Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Inte mitt heller. :p Försökte googla nu men fick inga vettiga svar. Vi hade ju fågelskelett (höna tror jag) på skolan i utbildninssyfte, så det finns ju bevisligen nån slags marknad för det. Hmmm.
Hela huvudet med näbb och tomma ögonhålor är så himla creepy. Jag har ju redan ett litet fågelbo jag tänkte spara som dekoration, pappa föreslog att jag skulle limma lederna på skelettet och hänga upp det från taket... :cautious:

Vilket av jobben gäller det? Vi får helgOB från och med att det blir kväll på fredagen, fast det kanske inte var vårdjobbet du pratade om..

PB-gymnasiet har ju en sjukt stor samling uppstoppade saker men vet inte om skelett kan vara intressant det också! Värt att kolla iaf kanske :)

Uppdateringen ni alla väntat på...!

Var alltså uppe och hälsade på golfarn i helgen! Åkte dit på fredagkvällen och då blev jag bjuden på tacos och vin! I lördags fick vi väl inte jättemycket gjort, försökte byta lampor på hans bil utan framgång, tog en promenad till stan och gick runt lite sen gjorde vi hemmagjord pizza. Kommer väldigt bra överens med den här grabben faktiskt. Han får mig att skratta och det är verkligen en av dom viktigaste egenskaperna enligt mig! Men detta är ju bara tredje gången vi ses sammanlagt så nu får vi ta en sak i taget och se vad som händer. Han kommer nog ner i veckan för en intervju så då kommer vi nog ses igen! :)

Haha, ja det var så engelsmannen sålde in den iaf :D

Kl
Segt med måndag. Och ska dra igång mina utvecklingssamtal denna veckan = lååånga dagar... Skulle tycka det vore himla bra om vi kunde hoppa fram en månad nu :p

Åh, låter som en väldigt fin helg! Håller med om det där att det är sjukt viktigt att de kan få en att skratta. Minns att jag under min tredje dejt med ingenjörn skrattade tills jag inte orkade leva av rolighet, en känsla som inte infinner sig allt för ofta med andra än mina bästa vänner.

kl
Såg Gravity på bio igår och i natt drömde jag att jag var på studiebesök i rymden. Vaknade med ett ryck mitt i natten och tänkte "Är det så att jag jobbar i rymden?". Tänkte på hur mitt kontor ser ut och kom till den superintelligenta insikten att det måste vara så att mitt kontor är på jorden men att jag jpbbar med olika "rymdfrågor". Somnade sen om igen. Känns stabilt.

Låter ashärligt! :)

grisen: Haha. Skön insikt :D

kl
Alltså. Jag har blivit allt mer sugen på hund. Har aldrig haft möjligheten att ha nån, eftersom jag jobbar som jag gör och det inte finns någon hundomsorg i närheten där vovsingen kan vara på dagarna.
Men när jag flyttar om 1½ månad kommer det plötsligt finnas en drös hunddagis i området, plus att vi är två som skulle kunna dela på ansvaret och kostnaden. Om man jämför så är det ju billigare än att skaffa häst (vilket engelsmannen faktiskt tyckte att jag gärna kunde göra :D), något vi båda får glädje av och det vore faktiskt ett bra sätt att träffa lite nytt folk och få motion (och slippa gymmet, hatar gymmet :p).
Saken blev ju inte lättare när jag hittade en 5 mån-valp i precis den ras, kön och utseende vi båda vill ha... :angel: Men, vore väl rätt dumt att skaffa ny familjemedlem i samma veva som man flyttar ihop och redan kastar om hela livet som det är...

Man ska inte titta på annonser, det kan bara sluta illa om man inte är i köpartagen... :p

yllva: din helg låter great!

Jag har städat och grejat idag, mycket trött nu. Men det är så härligt när det blir renare och renare! Dock är det ju svinkallt pga ingen uppvärmning, så man blir duktig trött bara av kylan. Längtar SÅ tills det är beboeligt, åh!

Nej, det var ingen bra idé att kolla på annonser... :meh:
Jag tror det bottnar lite i att jag inte känner någon däruppe, och vill ha något för händer. En anledning att komma ut lite. Har inte funderat så mycket på det innan men nu när det närmar sig börjar det kännas rätt jobbigt att stå utan socialt umgänge och utan några vidare sätt att hitta nytt, typ. Jag tror att det är det som ligger och gnager, egentligen.

Men nu ska jag sluta gnälla och åka till jobbet. Ha en bra dag alla!

Jag är med jätte sugen på en hund eller en till maine coon.
Har ju dock inget körkort än så det måste prioteras först efter plugget.
Jag ska dock få vara valpvakt idag :p.

Yllva:Det låter som att ni har haft en väldigt trevlig helg tsm :).
Det är väldigt viktigt att man kan skratta tsm,både i början & även sedan.

Lorden:Låter ju helt sjukt att inte du får något OB på helgen.

Oh oh oh oh! Skaffa hund! Jag kan vara dagmatte, är utbildad hundtränare, billigare än dagis och kommer att ha FANTASTISK GULLIGT leksällskap. Skaffa huuuund Evvan! Så kan vi gå på långpromenader och ha det bra.

Hade du flyttat till telefonplan som du pratade om så hade valet varit enkelt :D det måste gå smidigt att lämna ev hund innan jobbet med. :)
Hedinn: gul labradorpojk. Vilket det iofs finns många av men kanske inte lika många i "rätt" ålder :p

Tack hörni!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
697
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka