Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Det var jäkligt mycket WTF! Men jag går ju aldrig ut nu för tiden så jag tänkte att jag kanske bara är ovan..? Haha. Men nä, det kändes inte särskilt vettigt alls.

Jaulgreis: Do tell, så kan jag försöka vara "expert". Jag har trots allt gått en kurs i hur olika slags bristsjukdomar visar sig hos växter, dock är det inte säkert att jag minns så mycket. :p

Alltså du är ju :love:

Jag har en novemberkaktus som bara tappar blommorna. Har inte ens haft den i två veckor! :arghh: Jag har gett den lite vatten, men trodde inte att den skulle ha så mycket?

HUR tar jag hand om den bästa Chili?

Hoppas ni haft en finemang helg alla!
Själv känner jag mig inte särskilt utvilad efter helgen... Jag vill aldrig mer se en ikea-kartong i hela mitt liv :yuck: Men nu har garderob och byrå kommit på plats och lägenheten börjar se riktigt ordentlig ut!

Den kanske bara är ledsen över att byta miljö? Den kanske stod varmare eller svalare tidigare t.ex. Det är ju en suckulent, alltså behöver den väldigt lite vatten. Mamma har en sån som är hur gammal som helst, den vattnas väldigt sällan, står ute på sommaren och inne på vintern. Och den blommar både på sommaren och vintern. :) Min erfarenhet är att ju mer man glömmer sina växter, men ändå vattnar ibland, desto bättre trivs de... Det som känns viktigast är solförhållanden; vissa tål inte stark sol, andra måste stå i fönstret på vintern men mitt i rummet på sommaren osv.

Läste nu att man ska öka på vattningen när knopparna kommer, och sen minska ner när den blommar. Den ska få en sval period om året, annars blommar den inte. Verkar ju dock inte stämma på mammas växt. Läs mer: http://www.odla.nu/artiklar/inne/krukvaxter/novemberkaktus

(min orkidéer som jag köpte för några veckor sen har börjat tappa sina blommor också...)

Har förövrigt haft en helt fantastisk helg. Efter jobbet i fredags köpte jag julgransfot, julgransmatta och kulor, sen shoppade jag och ingenjörn julpynt för typ 1000 kr innan vi gick hem och satte en lussekattsdeg. Medan den jäste åt vi köpt pizza, bakade sedan lussekatter och pepparkakor tills vi däckade av trötthet.
I lördags slängde vi ihop lite vörtbröd på morgonen, gick och inhandlade en gran, klädde den och hade sedan hans föräldrar på julfika.
På eftermiddagen övningskörde jag lite och sedan mötte jag upp mina före detta kollegor och åt ASGOD hamburgare (med ost och bernaisesås...) innan vi gick till scandinavium och såg världens bästa Håkan.

På söndagen träffade jag min bästis en sväng och blev sedan bjuden på trerätters på stan av ingenjörns föräldrar. Avslutade helgen med glögg och lussekatter framför en film. Inte ofta jag lyckas få till en så perfekt blandning av aktiviteter på en helg, känner mig mycket nöjd och som att jag verkligen fått ny energi.

Bättre sent än aldrig, solglasögonen:

hm1m.jpg

Och på den här ytterst vackra(!) bilden ser man dem från sidan:

yka7.jpg

Skorna har jag ingen bild på än.

Åh tack, vad gullig du är! Ja, åker imorgon redan! Så förvänta dig besök i vinter, antingen över nyår eller nån annan gång om det inte passar. ;)

Märkligt, det känns som om det var nyss du åkte. Men det verkar ha varit en spännande höst... det tar nog en stund att acklimatisera sig till Sverige igen (eller, jag brukar i alla fall känna mig lite off åt alla håll och kanter efter längre resor och bortavistelser... tror att det är rätt vanligt). Men det brukar det vara värt :D

*kl*

Idag hatar jag min uppsats. Så innerligt. Vill lägga mig i en grop och gråta och aldrig mer kliva ur den. Skulle älska lite förnekelse just nu. Allt bara snurrar runt och det enda jag ser när folk pratar om att "det snart är jul" är att jag har färre och färre dagar till deadline.

Jag vet, det här måste vara några av de snabbaste tre månaderna i mitt liv. Samtidigt som det känns som att jag varit här väldigt länge och hunnit med en hel del... Lär typ frysa ihjäl, torka ihop och skutta upp glad och pigg vid tre på natten... Men ja, det ska väl gå det med, förhoppningsvis. :P

Ser ändå lite fram emot att krypa ner i soffan under en filt och värma sig med en kopp te efter att ha varit ute i kylan, den känslan saknar jag lite. :) Men det har varit en sjukt bra höst, helt klart!

Kylan..? Då får du nog åka lite längre upp i landet :angel: det är ju inte ens kallt hemma i Värmland!

(Att det regnar och blåser på tvären här två veckor innan jul kan jag acceptera, men hemma ska det vara snö och krispig kyla vid den här tiden på året)

Eh jo. Det har snöat och vart minusgrader, så det är i alla fall MINST 30 grader kallare än här. Det kallar jag kyla...

Jag har ju vant mig såpass att jag tycker det är kallt när det går ner till 26 grader... :o

Då duger det definitivt... annars hade man ju uppmätt -40 grader någonstans längre upp i landet häromveckan. Det är verkligen kyla... mer än jag behöver :angel:

Men nu ska det ju vara stadiga minusgrader och en halvmeter snö på marken, vädret är dåligt levererat i år.

Jaa, besök!! :banana: Just nu är det tögrader ute och all snö smälter så näää, du kommer inte frysa! ;)

Har förövrigt haft en helt fantastisk helg. Efter jobbet i fredags köpte jag julgransfot, julgransmatta och kulor, sen shoppade jag och ingenjörn julpynt för typ 1000 kr innan vi gick hem och satte en lussekattsdeg. Medan den jäste åt vi köpt pizza, bakade sedan lussekatter och pepparkakor tills vi däckade av trötthet.
I lördags slängde vi ihop lite vörtbröd på morgonen, gick och inhandlade en gran, klädde den och hade sedan hans föräldrar på julfika.
På eftermiddagen övningskörde jag lite och sedan mötte jag upp mina före detta kollegor och åt ASGOD hamburgare (med ost och bernaisesås...) innan vi gick till scandinavium och såg världens bästa Håkan.

På söndagen träffade jag min bästis en sväng och blev sedan bjuden på trerätters på stan av ingenjörns föräldrar. Avslutade helgen med glögg och lussekatter framför en film. Inte ofta jag lyckas få till en så perfekt blandning av aktiviteter på en helg, känner mig mycket nöjd och som att jag verkligen fått ny energi.
Allt det där: :love:!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka