Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Wohoo! Mitt jäkla paket är fortfarande i Veddesta.

Alltså så DRYGT när man håller sig hemma hela dagen, med telefonen i handen, och går och kollar var tionde minut att porten fortfarande är öppen.

Lite upprörd här. Den plånboken som var rosa/lila/vit och inte gick att få tag på någonstans - nu har de ett par ex av den inne. Men då skulle jag behöva betala "minst 16 pund" för att returnera den andra plånboken och sen köpa den här. Nej, jag väntar snällt på den gul/svart/vita istället. Mycket exalterad över ett så fint paket.

Alltså lilla björn har börjat få VÄRLDENS energikick på morgonen. Mindre uppskattad av undertecknad då hon hoppades på att få ta det lugnt, unna sig en pluggfri stund, dricka julmust (mitt i veckan!) och titta på Seinfeld.

Istället blev det att ta på sig alla kläder jag kunde hitta och gå ut och göra bland annat sånt här: http://statigr.am/p/598307831036303979_272274149

Men det känns väldigt häftigt och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt! För ganska så precis ett år sedan så bestämde jag mig för att sluta upp med mitt destruktiva beteende, ta tag i ätstörningarna och flytta till Sverige och skaffa en HUND. Och nu är han här :love:

Stort grattis!! :)

KL

Jag har tappat bort viktiga papper! Det är verkligen fruktansvärt irriterande. De har varit i bilen, och mitt examensbevis som var tillsammans med dessa papper ligger tryggt i hyllan. Men var är resten?! Jag har till och med påsen som de har legat i, den låg där jag trodde att pappren också skulle vara...

På det här sättet är det värdelöst att fara runt en massa och jobba på annan ort. Saker och ting försvinner gärna på kuppen när ens prylar flyttar omkring hela tiden. Det är så ologiskt att de är borta, det är kanske det som är mest irriterande!

Åh, julmust!

Mannen ska åka och "leva ut sin hobby" i helgen så jag och katterna är själva torsdag-söndag. Det ska faktiskt bli riktigt trevligt, inte så att jag inte älskar den där mannen men jag gillar att vara ensam också. Och det är oftast jag som åker bort och han som får vara hemma själv.

Jag har i alla fall köpt hem julmust och ska bjuda hit en kompis för att dricka vin på fredag, köpa lite julpynt och pyssla färdigt i lägenheten samt slå in de sista julklapparna.

Var för övrigt på en väldigt fin dejt igår. Mötte upp mannen på danskursen, sedan gick vi förbi MAX och åt middag (Greenmål med stor chilicheese och cheddardipp) och efter det nya Hunger Games-filmen. Jag åt tre godisbitar under introt men sedan satt jag och höll andan i ungefär 2 timmar och 22 minuter. Jag grät innan saker hände (nackdelen med att ha läst böckerna), när de hände och när de hade hänt. Jag gick därifrån med lösgodispåsen i stort sett intakt - det säger nästan mest om hur koncentrerad jag var :angel: just Hunger Games-historien har verkligen fastnat hos mig, men så är det så mycket mer än en tjej som velar mellan två killar samtidigt som hon måste rädda världen också. Det är så mycket psykologi, så mycket dystopi. Men det är väl därför de två koncepten fungerar så bra också - dels revolten mot stormakten och dels det ofrivilliga "bara en kan överleva"-scenariot.

Men det känns väldigt häftigt och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt! För ganska så precis ett år sedan så bestämde jag mig för att sluta upp med mitt destruktiva beteende, ta tag i ätstörningarna och flytta till Sverige och skaffa en HUND. Och nu är han här :love:

Det är ju faktiskt förbannat bra! Jag har lite samma mål nu, själv, fast utan ätstörningar och mer allmänt "ta tag i mitt liv". Nu har jag haft mitt roliga, nu ska det (förhoppningsvis) bli plugg, körkort och sen är målet en hund för mig med, när jag tagit mig långt nog och har ett liv som fungerar för det (dvs i första hand har ett HEM). Och jag är sååå vansinnigt taggad för att ta mig dit.

Det är ju faktiskt förbannat bra! Jag har lite samma mål nu, själv, fast utan ätstörningar och mer allmänt "ta tag i mitt liv". Nu har jag haft mitt roliga, nu ska det (förhoppningsvis) bli plugg, körkort och sen är målet en hund för mig med, när jag tagit mig långt nog och har ett liv som fungerar för det (dvs i första hand har ett HEM). Och jag är sååå vansinnigt taggad för att ta mig dit.

Åh det låter jättebra!!
Jag måste också ta tag i körkort, men det är ju dyrt och så verkar det vara skitläskigt att köra bil, så motivationen är obefintlig.
Att skaffa hund låter som en utmärkt idé! :bump:
Hur är det nu, bor du i dina föräldrars lägenhet (i Sverige alltså)?

Nej, snälla sluta! Då måste jag också ha det! Och jag har fullt upp med min C-uppsatsångest!

Kan inte du vara där du var i somras?
Jag jobbade ju inom DG's koncern i somras, trivdes bra med det som rörde just DG. Men att jobba i Visby är inget alternativ, nu i somras pendlade jag och sambon (sambon fick ju jobb här i juni, så vi fick användning av personalrabatten), men det var skittrist och nu har vi ju den där lilla som förtjänar att få ha hela sin "flock" hos sig.

Men jag trivdes som sagt bra med det som rörde DG, så det skulle vara ett alternativ att söka i Nynäs. MEN då måste jag åka långt varje dag och det är ju väldigt tråkigt.
Annars bör jag söka något här i trakten, alternativt på Kungsholmen (då kan den lilla vara i min pappas lägenhet på dagarna).

BRÖÖÖÖL!

:love:.

Heja dig!

Åh det låter jättebra!!
Jag måste också ta tag i körkort, men det är ju dyrt och så verkar det vara skitläskigt att köra bil, så motivationen är obefintlig.
Att skaffa hund låter som en utmärkt idé! :bump:
Hur är det nu, bor du i dina föräldrars lägenhet (i Sverige alltså)?

Nej, inte läskigt. En bra bil är askul att köra! :D Men gamla skitbilar kan kvitta (hej, jag behöver bli rik). Ja, det gör jag. Vilket visserligen är jättelyxigt och allt vad det är (och ja, jag är jätteglad att ha den möjligheten, framför allt är min ekonomi det) men åååh vad jag längtar efter nåt eget! Och det blir ju absolut ingen hund förrän jag har nåt eget. Och vet var jag vill bo, för jag vill inte bo i Karlstad, vilket också gör att det känns onödigt att skaffa en lägenhet där nu.

Såå, jag ska bara bestämma mig var jag vill bo (nånstans runt Stockholm, så det är egentligen redan klart), hitta boende där och någon form av inkomst och SEN är det fritt fram för voffe! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 756
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros