Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Men jag behöver något som jag kan trimma klokt i och fortfarande vara varm. Overaller i all ära, men jag tror inte att jag kommer att känna mig rörlig nog i en sån när jag väl sitter på hästryggen. Har svårt nog att uppleva klok kontakt med sadeln i ett par thermobyxor.

Då tror jag mer på en ridkjol och ett par vinterridbyxor. Såg dessutom att de hade både två modeller av vinterridbyxor samt tre olika thermokjolar (varav en var Uhip) hos MyOne som ligger ett par busshållplatser bort bara.

Man är mer rörlig i overall än om man är stelfrusen. ;)

På tal om ingenting, fick du någonsin något vettigt svar från en studievägledare angående om att börja plugga? :)

Ja, det fick jag faktiskt! Fick mailadress till en sån, eftersom samtalstiderna inte stämde alls och jag fick ett jättebra svar redan första mailet så sen var det bara att skicka in ansökan! :) Förstår fortfarande inte varför de har krånglat till allt med att ändra namn och dela upp kurserna, bara jätteförvirrande ju, men jag fick en så bra rekommendation från studievägledaren, inget krångel utan simpelt "du borde läsa det här, det här, det här och det här". :D

Så förhoppningsvis blir det plugg för min del till våren.

*kl*

Någon bakar pepparkakor i huset! I can smell it! Synd att man inte bor i ett hus med givmilda grannar...

På tal om grannar så resonerar folk klokt här... verkligen.

Mannen var på möte igår. På mötet så började man med att lägga fram ett förslag om att styrelsen skulle få en ökad ersättning om 10.000 kr/år (alltså att dela mellan sig). Föreningen har nästan 1000 lägenheter och omsätter 40 miljoner/år, för att ge er en bild av exakt hur stor summa 10.000 kr är i sammanhanget. Och vad hände? Jo, alla som var där (utom mannen) totalvägrade detta. Det var helt utom rim och reson i deras värld. Så styrelsen avgick, varpå man ägnade nästkommande två timmar åt att böna och be (eftersom till och med de mest envisa insåg att en förening utan styrelse inte är en förening och det skulle generera problem). De vägrade dock, och nu måste ett nytt möte till för att en ny styrelse ska kunna väljas. Eftersom ingen kommer att vilja vara med (inte så konstigt med tanke på hur förra gruppen blev behandlad) så kommer det antagligen att sluta med att föreningen måste hyra in en styrelse. Och vad kommer det att bli? Just det, mycket dyrare.

Folk :banghead:

ÅH PEPPARKAKOR!

Alltså, det är knappt så jag vågar säga det, men jag ser fram emot att komma hem! Att faktiskt kunna ha lite kläder på sig, krypa ner under en filt med en kopp te med gott samvete för att det är kallt och otrevligt ute (här blir liksom aldrig mysfaktorn hög nog, plus att det där med filt kan man ju bara glömma om man inte vill få värmeslag). Och alla ljus och känslan av att komma in i värmen efter att ha varit ute i kylan och värma sig med glögg/te/varm choklad och pepparkakor... :love:

Missförstå mig inte, värme är jättehärligt och det har känts rätt bra att befinna sig här när alla klagat på mörkret, kylan och leran i november. Men det räcker nu! Jag vill hem till verkligheten, tre månader i den här bubblan räcker, känner jag... Det här är liksom ett låtsasland, det är inte riktigt på riktigt. Om nåt år kommer det nog vara svårt att tro på att den här hösten faktiskt hände.

Jag förstår precis, jag växte under en längre period upp i sånt klimat och skyller min obsession över allt som har med julen att göra på den avsaknad av äkta julmysfaktor som sker då man firar på en sandstrand :angel:

Jag gillar konceptet med årstider. Och särskilt i år, det var ju aldrig någon lera!

Jag har givmilda grannar! Har fått både hembakta bullar och inlagd gurka av grannen, har själv varit över med kantareller som jag plockat :)
En granne kom och bjöd på mat under Ramadan som hon firade.
Känns nästan som att bo i en bostadsrättsuppgång, fast det är hyresrätter, för det är så låg omsättning här och trevligt/normalt folk.

Årstider är sjukt mysigt, faktiskt. Dock skulle jag, rent spontant, kunna vara utan såna dagar när det blir kallare än -5, faktiskt. Så att bo någonstans i, säg Tyskland t.ex, tror jag skulle passa mig bra. :D

Men nej, det är ju julpyntat som tusan här (det här landet har definitivt inte hört ordet "lagom", om man säger så), men det blir liksom inte riktigt äkta när man ser en stor jultomte med sina renar, ute i 30-gradig värme och sol. Något är fel. Under förutsättning att tomten har renar, vill säga. På ett ställe här har han fyra vita hästar som drar släden... Någon hade otur när den tänkte?

På tal om grannar...

Ja på tal om grannar så har jag en sak jag velat fråga tråden här länge...
När jag skulle flytta in sa min hyresvärd att tjejen i lägenheten över hade extremt mycket sex men att som tur var hade hon hört att hon också skulle flytta därifrån. Detta var med största sannolikhet tyvärr inte sant. Jag hör alltså hur hon och hennes kille (eller vad vet jag, kan vara olika, aldrig träffat människan) har sex VARJE kväll, högljutt då, och precis när jag ska sova. Plus även mitt på dagen de få gånger jag är hemma dagtid. Jag antar att det bara är att gilla läget och eventuellt ge igen när tillfälle ges eller har ni några andra tips? :meh:

Men? Alltså? Man får ju inte störa andra boende i orimliga mängder om det kan undvikas? Har hon inte blivit tillsagd? Jag menar, om hyresvärden vet att det är ett problem så känns det ju rimligt att "åtgärda"? Vissa saker är ju som det är (typ bebisar som skriker) men om du har en hund som ylar sig hes hela dagarna eller en fäbless för att borra på söndagmornar så att hela huset vaknar så blir du ju tillsagd... väl?

Kan du inte traska upp med en inflyttningspresent, en gagball till exempel? Eller köpa en rejäl kvast och slå i taket med närhelst spektaklet har börjat.

Jag skulle ha sagt till. Och om du inte känner för att göra det, så var typiskt svensk och skriv en lapp :D

Jag brukade stå med en lång duschskrapa och banka i taket när vi bodde i vår studentlägenhet. Har nog aldrig känt mig så gammal och grå :o

Vi har lovande grannar, en yngre familj med en bebis men till och med den är förvånansvärt tyst. Annars är det mest äldre par. Det är väldigt skönt.

Min hyresvärd är ju i det här fallet bara en tjej som äger lägenheten. Det är en bostadsrättsförening.

Jag är ju så svensk man kan bli men banka i taket kaanske jag skulle kunna sträcka mig till. Eller så kanske jag faktiskt blir så uppretad snart att jag skriver en lapp...

När jag kollar på tv på kvällen är det ju lugnt för då brukar jag bara höja ljudet men när man sen vill sova, inte kul!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Uppsättning
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur