Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Och jag har en häst som måste a) komma ut i hagen i alla fall en stund så att han inte blir galen och b) bör ridas oavsett väder. Tänkte åka till stallet på förmiddagen så att jag har allt undanstökat där om vindarna nu skulle dra in under kvällen :crazy:

Skickade för övrigt precis in en femsidig artikelanalys utan att korrekturläsa den, studentens living on the edge liksom :angel:

Låter helt fantastiskt!! Men målar han henne inte alls då? Och sexscenen i bilen då? Tänk vad mycket handling som måste klippas bort :p

*Och inte är det dyrt heller kan jag tänka mig?

Jodå, han målar henne. Naken, målad tjej är tydligen okej. ;) Men själva delen där de panorerar med kameran över hennes kropp är bortklippt, de visar bara hennes huvud. Det i bilen var med, vet dock inte om nåt var bortklippt där också.

Vissa filmer måste bli hemskt korta i så fall..? :p

Haha skulle tro att det anpassas lite efter tid och så där de visas också. Ibland bara varnar dem (för fult språk och "sexuella" scener, aldrig för våldsamma scener).

Min syster och hennes sambo såg A Good Day to Die Hard på bio här och då hade de ersatt vissa ljudspår med nåt eget, fel röster och dialoger som inte passade in... Så ja, ibland kan man ju fundera på vad de sysslar med. :p Men det här landet är ju så förbannat kontrollerat, så jag är inte förvånad.

Hur ska du lyckas att bara ta med en valp hem?! Han är supersöt, avis!

Ja det kan nog bli svårt, å andra sidan så är det nog grymt mycket jobb med dem. Vi såg båda ut som om vi precis hade kommit hem från kriget när vi klev in på hotellet :angel:

Undret: Klart att vi svänger förbi med en till er! Det är bara att sätta en rosett på den och säga "Han/hon behövde någonstans att bo..." när din karl kommer hem, han kommer att smälta direkt :D

Kan bara hålla med! Samma sak i UAE, och det gjorde mig galen. Tv'n var min bästa vän där, och speciellt filmkanalerna och MTV. Men att se någon MTV-dokumentär om någon som var gay var helt hemskt, de då de censurerade ordet gay...

Och jag såg också Titanic på tv där, blev mycket snopen!

Ja, ibland är det ju riktigt skrämmande! Censur av fula ord är ju väldigt harmlöst i jämförelse...

KL
Alltså, nån här som pluggat nåt på Komvux? Funderar på att ta tag i de där gymnasiebetygen till våren så var in på deras hemsida och började plocka ihop lite kurser bara för att få reda på att jag inte får söka till fler kurser än heltid?! Dvs fyra kurser på 100 p, från januari t.o.m maj... Det är ju skitlöjligt? Tänk om jag kan tenta av någon i princip direkt, får jag lägga till fler då i efterhand eller är det max fyra kurser under ett halvår som gäller oavsett hur snabbt jag läser in dem? Med såna regler kommer det ju ta evigheter att få någon vettig behörighet...

Jag ska visserligen ringa någon dag, för jag fattar ändå inte alla nya siffror och bokstäver de hittat på till kurserna, men kunde ju vara intressant att höra om nån vet hur det är ändå.

Så var man hemma igen. Helgen har spenderats i Sthlm och i förmiddags var jag och skrev på papprena för nya jobbet. Så nu är det på riktigt :p
Var riktigt tråkigt att åka hemåt istället för tillbaka till engelsmannens lägenhet, hade gärna åkt tillbaka dit och gosat ner mig i soffan istället. Men ska jobba imorgon och var lika bra att åka hem i god tid om det blir stormkaos.
Än så länge regnar det bara. Tänker inte gå ut mer idag iaf :p

Jaulgreis: så fantastiskt söt man kan vara! När är det ni får hem honom? (Så jag vet när jag kan komma och tvångsgosa :angel: )

Ingen aning faktiskt! Jag har läst på komvux men läste inte mer än man fick, läste nog bara som max 3 kurser på en termin. Lika bra att ringa dem om du kan!

Hoppas stormen drar över snabbt... Inget vidare stormigt ännu men sjukt surt om den hänger kvar imorn, det har vi inte tid med!

Jo jag ska ringa. Så segt bara att inte kunna göra det förrän sen eftermiddag...

Hoppas det blir en mild storm som drar över snabbt!

Nu har det börjat! Björkarna ligger ner, ett bord på altanen flög iväg men stoppades av häcken, vi har plockat ihop allt utomhus och fick just veta att det är 44 m/s i Helsingborg... Strömmen har gått men kommit tillbaka två gånger och det blinkar hela tiden. Great life!

och här märks det knappt :p Föräldrarna på jobbet verkade väldigt hypade, men jag var i stallet tills nu och än så länge känns det mest som höst :p Får se om det blir värre under natten...

Det letar sig kanske uppåt... Just nu 37 m/s i Halmstad.

Gillar INTE storm efter traumatiska, långvariga strömavbrott efter Gudrun... Efter Pär var det ännu längre strömavbrott men då bodde jag inte på gården och slapp det således (den turen hade inte mina föräldrar).

Usch, jag gillade inte heller Gudrun! Bodde hemma då och vi hade ingen ström en vecka efter att Gudrun dragit fram....
Än så länge är det lugnt här i alla fall, har regnat under eftermiddagen och kvällen men det har inte blåst så farligt än. Tack och lov att det bara regnar och inte snöar, då hade väl kaoset blivit tio gånger värre...

Två veckor efter Gudrun och tre veckor efter Pär. :cautious:

Nä du, är det nån gång jag vill gräva ner mig i jordkällarn är det när det stormar.

+evvan: Ojdå, jag ar mest mys-minnen från stormarna.. Gudrun hade vi strömavbrott i max ett dygn, och lagade mat på triangakök och i öppna spisen :p Pär tror jag mina föräldrar lite mer problem efter då de då och numera bor mer på landet. Där jag bor nu är jag inte ett dugg orolig dock..
Är väl inte jättesugen på att gå ut eller köra bil eller så, men så länge jag är inomhus är det lugnt :)

Låter bra! Det är väl kl 20 det är sagt att det ska börja i Götet? Så det är nog klokt.

Jag var förresten i dina hoods igår! (för det är väl i Askim du bor?)

jahaa, förstod det som kl18... Men det är möjligt du har rätt! Hur är läget hos dig då?
Ja, typ... Bor i billdal :) Vad gjorde du i Askim?

Hade lite krisläge på jobbet idag, då min chef som varit ledig idag (och skulle jobba imorgon) är fast i stockholm :crazy: Efter mycket runtringningar utan resultat bland vikarielistan (och ett gäng utöver den!) så får vi stänga två timmar tidigt imorgon och låta vissa barn vara hemma :p Hoppas på en acceptabel dag imorgon iaf ;) Kan väl hoppas att stormen blir sen lite lokalt över här så vi får ha stängt annars.....

haha, man kan verkligen säga att olika människor reagerar olika på stomväder :p En vän till mig ringde just och var på väg till småbåtshamnen för att "titta på stormen" :D Kände mer för att gå och lägga mig... ;)

Just ja, så är det :)
Jag var där och kollade när min systerdotter var på babysim :D Så mysigt! :love:

Här stormar det på rätt bra men mitt hus är ett stadigt tegelhyreshus så :)

Skönt att det löste sig hyfsat inför imorn iaf!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
698
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010