Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Oj vilket långt pass..Vad är det du jobbar med?

Jaulegris:Jag förstår att du längtar :).

Här är allting ganska bra förutom att jag inte riktigt kommit in i klassen.Hade gärna velat byta till Göteborg.Får se hur jag gör.
I helgen har jag varit ute både i fredags & lördags med en massa plugg på dagtid så jag är rätt så trött idag om vi säger så.

KL
Tur jag kan hålla på Tyskland i fotbolls VM till sommaren, för Sverige lär inte ta sig dit. Jäkla skitlottning.

Vaddå, det är väl bara att gömma Ronaldos frisyrgele innan matchen och han kommer att stanna kvar i omklädningsrummet, liggandes i fosterställning och hulka till "everybody hurts", medans vi vinner :D

Hahaha ja, det låter ju helt klart som en plan! :D Hade ju varit ännu bättre om Ronaldo var Portugals enda bra spelare och vi kunde klona Zlatan... ;)

De försökte iaf få det att låta som att Sverige har en bra spelare och Portugal har en bra spelare, för att jämna ut det hela lite... De undrade vilket land som var mest rädd för det andre landets braiga spelare. Men tja, man ska nog inte lita på allt man hör på radion. ;)

Vaddå, det är väl bara att gömma Ronaldos frisyrgele innan matchen och han kommer att stanna kvar i omklädningsrummet, liggandes i fosterställning och hulka till "everybody hurts", medans vi vinner :D
Det är svårt att se att Hamrén skulle kunna komma på en mer effektiv plan än den!

Zarro: Var är det du läser nu? Tråkigt att det inte känns bra i klassen!

Men gud vilket mastodantpass, att du orkar!

Ja det var knappt jag orkade det :p Men nu är jag hemma i soffan :)

Ah, saknar inte de där mastodontpassen från mitt tidigare jobb, skönt att det blev färre barn i allafall, även om 11 känns som fullt tillräckligt. Hur många personal är ni?

11 var absolut bra dag! Vi var fyra på förmiddagen och tre på eftermiddagen. Efter mellanmålet tar dock föräldrarna över (på måndagar) så de sista timmarna var vi bara personal. Och det är bara nån enstaka gång per termin man får ett sånt mastodontpass. Annars brukar det vara mer humana tider ;)

Oj vilket långt pass..Vad är det du jobbar med?

Här är allting ganska bra förutom att jag inte riktigt kommit in i klassen.Hade gärna velat byta till Göteborg.Får se hur jag gör.
I helgen har jag varit ute både i fredags & lördags med en massa plugg på dagtid så jag är rätt så trött idag om vi säger så.

På förskolan.

Oj, va jobbigt att du inte trivs. Vilken studieort är du på nu? Alltid lite svårare att "komma in" när man pendlar vilket jag gissar att du gör... Hoppas det löser sig på nått bra sätt!

Jag som knappt orkade med min 6-15 dag idag :o

KL

Sjukt trött! Behöver gå och lägga mig tidigare när jag börjar tidigt, men det är svårt!

De försökte iaf få det att låta som att Sverige har en bra spelare och Portugal har en bra spelare, för att jämna ut det hela lite... De undrade vilket land som var mest rädd för det andre landets braiga spelare. Men tja, man ska nog inte lita på allt man hör på radion. ;)

Alltså, vi har ju en varsin "en av världens bästa spelare". Skillnaden är väl att resten av Portugals lag är betydligt bättre än resten av Sveriges... ;) Men men, vi har ju spelat riktigt bra mot Tyskland i två matcher (två halva matcher i alla fall), varav ena utan Zlatan, så spelar Portugal dåligt och vi har lite tur så vet man väl aldrig... Synd bara att det krävs två såna matcher. :p

Första missar jag i alla fall. Lyckades ju pricka in Vietnamresan samtidigt som senaste jätteviktiga matchen så självklart passar jag på att åka till Kambodja lagom till nästa. ;)

fast att börja så tidigt är inte nådigt! Imorgon jobbar jag 7-15, och onsdag är jag ledig :D

Det låter ändå rätt vettigt, när jag jobbade i förskolan hade vi våra apt/husmöten mellan 17.30-20.30 en gång i månaden. Och då hade man kanske börjat jobba kl 6 på morgonen... Då var man rätt mör! Vi hade några fler barn också :p 50 st på 7 personal. Är så otroligt nöjd med att jobba i förskoleklass nu. Vill aldrig gå ner och jobba inom fsk igen...
Rätt så mör idag med kan jag säga. Hann inte med nån rast på hela arbetsdagen så efter 7.15-16.30 var jag rätt slut i huvudet... :p

ajdå, det var ju ännu värre! Och ja, vi har ju färre barn :p 17 st på 3,7personal ;)

lorden: Du säger till om du vill snacka igenom nått va? Har ingen koll på hp-matte generellt, men matte har varit min grej tidigare :)

Ååh vi var på IKEA igår. Det är så mycket trevligare att vara där när man inte behöver köpa några tunga möbler, utan bara småplock. Nu hade vi egentligen hoppats på att få köpa en tv-bänk, men den var självklart slutsåld. Men jag beställde den från hemsidan idag, så om allt går som det ska så kommer den i början av november.

Vilket betyder att nu har vi egentligen bara en byrå, lampor, tavlor och en matta kvar att köpa! Vi har ju några saker som ska upp på väggarna på väg redan, och byrån hoppas vi på att kanske kunna få med oss hem i helgen (vi har ingen bil). Och vi har hittat två tänkbara (och mycket tjusiga) taklampor. Så snart är det ordning på torpet!!

För övrigt så kan jag meddela att mannen tyvärr inte alls var positivt inställd till en kristallkrona i hallen. Hoppas nu på att Undret får upp en så att någon i tråden får lite pompa och ståt i hallen.

För övrigt så kan jag meddela att mannen tyvärr inte alls var positivt inställd till en kristallkrona i hallen. Hoppas nu på att Undret får upp en så att någon i tråden får lite pompa och ståt i hallen.

När Undret fått upp sin så fotar hon såklart detta, och det fotot visar du sen såklart för mannen och då blir han såklart stormförtjust och tycker det var jättesnyggt och sen tar han din hand och börjar springa mot närmsta lampaffär och gör slag i saken. Såklart! :D

Undret ska ta med sig en kristallkrona hem från morgondagens shoppingutflykt och kan efter det fotografera hur SNYGGT det är att blinga sin hall. Dessutom kommer pappa hit idag för att hänga upp tyngre saker på väggarna och det innebär att hallspegeln inte längre kommer att hänga på den enda befintliga krok som fanns längst upp till höger på en vägg utan i lämplig höjd så man kan använda den.

Och så ska vi få badkaret och diskmaskinen installerade!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
699
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10