Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Ja han är så söööt! Vet inte hur jag ska klara av att åka därifrån utan honom nästa helg?!
Men alltså de har åtta stycken, så de lär väl inte märka om en saknas? :angel:

Och nästa sommar är inte så lång tid, ni får passa på att göra allt det där spontana som blir svårare att göra när man har en inneboende med liten blåsa och vassa tänder :D

Vi har ju haft ett arbetsnamn till vår kommande inneboende, men igår så fick vi reda på hans officiella namn, och det var fint det med. Så hur gör man nuu? Kan ni snälla förklara för han jag bor med att det är nu man köper en till?

Spontana..?

Jag slutade vara spontan i takt med att stallets invånarantal växte och två katter flyttade in hemma :angel:

Men är inte de officiella namnen oftast så långa att man (trots att de är fina) behöver ett vardagsnamn eftersom inte en jävel orkar stå i parken och skrika typ "Miss Sugarpuffsinuffsi Dorothea Space Rocket Twinkelbee, nu kommer du hit!" för full hals så fort den lilla lurvtussen försöker ge sig ut på egna äventyr?

Men om Moses kan sära på det röda havet så kan väl Sverige vinna en sparka boll-tävling mot TYSKLAND!

Men var det faktiskt någon som såg honom sära på pölen? Vi kanske i denna övertygelse bara är lidande utav att någon forntida kvällstidningslöpsedel blev tagen på lite för stort allvar och arkiverades utan ifrågasättande. Om tvåtusen år så kanske det är någon som försöker bevisa mirakels möjlighet genom att säga att "de förlorade faktiskt 25 kilo på tre veckor innan sommarens strandsäsong, hur kan du påstå att det här är omöjligt?!".

När det kommer till fotbollen i fråga så hade ju Zlatan en ledig dag, jag trodde att det var det som folk skulle skylla på nu?

Okej, kan tänka mig att det är något svårare att vara spontan med så många (och utspridda!) inneboende :angel:

Hans namn är faktiskt väldigt enkelt (bara ett vanligt namn, och så kennelns namn). Har fått det intrycket av att berneruppfödare verkar vara väldigt "simpla" med sina namn. Tyvärr, jag hade ju kunnat tänka mig att ha en sån där krångligt namn :D

Rackarns då... då får ni lägga namnet på is, det är väl så man gör om man har hittat det ULTIMATA bebisnamnet och sedan passar det inte av någon orsak? Man sparar det till nästa :D

Förresten, på vilken våning ligger er lägenhet? För jag får en känsla av att det här är en av de raserna som inte får gå i trappor under en längre period än det egentligen är ergonomiskt att bära dem?

Fan! Jag skulle gå upp i tid idag, titta på max två avsnitt av valfri tv-underhållning medan jag åt frukost och sedan sätta mig och plugga. Jag höll tidsplanen fram tills det var dags att plugga och nu har jag ägnat två timmar åt att läsa bloggar och slösurfa. Tentan är på fredag, jag är långt ifrån förberedd och det här känns sådääääär bra.

Du har rätt! Vi bor på första våningen, vilket är en halv trappa upp ungefär. Vilket är skönt, då det inte blir någon insyn (och vi fortfarande har en balkong). Men att bära den där lilla krabaten upp och ner lär ge mig snygga armar :D För precis som du säger så ska man spara på deras leder så mycket man kan, första året ska de ju egentligen inte ha någon riktig motion, utan mest lalla runt i egen takt.

Och ja, hela Tyskland är här. Igår var jag inringad av SJU(!) tyskar på tuben. Det var mycket traumatiskt.

Min svägerska genomlevde första året med en golden på fjärde våningen i ett hus utan hiss. Första tiden är ju okej, men när han började väga uppåt sin vuxenvikt på typ 40 kg så var det ingen barnlek längre. Så skönt med bara en halvtrappa :D

Kl

Alltså. Vi förlorade? MOT TYSKLAND?!

Jag tror du har missat något här. Tyskland är sjukt bra på fotboll. Att se Tyskland spela fotboll är typ som en enda lång orgasm. Sverige... Har lite att lära. Vi har Zlatan. Och lite tur ibland.

Özil fick sig ju dessutom en bra födelsedagspresent. :love:

På ett sätt så tycker jag du har gjort det ganska lätt för dig, med just Tyskland som favoritlag... ;) :D

Angående SKIT-idrott så håller ju HV på att åka ur serien (om serien vore slut idag), är så förvånad att du inte tagit upp det än att jag bjuder på det uttalandet. ;) Är glad att jag hittills spenderat min tid utan möjlighet att se matcherna på tv, räcker med besvikelsen varje gång det är nyheter på kvällen efteråt.

Vi har ju haft ett arbetsnamn till vår kommande inneboende, men igår så fick vi reda på hans officiella namn, och det var fint det med. Så hur gör man nuu? Kan ni snälla förklara för han jag bor med att det är nu man köper en till?

Eller så bara står det en till i vardagsrummet en dag..? Den varianten funkar ju den med. ;)

Lätt och lätt, det handlar om att göra rätt val i livet! :D Finns ju ingen anledning till att ha ett favoritlag som spelar dålig fotboll...

Det går ju inte så mycket bättre för Färjestad i dagsläget, så jag sparar den energin till slutspelet, helt enkelt. ;)

Det känns ju lite bättre om även Färjestad krånglar! Hörde nåt om tränarbyte tror jag bestämt? Och HV hoppas vända trenden med en ny finsk forward.

Om du vill veta nåt om München så kan jag fråga mina ex-kollegor! Tror bestämt att de pluggade i München (eller ja, i närheten iaf) fast de kommer från andra delar av landet.

Nja, sportchefen i alla fall. Jörgen Jönsson lämnar. Sen har det ju skett en hel del spelarbyten inför den här säsongen också, så det är väl inte helt konstigt om det inte går kanonbra till en början (framför allt eftersom de brukar starta varje säsong rätt kasst :p). Får väl se vad som händer framöver, eller på onsdag, framför allt... ;)

Och jaaa, fråga gärna dina ex-kollegor! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
700
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2