Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

+ yllva:

Vardagshänget är ju det bästa med häst! Älskar att ha min egen att rå om och att ingen lägger sig i de beslut man tar!

KL

Min pålle var pigg och glad idag, nästan lite väl pigg! Men han gick fint när han coolade ner och lyssnade istället :D

Min mamma trodde jag skulle sluta med hästar när jag blev avkastad och bröt armen vid 6 års ålder. Men skam den som ger sig... ;) Nu är jag ju utan häst, men det hade inget med den brutna armen för 20 år sen att göra, hehe.

kl

Har förresten varit på min nya praktikplats idag :D Skall vara där två dagar i veckan fram till jul iaf, och älskar det!

Ja! Va kul! Då ska jag försöka leta upp dig! Det är min syrras kompis som arrangerar. Var på förra arrangemanget de hade och det var jättebra! :)

Ja, hoppas vi hittar varandra. :) Ska bli roligt!

Jag hörde för övrigt en väldans duns nyss på altanen. Tittar ut, och är rätt säker på att det var katten. Jodå, visst var det katten. Med en nötväcka i högsta hugg! Vet inte om jag ska skratta eller gråta, jag vill ju att hon tar möss och sorkar men fåglarna kan hon väl låta bli... För en månad sen tog hon en rödhake, och det var mamma inte glad över kan jag lova. Mutter mutter...

Åh, vad roligt! Vad är det för jobb? Hur har du fått platsen?

Själv var jag på handledning fram till halv tre och bestämde mig för att, trots att jag redan ligger minus på flexen, inte åka tillbaka till kontoret utan flexa resten av dagen. Känner mig fortfarande inte helt frisk och är helt slut när jag kommer hem på kvällarna så ska ta igen mig i soffan framför netflix i eftermiddag. Ska bli mycket välbehövligt!
Imorgon ska jag åka tåg med en klient två och en halv timme enkel väg och kommer inte vara hemma förrän vid åtta så känns som att jag behöver vila upp mig lite...

+julgrisen: det är asroligt! Hoppas verkligen jag på något sätt kan få fortsätta även till våren!

Det är på miljökontoret, precis där jag vill hamna :D Platsen jag har fanns inte innan jag sökte den, men fick kontakten av min gamla ridlärare som jobbar där (fast på en annan avdelning) :)

Hade helst fått gå dit imorgon med, men då får jag försöka göra mig förtjänt av lönen på vanliga jobbet så jag har nått att leva av med :angel: Obetald praktik ger inte lyxigaste levernet annars ;)

Åh men så himla härligt att du tycker så mycket om det! Och efter praktik har du ju i allafall någon erfarenhet att komma med.

ja precis :) Hade praktik på samma ställe (fast flera olika avdelningar) under utbildningen, men nu känns det som att jag får göra mer, oc suger i mig varenda sekund :D

Säger det samma!

Här på min front är det datorhat och pysselsöndag. Fin combo va? Min dator verkar lägga ner, speciellt webbläsarna. Firefox la ner, så det avinstallerades. Laddade ner Chrome, vilket mestadels går galet skitsegt. IE funkar bäst, men även det enormt segt. Vet inte vad som hänt riktigt. Håller på med en megasökning av hela systemet, som pågått i fyra timmar nu... Inget konstigt hittat ännu. Så förbannat frustrerande när man skriver eller klickar och får respons flera sekunder senare! Men här på buke funkar det rätt bra (skrivandet iaf...). Har gjort backup på allt viktigt dock så vill datorn dö får den väl göra det. :meh:

Så jag har bakat bröd idag som terapi. :p En supergod focaccia blev det, rekommenderas starkt! Busenkelt och billigt recept. Och så har jag pysslar ihop en klösbräda till katten, men hon kommer väl fortsätta klösa på möbler ändå (hon har både klöspelare, klättermöbel och en klösbräda i wellpapp sedan innan...). Men det var roligt att pyssla ändå. :D Ny grej i min repertoar, ser fram emot att måla om möbler, byta tyg på stolar/kökssoffa osv!
Har alla andra haft en bra helg?

BILD!

Chili: Låter som att du har haft fullt upp :D

Jag hade dejten på besök i fredags och igår kom min syster hit. Vi har mestadels hängt i stallet, det var dags att klippa min "lilla" häst. Så jag har haft en väldigt bra helg, men är väldigt trött nu!

Oh ja, fullt upp med att glo på datorn medan den gör... absolut ingenting. :arghh: Jag har rätt stort tålamod med tekniska ting men jag tror det tålamodet har sinat på senare tid? Fick limma ihop bitar av min nya pannlampa efter att batterierna fastnat i sin behållare... :cautious:

Låter som en skön helg det där! Hur flyter det på med dejten egentligen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
697
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka