Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Idag vill jag för övrigt ge en ros till... Telias kundtjänst.

Det var en tjej som ringde och sålde på mig ett nytt abonnemang för två veckor sedan, med fast pris och fri tillgång till allt. Fint sa jag, och ville ha det med lika mycket surf som jag har idag. Men då var jag tvungen att binda upp mig i 2 år (det är liksom längre tid än det är kvar tills jag ska gifta mig = en annan tidsrymd) och köpa en telefon också. Däremot kunde jag få betala mer (man tackar man tackar) för ett annat alternativ med mera surf (än jag någonsin kommer att göra av med på Buke under tråkiga föreläsningar). Men då skulle jag bara behöva binda mig i 1 år och få en gratis månad, och slippa köpa en telefon. Sa i ett svagt ögonblick (närmare bestämt när jag stod med en drogad och förbannad häst i ena näven och telefonen i andra på hästsjukhuset) ja och vips så hade jag skaffat ett nytt abonnemang.

Ringde idag för att säga upp det och följande hände;
a) jag kom fram efter 2 minuter i telefonkö, jag trodde att sådana här projekt krävde att man tog ledigt från jobbet en dag eftersom telefonköer i min värld tenderar att ha ett aldrig sinande tresiffrigt antal irriterade kunder som väntar på hjälp.
b) jag fick hjälp snabbare än jag hann presentera mig och istället för att bara skrika "nej" och få allt avskrivet för att sedan gå in på nätet och beställa det billigare abonnemanget utan bindningstid så erbjöds jag det billigare abonnemanget direkt med en fri månad och vips så hade jag (efter att med misstänksam röst förhört mig om eventuella extrakostnader likt Ebenezer Scroodge) sänkt min månadskostnad med typ 150-200 kr.

Jag har ångest för att jag har för många julklappsidéer! Tycker att det är vansinnigt roligt att ge bort saker (och att slå in dem :love: ), men har en sådan himla beslutsångest. Dessutom har jag inte någon möjlighet till att drifta runt på stan och ha beslutsångest där, då jag har den där lille att ta hand om. Å andra sidan, hur gammal behöver man vara för att debutera på NK? :angel:

Gud vad härligt med ön! Är mycket avundsjuk. Och vad mysigt med att vara nästan-moster! Hur gammal är hon?
Vi åker ner direkt efter jul, och jag längtar SÅ MYCKET. Vintergotland är ju bland det bästa som finns! Har dessutom fått i ordning en bra tehylla, så måste KANSKE förbi Kränku en sväng också. Kanske. Eventuellt liksom.

Kan hända att jag kommer att stå och hänga på låset den första morgonen. Igen: Kanske. Eventuellt liksom.

Jag har en kasse värdig att tävla mot jultomtens säck med hem från Kränku, de hade plockat fram årets julte ( :love: ) och sedan fyllde vi på med "måstena" hemma (som just nu är Andre Kåppen, Sylves gröna, Den Raude och grönt respektive rött chai-te). Höll mig från att köpa flera plåtburkar eftersom vi inte har någon plats hemma i skåpen för flera. Sedan köpte jag ett par svarta stövlar i skinn också (inte på Kränku då) som jag egentligen inte hade pengar till, men alla vet ju att shopping på semestern inte räknas!

Och lillan är 3 månader på tisdag! Det känns fint att vi har ett syskonbarn som bara bor 1 timme och 5 minuter bort med flyget (och jag kommer således att jaga ner Pigge myself om han ställer in den linjen och hindrar mig från att åka och hälsa på henne på det enda vis som är enklare och mindre tidskrävande än att flyga till Thailand, eller köra bil till Oskars och ta båten därifrån), den andre kommer vi ju helt enkelt aldrig att få träffa så mycket eftersom det är dyrt och tidskrävande att åka ner till Tyskland och hälsa på.

Amen alltså PIRR!

Mer, borde kanske TÄNKA på det lite?! Måste visserligen inte bestämma någonting alls nu. Men det kan vara skönt att börja fundera på om vi ska ha stor fest eller liten. För med tanke på att vi liksom har tänkt göra det innan jag är klar i skolan så kommer pengarna inte att finnas där för drömmen - en gigantisk och fantastisk fest för alla vänner där vi kan betala allt.

En stor fest betyder att vi får tänka i nya banor - snarare barfotaknytis i trädgården med fokus på att det är så roligt att få vara tillsammans än trerätters och våningstårtor av kock och konditor med servering vid borden.

En liten fest är lättare att planera och betala för - men vilka ska man då inte bjuda? Inte bara besvärligt för att jag aldrig vill exkludera någon, utan helt enkelt för att jag älskar att umgås med trevliga människor. Och hela min släkt är trevliga människor.

Där pratar vi ångest!

