Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Men å, säg inte så. Jag vill också inreda och göra fint. Men 1) det är inte dags för flytt riktigt än och 2) när det är dags kommer jag ändå inte ha råd med några större förändringar!

Var på en skola idag där jag var på intervju för två veckor sen. Idag fick jag träffa den isf blivande kollegan och se lokalerna. Kändes rätt bra. Ska höra från dem imorgon. Väntar på svar från ett annat ställe också. AH, vill bara ha de där praktiska sakerna spikade nu...

I hear you, här väntar vi på att badkaret ska komma från leverantören så att pappa kan komma hit och hjälpa till att installera det. I samma veva så ska han sätta in diskmaskinen i köket (mannen är upprymd som ett barn på julafton över detta faktum och vad det innebär för honom som står på konstant disktjänstgöring hemma), ta med en kökssoffa som jag har fått ärva (som kommer att passa perfekt i vårat kök) och hjälpa oss att sätta upp allt som ska upp på väggarna i form av större tavlor och väggfasta hyllor.

Sen ska jag tappa upp ett bad, lägga mig i det och invänta våren :angel:

Alltså ÅÅÅÅH är så avundsjuk på dig och ditt förbaskade badkar!
Idag fick jag med mig en vattenkokare (alltså glädjetårarna mitt gashatande hjärta gråter nu) och en svart skrivtavla hem. Har redan invigt tavlan med puttiganuttiga kärleksförklaringar som sambon kommer att mötas av när han kommer hem :D

Hade även kommit ett paket med leksaker till den ultimata inredningen idag (som btw är söt som socker och leveransklar om ett par veckor!).

Äsch, sånt löser sig alltid! För mig går inredning före mat till exempel :angel:

Och håller tummarna för att allt det praktiska löser sig så att du också kan börja planera inredning snart! :bump:

När vi ändå talar om inredning... har man fått storhetsvansinne om man hänger upp en kristallkrona i hallen? I köket har vi en fin lampa som passar bra över bordet och i sovrum samt vardagsrum så är det inga taklampor på grund av värdelösa placeringar av uttagen i kombination med ett för litet behov för att det ska vara värt att fixa. Men jag vill ha en kristallkrona. Och det är bara i hallen som vi har taklampa men där det inte har köpts en passande än (nu hänger en opersonlig risskärm i taket där för att vi ska slippa ha en ensam dinglande glödlampa i alla fall).

Den som ändå fick inreda! Här är det bygglov, försöka enas om en ritning för tillbygget, och till våren blir det grävning av brunn och trekammarbrunn. Jag inreder nog hellre... ;) Det låter så mysigt med ert inredande!

Undret: Passar kristallkrona med stilen, så gör't! Hemma är det kristallkrona i både matsal och badrum, lyxkänsla på det!

Ja till kristallkrona! Ååh hade gärna haft en i hallen jag med. Tror att jag måste övertala mannen om det när han kommer hem.

En kristallkrona passar alltid in :angel: eller ja, hemma hos oss gör den i alla fall det. Här är det en sådan mix av allt så lite bling kan inte skada :D

I köket hade också varit fint, men här vill jag ha en lampa som hänger långt ner över bordet utan att vara ivägen och den modellen på kristallkronor som jag gillar hänger definitivt inte lågt utan att vara ivägen.

Tyvärr har min karl någonting emot kristallkronor, så det kan vara svårt att få igenom det förslaget :(

Meeeen jag har åtminstone beställt en massa från society 6. Nu är det bara att hoppas på att det är snabb leverans som gäller!

Alltså det här med inredning kan vara det roligaste jag vet.

Alltså, nä. Min man och jag vill inte riktigt samma med hans lägenhet. Haha.
Känner att jag har en del att försöka få igenom här.... :p

KL

Såg just The Conjuring. Äckliga jävla film, haha. BLÄ.

ÅH jag har gjort ett kollage med artprints jag vill ha därfirån! :love: Kom fram till att jag nog måste göra en tavelvägg. Det går inte ihop annars. :D Sååå mycket fint!

Är den bra alltså?

Har inte sett en skräckfilm på evigheter (eftersom jag insåg för ett tag sen att jag skulle ha slutat när jag var fjorton år och skräckfilmerna faktiskt skrämde mig lite :meh: ). Fick dock ett sug att ge mig på det igen och såg Insidious med mannen häromkvällen. Den var SÅ DÅLIG! Hjälp! Jag skulle ha gjort någon viktigt istället... som att se ikapp alla avsnitt med alla Hollywoodfruar som någonsin gjorts eller plöjt senaste årets Se & Hör för att uppdatera mig på kändiseliten i Sverige. Men principfast som jag är så satt jag igenom hela eländet, det blir sönderslagna toasters och ihjälslagna getingar för den alltså.

Så, med det i bagaget. Ska jag ge mig på den här? :angel:

Jag har inte sett Insidious så jag har inget att jämföra med där, men mjo, jag tyckte faktiskt att denna var rätt så bra.
Dock är jag ju rätt lättskrämd... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
701
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka