Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Inte ens denna...?

latte_hund_tee_shirt-r58497163f46842319c1af7ebc36e785b_v9i79_8byvr_324.jpg

Örk, det skulle jag också behöva göra men orkar inte riktigt ta tag i det. Lycka till och hoppas det inte svider för mycket i plånboken!

Alltså, glädjen när jag (mamma) hittade de borttappade pappren! Bakom en låda i hyllan - såklart!

Dessvärre försvinner ju inte huvudvärken man byggt upp, den eskalerar bara när man slappnar av. Men SÅ jäkla skönt att hitta dem.

Nej! Jag tycker om mitt stenhjärta!

Har man djur som kräver någon form av "kläder" så självklart ska man köpa något man tycker är snyggt/roligt, så länge det fyller sin funktion och inte stör eller påverkar djuret negativt. Den där typen av tröjor kan jag dock inte se stämma in på de kriterierna alls utan gynnar ingen mer än ägaren själv.

Men visst, är jag fortfarande singel när hunden skaffas så kan jag köpa en sån där röd scarf med texten "Min matte är singel" bara för att visa hur ROLIG jag är och vilken HUMOR jag har. :cool:

Dååååå blir mitt tips -> Köp jacka på second hand/Tradera :)

Håller med! Har köpt ett antal jackor på tradera och blivit mycket nöjd!
Fast värst var när jag köpte en Odd Molly-jacka förra året. (Kom på i efterhand att det var nån slags tröst när jag precis blivit dumpad, en mycket bra tröst). Paketet från tradera kommer och jag ska hämta det på utlämningsstället. Och paketet är typ såhär <--> litet! Jag var helt säker på att jag blivit lurad men se på fan när jag öppna kartongen så rymdes där en hel vinterjacka! :)

Det hade svidit om jag inte hade varit supervuxen i somras och fifflat undan x antal tusen som var öronmärkta "endast till tandläkaren" som jag nu kunde ta av. Men nu har jag gjort avtryck till en bettskena och ska bara vänta på att få hämta ut den. Passade på att betala hela nu, så blir det lite mer som julafton när jag ska hämta den... typ.

Smet förbi systembolaget också och lyckades faktiskt nästan med dagens ambition - att hitta ett vitt vin med ca 11% alkoholhalt som fortfarande är sött och fruktigt och dessutom ekologiskt och på box och inte för dyrt. Fick dock kompromissa lite och nöja mig med ekologiska råvaror. Men så var jag antagligen på stans minsta systembolag också som hade ett utbud därefter.

Vad kostade ett sånt?

Jag har börjat dricka vin lite mer nu och ser fram emot att komma hem och kunna köpa BILLIGT vin!

Ett nästan ekologiskt, fruktigt, vitt vin på box med lite högre alkoholhalt? 160:- för 3 liter.

Alltså hur ORKAR du?
Jag känner mest att mitt vuxenpoängskonto havererar. Och då blev jag ändå ett år äldre nyss.

Kan ju dock ej uttala mig om smaken, köpte det precis. Men jag brukar gå efter smakcirklarna, beskrivningen och hur fin boxen är :angel:

Tvåbenta!

Schweizaren hörde av sig för första gången på över elva månader och skrev det meddelande som jag hade MÖRDAT för att få för (här kommer det:) ELVA MÅNADER SEN.
Och nu när jag får det så känner jag bara "jaaahapp!".

Alltså jag är bara glad över att han inte hörde av sig under julhelgen, för då hade jag kanske inte varit här med världens bästa man och världens bästa valp (som just nu går runt och leker med alla sina leksaker och är SÅ SÖT). Men man blir ju irriterad över att man knallade runt i ett år och LEVDE för möjligheten att någon gång få höra det där. Och så kommer det när man har gått vidare och det känns som att hela grejen hände ett annat liv.

Ett nästan ekologiskt, fruktigt, vitt vin på box med lite högre alkoholhalt? 160:- för 3 liter.

Allvarligt?! Det är ju i princip vad man får ge för de billigaste flaskorna här... Inte riktigt, men över 100-lappen i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Tvillingar!?
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur