Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Tack! Heja mig! Hoppas ni tänker extra mycket på mig på lördag allihop (mer än vanligt då, alltså... :angel:)

Ceta: Åh, gulle! Problemet är väl att jag har glömt det mesta av matten från gymnasiet, så det är inte nåt specifikt som går att snabbfixa :o.

Min katt är briljant. Han hoppade nyss ner i badkaret när det var fullt med vatten. Nu slickar han sig indignerat.

Bättre än min katt, hon trillade ner i toalettstolen när hon skulle kika över kanten på den. Efteråt gömde hon sig och surade under sängen i något dygn där hon smälte denna publika förnedring som hon konspiratoriskt utsatts för :angel:

Samma katt har även missat när hon skulle hoppa upp på en stol och landade bredvid... från golvet alltså, en höjd på uppskattningsvis 60 cm. Hon går under smeknamnet "The ninja" här hemma.

Vad händer på lördag?

Jag har köpt två sjukt snygga klänningar idag. För bara 700 kronor! :D

När Undret fått upp sin så fotar hon såklart detta, och det fotot visar du sen såklart för mannen och då blir han såklart stormförtjust och tycker det var jättesnyggt och sen tar han din hand och börjar springa mot närmsta lampaffär och gör slag i saken. Såklart! :D

Jaa! :D De behöver bara lite övertalning ibland ;)

Ja, foto är ett måste! Vi måste köpa vår taklampa till vardagsrummet snart (den vi har nu är så fuuul), och är man redan i lampaffären kan man väl lika gärna plocka på sig en till!

Vad roligt med soffor, lampor och möbler i allmänhet! Längtar tills jag också kan börja inreda... :)

I helgen ska jag nog börja gå igenom uthuset, försöka få en överblick av vad som finns där och kanske åka iväg med ett första lass skräp. Jag behöver lite space sen när man ska röja i huset, så det går att ställa ut lite grejer där. Det ska bli mycket spännande att gå lös bland sakerna!

Förresten, nån som tror det går att rädda utemöbler i trä där "foten" blivit helt söndrig av slitage eller möss? Och om man ska måla möbler i furu vita, vad krävs i form av förarbete? Eller kan man bara måla direkt?

Hade jag kommit på det lite tidigare så hade jag styrt upp en pluggdejt med dig och min bror! Nu är det nog lite för sent =/ Men hade jag pluggat till HP hade jag lätt velat ha sådan hjälp. Tror du kommer ihåg mycket av matten om du bara får lite hjälp att gå igenom den!

Kan man kapa alla fötterna lika mycket så att allt möblemang blir lite lägre men får nya ytor? Så kan man behandla träet på nytt sen? Eller är det supermycket? När det gäller förbehandling så vet jag faktiskt inte..

Jag har inte lyckats kika på alla möblerna än pga oframkomligt. :p Men det jag sett är att det rör sig om några centimeter, kanske för att de stått ute och därmed ruttnat nerifrån och upp. Vill ju hemskt gärna återanvända och bara renovera möblerna lite (alltså även övriga möbler)! Jag tänkte annars, om det är för mycket, om det går att kapa en bit och göra en ny "fot"? Dvs en helt ny design, ungefär som att skruva på sådana hjul som finns på vissa inomhusfåtöljer/soffor. :) Eftersom det är utemöbler får det ju bli nåt annat men det var det första som kom upp i huvudet om man försöker tänka utanför lådan. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
698
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka