. Igår satt jag ensam i lilla torpet framför en sprakande brasa, njöt av knarrande golv och enkelhet. Jag vill nog flytta tillbaka ett århundrade har jag insett :love:

(Ja jag romantiserar hela den tidsepoken, men jag kan ju ändå inte resa i tiden så då får jag göra det :p )

Nej vad roligt! Får se om jag orkar masa mig upp och titta, risken är överhängande att jag inte klarar uppdraget. :p men håller tummarna för er och för att du kryar på dig!

Det låter som du verkligen har det alldeles toppen nu :) Fina betyg i skolan och en fin helg väntar!

Önskar jag inte kände mig så begravd i skolarbete och renovering... Men i morgon ska jag faktiskt ta på mig klänning (!!) och bege mig på glöggmingel en stund. :) Tills min rygg ger upp och jag måste ligga ner. :p

Min familj har aldrig haft några egentliga jultraditioner, men det beror nog mest på att mina föräldrar verkligen inte är så entusiastiska julfirare.

Själv jobbar jag på det, har idag sett två julprogram från Disney med olika kortfilmer (från den gamla goda tiden när Disney var tecknat och allt det som jag växt upp med) samt ett program om extravaganta julgranar i USA och en julfilm :D

Låter jättefint! Jag har också köpt presentpapper i gammal stil, och med riktiga snören istället för presentsnören :)

Och för övrigt så kan du få vara med i min framtida baktradition (även om jag nog kommer att vara mer bakis än bakig), du kan få odla oliverna till mina martinis :D

Julfilm! :love: Jag har sett lite mysfilm det senaste, däribland Guldkompassen, John Christmas och Rain Man. Såg att femman ska visa en massa animerade, härliga filmer nu i december!

Jo det är väl snarare svullet än ett hål. Kan röra mig och så men absolut inte peta på bandaget. Tydligen går jag runt och är sned, tror väl undermedvetet att det gör ont annars, så jag har oerhört ont i ryggen hela tiden. :meh: Har ju gjort kola och nu känns det som om ryggen ska gå av. Är spänd på ärret men jag får inte ta bort bandaget och stygnen ska inte tas förrän den 20e...

Ja visst är det så mycket finare? :)

Haha då är jag på god väg med mitt lilla olivträd då! :D Oliverna ser rätt skrumpna ut för tillfället dock, vi kommer tillbaka starkt nästa år!

Det låter så himla mysigt med ditt torp! Du är så duktig som fixar och donar där själv dessutom!
Jag kan inte ett smack om renovering... :p

Det kröp precis upp en katt och tryckte ner sig i min famn mellan mig och laptopen, jag sitter tydligen för mycket vid dumburken just nu. Nu ligger hon och kurrar förnöjt :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ägare av hund offentligt?
  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31