Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Jag är vaken. Det alldeles för tidigt för det.
Särskilt när jag sovit ungefär noll timmar inatt.
Eller ja, inte riktigt noll. Men sååå dåligt. Längtar ihjäl mig till ikväll så att jag får lägga mig.

Jag vet, han är bara för söt! Igår låg han och sov en hel del i sängen (och i morse med), och då dör man lite bara för att han tyckte förut att det var rent av KRÄNKANDE att vara i soffan eller sängen.

Det kommer inte att vara han som tycker att situationen är kränkande när han är fullvuxen och har klämt ner sig mellan dig och mannen i sängen när ni egentligen bara vill mysa ensamma :angel:

Var ser man när ens Glossybox ska skickas ut? Jag vet att jag såg det förut (26 nov - något annat datum), men hittar inte tillbaka dit.
Det närmaste jag kommer nu är "NÄSTA BOX: GLOSSYBOX November 2013" och att den är betald (men inte packad eller skickad). Vill ju ha den nuuuu!

Mvh,
Noll tålamod

Jag fick ett sms när min lämnade posten (i fredags) med kollinr så den går att spåra.

Jag väntar nu inte bara på bokpaket, glossybox och asospaket. Jag väntar nu även på MIN JULKLAPP! :bump:

Det kommer inte att vara han som tycker att situationen är kränkande när han är fullvuxen och har klämt ner sig mellan dig och mannen i sängen när ni egentligen bara vill mysa ensamma :angel:

:rofl: Vi har tänkt på det, men (oftast) är det ju så mysigt att ha en fyrbening där (om inte så är det varmt och gott för raynaudsfötterna).
När vi bodde i vår förra lägenhet (studentlägenheten på 21 kvadrat) så brukade vi vara hundvakt åt min mors borzoi. Han tog upp 18 av de 21 kvadratmeterna, och det blev något trångt att dela en 90-säng med en fullvuxen man och denna:

lipton_5294554c9606ee4d08e7c83a.jpg

Jag fick ett stort bokpaket i helgen (hade beställt böckerna för två månader sen), väskan igår, har två asospaket, ett sminkpaket och en glossybox på väg :o

Mvh,
Borde spärra kortet för internetköp nu

Alltså sitter ALLA djurägare som korpar vid telefonen och väntar på att klockan ska bli nio så att försäkringsbolaget ska öppna? Orkar inte med telefonköer där de spelar SKITMUSIK.

Såg en bild på böckerna (när jag finkammade nätet efter bilder på lurvdjuret :angel: ), vi har skrämmande lik boksmak. Har beställt nästan samma (plus två julklappar).

Men åh, vad kul! Jag tycker nämligen att jag har en fantastisk smak när det gäller böcker :D Nu gäller det bara att få tid till att läsa dem!

*kl*

Alltså, jag vet inte vad jag ska göra längre!

Jag har en hormonspiral och jag har ont. Väldigt ont. Mitt problem är att jag är fruktansvärt köldkänslig och smärtan triggas av att jag blir kall, särskilt när jag bli kall på låren/runt magen (vilket jag blir ganska ofta på vintern eftersom jag har häst och rider - kalla sadlar, svårt att klä utsidan av låren så rejält att man inte börjar frysa osv.). Jag har dessutom väldigt känsliga fötter och får så ont att jag bara vill skrika ibland när jag går runt hemma i lägenheten, trots att den är ordentligt uppvärmd och att jag har tjocka raggsockar på mig. Ännu värre är det när jag är någon annanstans eller utomhus. När jag får ont i fötterna så kryper det snabbt uppåt och så har jag ont i (vad som känns som) området runt livmodern och all its friends.

Problemet, det riktigt stora, är att jag inte får någon hjälp. Jag har varit inne och blivit undersökt men "det ser helt normalt ut och smärtan som jag upplever kan inte vara kopplad till spiralen eftersom det är omöjligt, så jag borde vara nöjd och låta den sitta där". Jag får inte saker gjorda när jag har ont eftersom det enda jag kan göra är att sitta under en filt med en värmepåse och fundera på om jag ska hugga av mina fötter och plocka ut fanskapet till livmoder. När man inte får någon hjälp så är det dessutom lätt att börja googla, och det enda jag har hittat är endometrios. Men det känns inte heller särskilt rimligt eftersom hormoner oftast ska lugna ner alltihopa då. Och jag får inte in köldkänsligheten någonstans, hur jag än formulerar sökningarna.

Nu sitter jag och grinar för att det gör så ont, och försöker hitta en privat klinik. Men ångesten i att välja rätt i så fall, bland alla hemsidor. För när jag ringde den allmänna gynvården så fick jag veta att jag "kan höra av mig i februari om problemen kvarstår, så kanske jag kan få en tid". Jag förstår inte hur alltihop hänger ihop, och känner mig så jävla korkar och dumförklarad av läkaren jag var hos sist som i stort sett meddelade mig att jag inbillar mig det jag känner eftersom det inte är sedan innan dokumenterade kausala smärtor.

Det enda jag hittar är att jag borde sluta röka, gå ner i vikt och börja röra på mig. Good one :banghead:

Alternativt att jag har raynauds (vilket väl är en rimlig förklaring till fötternas reaktion), men kan man ha det i livmodern?

Jag har (som du vet) Raynauds, och jag har det i flera delar av kroppen.
Helt ärligt så har jag ingen aning om det kan sätta sig i (alternativt påverka) livmodern. Jag har problem med bland annat fötter och händer, men allra värst är brösten.
Jag har inte problem med brösten lika ofta som jag har problem med till exempel fötterna och händerna. Men när det väl börjar i brösten så vill jag bara dö, den smärtan är verkligen helt fruktansvärd (och det går inte att göra något).

Jag hade mycket problem med brösten i somras (blev jättesjuk i körtelfeber). Då vaknade jag upp på nätterna av den där brännande smärtan i brösten. Men det finns knappt något att göra, hur varma bad jag än tog då så blev jag inte av med den där krampande (och brännande) smärtan...
När jag skulle rida mina hästar under vintern så hade jag många lager av tröjor, men var även tvungen att linda in brösten i flera halsdukar.

Den smärtan du beskriver (och det som kommer med den) låter mycket som mina "bröstanfall". Så jag tycker att du ska ta reda på om du har Raynauds (lägg ner tid på att få en kunnig läkare!). Men det låter även klokt att kontakta en privat klinik!

Och KRAM!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025