Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Tvåbenta!

Schweizaren hörde av sig för första gången på över elva månader och skrev det meddelande som jag hade MÖRDAT för att få för (här kommer det:) ELVA MÅNADER SEN.
Och nu när jag får det så känner jag bara "jaaahapp!".

Alltså jag är bara glad över att han inte hörde av sig under julhelgen, för då hade jag kanske inte varit här med världens bästa man och världens bästa valp (som just nu går runt och leker med alla sina leksaker och är SÅ SÖT). Men man blir ju irriterad över att man knallade runt i ett år och LEVDE för möjligheten att någon gång få höra det där. Och så kommer det när man har gått vidare och det känns som att hela grejen hände ett annat liv.

Sånt där förstår inte jag heller. Har varit med om liknande saker och jag fattar inte?! Jag skulle aldrig drömma om att kontakta någon på det sättet ett år senare. Man går väl vidare och låter den andra göra detsamma? :crazy:

Eller HUUUUR!
På sätt och vis så kändes det lite skönt att få det bekräftat att han också tyckte att vi hade något väldigt speciellt. Men det visste jag ju egentligen att han tyckte.

Förstår liksom inte vad de förväntar sig för respons heller? Han vet ju om att jag är i ett förhållande och anser mig ha hittat "the one".

Och alltså VARFÖR hatar posten mig? Det har inte levererats till postombudet än!!! Jag kommer ju att hinna bli gammal och grå innan det där jäkla paketet når ombudet.

Jag har precis börjat vänja mig vid de svenska priserna efter att ha bott i Tyskland. Men numera så har det blivit en balans även där - i Sverige så har alltfler prisvärda och fortfarande drickbara alternativ dykt upp medan priserna har stigit i Tyskland (när det kommer till vin i alla fall, öl och sprit är nog fortfarande rejält mycket billigare i större kvantiteter).

Men jag brukar köpa ekologiska viner för runt 50-70 kronor/flaska annars, och bubbel för en femtilapp. Och då är det sånt jag tycker är gott att dricka.

Jag tror det är ett bra hundtrick och kommer generera många tillfällen att eliminera singelskapet! :D

Vi köpte för övrigt en ny sele till föräldrarnas hund igår då hon vuxit ur sin gamla. En i neonrosa/svart från Hurtta blev det, så himla snygg! Dessvärre hade de inga sköna koppel i den färgen så där får vi leta lite. Hunden är ju kolsvart så det blev mycket fint på henne. :)

Det är inte så att du måste åka och hämta det själv då? Så är det när man får saker från Netaporter/Outnet i alla fall. Missar man dem så får man åka och hämta lådan hos logistikföretagets lager typ.

Åh vill också ha sele från Hurtta!

Mannen köpte en reflexväst från Hurtta för två veckor sedan, han hade frågat personalen om råd och kom hem med en väst storlek ponny. Så nu har han en från Hööks (som är lite stor) i väntan på att han ska bli stor nog för Hurttavästen.

(Vilket han aldrig kommer att bli för han ska alltid vara LITEN!)

Sånt där förstår inte jag heller. Har varit med om liknande saker och jag fattar inte?! Jag skulle aldrig drömma om att kontakta någon på det sättet ett år senare. Man går väl vidare och låter den andra göra detsamma? :crazy:

Jag fick ett sånt meddelande på facebook i slutet på sommaren i år, från en kille jag var tillsammans med en ytterst kort period 2007.

Tar priset?
Jag förstår inte heller varför man skriver sånt där så långt efteråt. Nu vet jag inte vad han skrev till dig Jaulgreis men vad förväntar man sig så långt efteråt?

(Jag fattade inte ens vem det var när jag läste meddelandet, vi är inte vänner på fb och jag fattade ärligt talat ingenting förrän jag läst klart och funderat en stund)

Det förstår jag, den är så FIN! Den verkar superskön jämfört med den gamla, och så syns hon nog rätt bra i den nu både i ljus och mörker. Svart hund syns ju inte alltid så tydligt inne i skogen annars såhär års. :cautious:

Nej, det kommer till postombudet (som är sämst - en kontorsbutik med dåliga öppettider). Pratade med posten i morse och har fått avin, och det bör komma dit innan fyra.

Meeen min pappa är i stan över två dagar, så vi ska hem till honom och fika ikväll. Och han har ett badkar, så vi tänkte åka dit innan pappa (och fikan) kommer och plåga hunden med ett bad. Och jag ville ju hinna hämta ut mitt paket, åka hem, prova kläderna och sen åkta till Kungsholmen och bada djuret. Nu måste jag släpa med mig paketet till Kungsholmen (ombudet stänger klockan sju).

Buhu!

Jag har ju ett ex som gärna hör av sig varje år (förutom förra året) när han är ute med jobbet och blir lite full, då ska det ringas/sms:as/facebookas och 'saknas'. Jag blir lika tokig på honom varje gång, get over it, du har fru och barn sedan 10 år tillbaka.

På tal om tragiska ex så hörde exet av sig i början av året och kunde inte FÖRSTÅÅ varför jag inte svarade när han skrev (hm, think twice!). Så då skrev han att nu skulle han minsann ut och köra i Alperna, och hoppas på att bromsarna skulle sluta att fungera "by a deep rock"!!!

(Deep rock är alltså inte emotionell rockmusik, utan det skulle vara en hög klippa)

Mailade till dem idag och frågade när min skulle skickas. Har inte fått mitt svar.

Men jag kanske får ett svar om elva månader :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka