Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Jag drömde att vi hade singeltrådsträff i Singapore. Det var mycket trevligt! Dock såg alla statyer och monument ut som något från Avatar. Det var lite märkligt.

Men åh, det borde vi ha! Och med tanke på hur vissa byggnader ser ut var det väl kanske inte allt för långt från sanningen...

Man FÅR ha dåliga dagar och vara bitter och allt vad det är, för det blir bättre. Peppkram! :)
(Min iPad ville skriva pepprad, vi var inte riktigt överens där kände jag)

Sleepan: GRATTIS! Du är så grym!

Alltså, är så kär i lilla björn :love:

Vi var ute för en stund sedan. Och hundra meter bort stannar en liten dam och bara tittar, vi går bort mot henne och hon kommer fram och pratar.
Det visade sig att hon hade haft hund nästan hela livet, men nu var hon för gammal. Och björnungen gick fram och skulle hälsa (han är rätt försiktig av sig och det brukar krävas ganska en del för att han ska hälsa på en främling) och myste lite. Och tanten var så stel men lyckades att klappa lite på honom, och sen berättade hon historier om sina gamla hundar.

Hon blev så rörd av att få klappa Abbe att det rann en tår, och ååh, jag blir minst lika rörd när jag tänker på det nu.
Man märkte verkligen hur det gjorde hennes dag att få träffa en valp och tänka tillbaka på gamla minnen :love:

kl

Ringde till mitt gamla jobb då vi ska till Gotland över nyårshelgen och ÅÅH vad jag saknar att jobba. Och herregud vad dyrt det blev att åka båt helt plötsligt. Det är ju redan fruktansvärt tråkigt, det behöver inte vara dyrt också.

Tack!

Jag hade precis samlat ihop mig när stallägaren ringde och sa att hästen och en av hans haggrannar hade totalkvaddat staketen (både plank och trådar) och att vi måste bygga upp alltihopa innan de kan gå ut imorgon, samt att mitt djur hade tagit sig ut och sprungit lös idag :nailbiting: åkte dit för att kolla så att hästen var hel och inspektera skadorna på staketen (eller snarare bevittna en hög plank som låg i leran). Och när jag skulle leda djuret så blev han lite ivrig och lyckades hoppa och sparka på min ena fot. Så rejält att det blev ett sår igenom både sockar och stövel. Nu håller foten på att bli blå och gigantisk samtidigt som jag funderar på om det skulle göra mindre ont om jag gnagde av den.

JAG BEHÖVDE INTE DET HÄR IDAG!

Ah men ÅÅÅH! Det var ju hemskt onödigt av herr Q! :(
Tyvärr går ju ofta många saker åt skogen samtidigt. Jag håller tummarna för att det räcker nu och att din fot piggar på sig snabbt!

Här sitter jag och tycker livet är kasst när man har stygn i ryggen men din dag lät snäppet värre. Som Sleepan säger, dåliga saker kommer i sällskap, men sen går det över och det bästa är att goda saker också kommer i sällskap! :)

Aj!!
Hoppas att det snart vänder för dig.
Jag har dessutom inte heller någon julkänsla i år.
Kram!

Sleepan:Grattis!Vill med testa att skjuta någon dag.

Jaulgreis:Vad fint.Härligt när man gör någon så glad :).

Tack! Det är riktigt riktigt kul, men svårt! :D
Finns ju lite olika ställen i Götet där man kan skjuta. Kostar en del men det kan det ju vara värt om man känner att man har råd någon gång :)

Kl

Luciamorgon här :) inte riktigt samma sak som när man såg det ihop med mamma och drack varm choklad och pepparkakor och lussekatter. Men lite mysigt ändå :)

Det visste jag inte.Tack!
Måste härligt att snart vara färdigutbildad polis.Hade med kunnat tänka mig det yrket men det kommer det aldrig att bli.

Idag ska jag på arbetsintervju :).Visst måste set fungera att ha helsvart på sig?Eller ska man ta leggings med mönster eller boots med nitar på sidorna?Vill inte ha jeans på mig.

Lycka till på intervjun!
Helsvart är snyggt men jag skulle nog ta på mig någon färgglad sjal eller nåt färgglatt smycke eller nåt som livar upp lite! :)

Lycka till med intervjun! Tycker absolut du kan ha svart, men dom Ylva sa skadar det inte med någon förgklick, om du har något du känner dig bekväm med :)

Jag skulle vara försiktig med att gå iklädd endast svart på en intervju (beroende på vilket jobb det är!). Å andra sidan så ska man ju känna sig bekväm!
Men jag hade personligen försökt att bryta av med någonting, t ex en sjal.

Stort lycka till, håller tummarna för dig! :)

Jag borde Musikhjälpa mig mindre och plugga mer.

MEEEEEN. Nää.

Jag ska Musikhjälpa mig nu! Ut och gå i solen och lyssna på att i mobilen. FINT liv!

KL

Fick ett vg till idag. Vilken vecka! :D
Definitivt inget att skryta om egentligen, för VGn har jag fått innan med. Meeen, detta var på vår uppsats som vi skrev om områdespolisen. Och DET känns fint. Superfint!

Jag ska Musikhjälpa mig nu! Ut och gå i solen och lyssna på att i mobilen. FINT liv!

Åh vad härligt det låter!
Hade mycket hellre gjort det än att göra en kritisk granskning av Ica's affärsidé. Inte för att vi har så mycket sol att vara ute och gå i här idag :(

Och grattis! Fan vad grym du är :bump:

Grattis!

Och lycka till idag Zarro :)

*kl*

Jag är glad för att inget är brutet i min fot! Och för att jag har en förskräckligt fin fästman som envisades med att följa med till stallet imorse för att hjälpa mig att bygga upp den raserade hagen och mocka samt fixa stallet så att hästen kunde gå ut igen som vanligt och jag inte skulle behöva överanstränga min fot alltför mycket. Nu får han jobba över ikväll istället för att han var borta på förmiddagen, ibland inser jag att det kan vara värt att svälja sitt "kan själv" och ta emot lite hjälp :love:

I helgen så ska jag skrivaskrivaskriva, men ikväll så ska vi dricka lite glögg hos ett par kompisar och imorgon så är det julmiddag och spa på Hagabadet (trerätters med fördrink, aptitretare och julgodis efteråt). Det ska verkligen bli underbart. Hinner vi så blir det lite Jul på Liseberg på söndag. Annars så ska jag julboosta med både Liseberg, bak och julmat samt julmys hemma i överflöd när uppsatsen är inlämnad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?