Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Är mycket nöjd då lilla björnen har sovit en hel natt i sängen med oss för första gången. Mycket stolt!

kl

jga fick sitta hemma och jobba idag :p Strömavbrott på jobbet så vi skikcade hem alla barn! Nu sitter jag och gör födelsedagskort för 2014 :)

Av ren nyfikenhet...

Förväntar man sig då att alla föräldrar kan komma och hämta sina barn direkt eller hur gör man rent praktiskt? Eller de kanske fick vända i dörren på morgonen?

Ååh det snöar en massa. Har dock ingen lust att mig till veterinären sen. SÅ KALLT!!

(Men så mysigt. När man är inomhus)

Det är ett föräldrakooperativ jag jobbar på, och föräldrarna i styrelsen stöttade min chef i hennes beslut att stänga. De hade öppet under morgonen, men meddelade föräldrarna vid nio att de skulle stänga. Sista barnet hämtades strax efter tio, så föräldrarna kommer ju så fort de kan :) Vet inte om de kan ta ut det som VAB eller hur det funkar, men vi kan inte ha verksamhet när barnen fryser så :(

Var ute och lekte med hunden i snön tidigare, det var roligt. :D Är glad att den här vovven bara kastar sig i snön och inte fryser trots -5 och starka vindar. :D

Däremot hade jag t.ex. inte velat stå vid en busshållplats och frysa idag... Springa i snön och kasta pinne blir man ju varm av!

Vi har inte särskilt mycket snö alls, tyvärr. Och det här lilla som kom nu lär väl smälta bort :( Nackdelen med de här små är väl att de kan gå så sakta, så lär bli en lååång promenad ner till tvärbanan. Får bylsa på mig ordentligt :p

Är lite orolig över hans öron, misstänker att det är något på lur där :( Så ska bli så skönt att få komma iväg till veterinären!

Alltså är så glad över att jag äntligen har kommit på att det är KUL med smink Förut har jag bara varit frustrerad över att jag inte kan (men inte riktigt har haft intresset att lära mig heller). Nu har jag fått en liten hobby och det behövdes verkligen.

Känner mig ungefär så här: :bump:

Fast med längre ögonfransar. Eller bara ögonfransar överhuvudtaget.

Åååh jag vill också till Usa!

Hann aldrig åka ut till det där centret som du (och Addan?) tipsade om när jag var där. Garden-någonting? Stod på busstationen och ba "Eeeh, fast, näää". Kändes lite drygt att åka ut dit själv. Men förhoppningsvis åker jag tillbaka till höst och då tar jag med mig bärhjälpen :love:

då tar jag med mig bärhjälpen :love:

Och Abbe med! Då är han nästan ett år, och då är det dags att göra sig förtjänt av brödfödan:

SuperStock_4273-4021.jpg

Längtar för övrigt som fan men det känn lite jobbigt att hela tiden ha press på att spara varenda öre till det också, speciellt nu när det är som det är med mitt jobb. Men det ska bli SÅ FINT när jag väl är iväg!

Nä, vad trist med öronen! Tur ni får komma till vetrinärn snabbt då. :) Jag var själv hos doktorn i veckan med lilla kissen som bara inte kan sluta klia sig i öronen. Hon hade skabb i våras och nu har hon fått det igen. Tur att hon är en snäll krabat som ändå går rätt smidigt att rengöra öronen på (och droppa medicin i nacken).

Och jaa, på med kläder! Själv upptäckte jag att regnbyxor nästan är lika bra som thermobyxor. Förvånansvärt varmt! Snart tror jag att min lilla bus till brorsdotter kommer hit och ska testa sina skidor. Jag anar att det kan bli väldigt intressant i den här vinden, hehe.

På väg hem!! Jag smet förbi ica, och mannen fick åka hem med en öroninflammationsbebis :( Men allt gick bra, veterinären var hur bra som helst (mannen har ingen hundvana sen tidigare, men veterinären tog sig tid till att förklara allt på ett pedagogiskt vis - gillas starkt), och förutom öroninflammationen tyckte han att Abbe var en toppenbjörn.
Och det är han ju!

Jag. Hade. Fått. Väskan. OM DEN HADE FUNNITS I BUTIKEN! Men näää, såklart inte. Så nu äger jag ett par MK-solglasögon istället. Och ett par pumps. Och ett läppstift från Chanel. Och en (betydligt billigare) väska från OG. Men en dag ska jag ha den där väskan...

NOOO! :( Men bild på skorna och glasögonen! Kan du inte be dem att ta in den, och få den i födelsedagspresent? Tänker om dina föräldrar kommer till Sverige så kanske de kan ta med den? Var skorna från Kors?

Jo, får väl bli nåt sånt, eller så beställer jag den nånstans ifrån i Sverige sen, beroende på hur mycket det skiljer i pris. Nä, skorna var Clarks. Får vara nån måtta på spenderandet. ;) Kan fixa bild imorgon. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vaginal vs kejsarsnitt
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur