Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Fy vad trist, krya på dig!

Chili: Igår var jag lite som du, fast på låtsas. Var på världens största oceanarium, där de har 800 olika arter. Lite positivt överraskad ändå då det var väldigt stora utrymmen för de flesta (mindre) fiskarna. Sen är det ju alltid lite kluvet att se delfiner och hajar på såpass begränsade ytor, samtidigt som det är rätt häftigt... Har i alla fall konstaterat att djävulsrockorna måste vara det mest imponerande vattenledning djuret, så sjukt mäktiga!

Den dagen jag blir sådär svinrik och kan ha ett jättestort hus så ska jag ha ett enormt akvarium längs en vägg, innehållande djävulsrockor och muränor. :D

men om du hinner så tycker jag ändå du skall provsjunga! Vissa gånger tycker jag ett solo kan växa när man väl får chans att börja jobba med det på riktigt :)

:love:

Låter underbart roligt! Speciellt om det var ett bra ställe för djuren. :) har du varit på universeum?

Och muränor :love: men har du sett hur det går till när rockorna sticker sitt byte? Helt galet, taggen är ju hur stor som helst. Den smärtan..!

två dygn försent, men alltså, blev lite besviken på stormen? Är naturligtvis glad att det inte flög tak osv, men jag var hemma sjuk hela måndagen och satt i tryggt förvar i ingenjörns soffa och bara väntade, så hände ingenting? Dessutom fick mina kollegor bli hembeordrade från jobbet och det är så typiskt att nåt så fantastiskt händer när jag för en gångs skull är sjuk.
Det var precis likadant på högstadiet, jag var sjuk en enda dag under tre år och den dagen var skolan inställd på grund av snöstorm. Känner mig bitter.

Låter hursomhelst som ni firade stormen alldeles ypperligt! Vi gjorde nåt liknande, fast utan bubbel. Tråkigt.

Pride: usch, man tycker att du borde vant dig vid förskolebakterierna nu? Jag har varit hemma från jobbet två dagar pga förkylning och halsont men gick tillbaka idag, är rädd att det var lite för tidigt det med, känner mig redan sämre igen.

På torsdag åker jag hem. :love:

Alltså, jag har tänkt fråga dig så länge men har skämts för att inte hänga med, var är det du är egentligen? Jobbar du borta på veckorna och bor i torpet på helgerna? Eller bor du inte alls i torpet än? JAG FÖRSTÅR INTE!

man tycker jag borde det :grin: ar iofs varit friskare denna hösten än förra, men detta känns rätt löjligt! Var hemma tors-sön förra veckan, och borde varit hemma en eller två dagar till men "hade inget val" annat än att jobba i måndags, så det är därför det slagit tillbaka nu :(

(Var dock på ridskolan ikväll :o fullproppad med medecin och nässprej, och fick ridit lektion på en favvohäst iaf :))

Ingen fara, förstår att det är förvirrande. ;) Jag har jobbat borta i två månader nu, samt två månader i somras. Har varit ledig varannan helg, så då har jag åkt hem och grejat med torpet. Men nej, jag kan inte bo där ännu. Det saknas toalett/badrum, uppvärmning förutom öppen spis samt ett användbart kök... :) Men i morgon är jobbet slut så då får jag åka hem, på riktigt! Kan säga att jag är duktigt trött på obekväma 90-sängar nu och jag saknar min katt så himla mycket!

Och var glad att du slapp stormen. Så jäkla sur över att min antenn på bilen gick sönder, nu blir det tystnad istället...

Senast ändrad:

KL

Tack för alla uppmuntrande ord kring provet (nu har jag hunnit landa lite ;) ). Jag vet ju att det inte är ett dåligt resultat, absolut inte, men eftersom det inte är vad jag hoppades på och eftersom jag vet att jag kan bättre så är jag besviken. Men jag har redan bestämt mig för att skriva i vår igen och plugga i bättre tid då.

Fy fan vad surt!

julgrisen: Om det blir nyårsfest så hålls den på gården, så var icke orolig. ;) Där kan vi dinera i matsalen och dricka valfria drycker i salongen i pyjamas. Om vi vill.

Jag frågade min bror om det där, men han har tyvärr inte tid. =/ Men hoppas ceta kan hjälpa dig! Jag är nog inte till nån vidare hjälp men jag har en Matte C-kursbok nånstans om du vill låna... :D

Nää, vad har du sett för konstigt naturprogram? De sticker inga byten, de äter ju krill och sånt. De som har taggen (vad tusan heter stingrays på svenska?!) använder den enbart i självförsvar. :) Men stor är den, ja... Tror inte jag varit på Universeum faktiskt.

KL

Dags för goda nyheter i singeltråden! Myself ska till helgen åka och hälsa på han jag dejtade för några veckor sen! Glömde kanske nämna att mannen i fråga inte bor i stan (än! Han söker jobb här och var på intervju samt hans föräldrar bor här). Så till helgen ska jag åka till hans nuvarande stad i norrland (Örebro). Wish me luck! :D

åh va roligt! Sånna nyheter behövs absolut i tråden :)

----
dag sex hemma :( Börjar på allvar snart gråta av det här.. Mår ju knappt bättre alls heller!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
697
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10