Men du, jag är säker på att det kommer att bli bäst och helt FABULÖST oavsett hur ni gör. Men klart att det kan vara dags att börja planera, mest för att det måste vara så fruktansvärt ROLIGT att planera ett bröllop! :D

kl

Själv känner jag mig allmänt låg och ledsen. Så nu ska jag ta björnugnen under armen och åka över bron och in till Kungsholmen. Min pappa har en lägenhet där som mest står tom, vilket är väldigt tacksamt när man behöver ett miljöombyte. Mannen möter upp oss efter jobbet, och så kan vi bara ta det lugnt och mysa. Lite som en minisemester i ens egen stad.

Dessutom finns det en massa roliga tv-kanaler i den lägenheten, och bara det är ju skäl nog.

Det låter rätt härligt. Jag vill också ha en liten fristad! Insåg häromdagen att jag inte kommer vara så "ledig" över jul som jag tänkt. Engelsmannens föräldrar kommer den 23e dec och åker sen inte hem förrän den 29e, vilket blev några dagar extra mot vad vi tänkt från början. De är jättemysiga och det ska bli roligt att träffa dem. Men de kommer två dagar efter jag flyttat in och jag hade velat ha mellandagarna till att bara pyssla med flyttgrejer, få allt på plats och komma i ordning. Och dessutom få massor med tid att bara vara, eftersom jag känner mig halvt utarbetad. Men förhoppningsvis hittar de väl på lite saker på dagarna så kan jag få packa upp grejer/moffa i soffan osv då så kan vi umgås mer på kvällarna.

Och vi måste också ses framöver! :)

Ja, vafasen, alla kan göra misstag! Och är det fler i bilen kunde de ju tjoat på dig om du var på väg fel. Nä, stå på dig! :)

Härligt att vara ledig över jul. Det är nog klokt att få en liten paus, det lär väl bli lite intensivt ett tag sedan. Mycket som blir nytt, både nytt jobb och samboskap menar jag. Och så får du kanske fira med din lilla systerdotter? Så söt! :)

Jaaa, det blir häng med lilltjejen både på lillejul(jul med mamma och hennes sambo hos syrran) och juldagen(jul med pappa och min bror och hans sambo hos syrran) så jag är nöjd! Himla fint!

Hoppas du kan få fira en fin jul även om du jobbar en massa!

Nja, både och antar jag. Skulle ha träffat vännen (som jag skrev om) för att snacka, men hon ställde in. Och så tänkte jag på våra gamla minnen och blev allmänt ledsen över att allt verkar ha gått i stöpet (eller bara har en väldigt lång pause).
Och så har jag noll studiemotivation och känner mig allmänt ful, ensam och dålig.
Så jag känner mest BAJS BAJS BAJS BAJS. Så planerar att gråta lite, se på dålig tv, ta ett bad (det finns ett badkar här!) och försöka att plugga.

Det har varit så mycket senaste tiden, och fysiskt så är jag inte på topp heller då mina organ fortfarande återhämtar sig från körtelfebern 3.1, så jag har så himla lite energi till allt. Jag känner mig ensam - men just nu finns det väldigt lite energi rent fysiskt till att komma ut och lära känna folk.

Jag är helt säker på att det kommer att bli bättre, men det gör det ju inte enklare att "härda ut" egentligen.

Åååh vad tjötigt det blev.

Jaa! Vi måste ses! Spontant tänker jag: royal viking!

(Min tredje stora kärlek här i livet, alltså deras cosmopolitans. JAG DÖR!)

Julklappsångest redan?Ojdå :).

Lorden:Vet inte vad som krävs för att komma till fystesterna men jag är säker på att du kommer att klara det galant.Lycka Till! :)

USch så tråkig din vän är hördu! :(

Tur du har dina två män i alla fall! De verkar finare än finast!
Och dricka cosmo med Evvan låter inte fel. Alls.

Ja, det känns bara så jävla trist och ONÖDIGT. Känner mig så klart ledsen, men även väldigt frustrerad. Jag känner mig väldigt mycket som en dörrmatta, och när man försöker att säga till så blir det en förändring som håller i max en kvart. Uppenbarligen är det lönlöst att ens försöka, men det är verkligen sjukt jävla trist och jobbigt.

Och ja, cosmos med Evvan låter :love: Får ta och våldgästa götet i vår också!

Dagens I-landsproblem: skall införskaffa ett par fårskinnstofflor i ballerinamodell för att se om jag kanske kommer att använda dem då (mannen börjar bli tokig på att jag går runt barfota hemma för att sedan ha så kalla fötter att jag inte kan gå på dem för att det gör för ont), inbillar mig att en nättare modell blir lättare att dra på sig oavsett vad jag har på mig.

Men vilken färg? Svarta kan väl vara bra eftersom de såg rätt så dressade ut och således kan läggas i handväskan om man ska bort och vet med sig att golven är kalla. Men med katt och hundhår i ljusa nyanser så kommer de ändå inte att hålla sig svarta. Men de andra färgerna (rosa, beige osv.) ser så hemskt "mystoffelaktiga" ut. De kamouflerar dock diverse djurhår bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 255
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
697
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 598
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025