Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Någon som lyssnat på Veronica Maggios nya album och kanske fått den här låten på hjärnan?
"Jag vaknade alldeles själv (jag lovar!) Ingenting hände igår kväll (jag lovar!)"

Så var dejten. Fast tvärtom.
Älskar beskrivningen! Och att nån dejtar! Har vi gett honom nåt namn än? Vad blir det för bröllop?

Jaulgreis: Så himla gullig fluffvalp! Jag gillar inte ens hundar, men den där vill man ju bara ta med hem och älska förevigt!

Undret: Så förlovning och lägenhetsköt i år, hund nästa år och bröllop året efter? Är fascinerad dels av långtidsplaneringen och dels av din nyvunna vuxenhet! Vad hände?!

Alltså, långtidsplaneringen kommer lite av sig självt när man friar eftersom folk då direkt vill veta hur lång tid de har på sig att köpa feststassen. Och hunden är enbart en långtidsplan eftersom vi inte har råd att köpa den just nu (och då tyckte jag att den kan bli en årspresent till oss själva nästa gång). Men det är märkligt hur vuxen jag blev plötsligt, det är nog bäst att jag börjar äta lösgodis till frukost för att väga upp det hela lite.

Jag vet inte vad vi ska kalla honom. Han är sån där webbsnubbe (finns det ens killar som jobbar med andra saker?), har golf som största fritidsintresse och vi har började alltså med att chatta på badoo. 30-åringen är kanske ett bra arbetsnamn att börja med? Låter som man pratar om en gärningsman av nåt slag :p

Och jaa det är kul att dejta! Ska försöka förmedla så mycket jag kan till er andra ;)

Huh, jag tycker inte det är roligt att dejta, men jag gör det ändå (när jag bara blir friskare).

Men kul att det var lyckat :D

Chili: Haha, jag tycker det är jättekul att det går så bra för HV :D

wohoo! bild bild bild :bump:

yllva: Golfarn annars kanske? Lite spxigare, och mindre brottsmisstänkt ;)

Men najs, keep it up ;)

KL

Hur nördig får man vara? Jag har härmed påbörjat ett Excelark som beskriver rabatterna i min trädgård, vad som växer där idag och vad jag ska plantera. Tänkte komplettera med lite skisser också så man vet vad som gömmer sig i jorden (typ lökar).

:D

yllva: Golfarn annars kanske? Lite spxigare, och mindre brottsmisstänkt ;)

Håller med här, "30-åringen" låter som ett namn som skulle kunna figurera i efterlyst eller på löpsedlarna (och då i mindre positiv bemärkelse).

Men en golfare är väl bra, då har han något att sysselsätta sig med på fritiden (vilket inte skadar om man själv är i stallet en del) och han får dessutom solljus medan han gör det (vilket inte är en självklarhet för datakillar om de dessutom gillar att hänga framför skärmarna på fritiden).

Mannen gillar golf vilket jag var omedveten om i början, och självklart hann jag raljera över fånigheterna i denna sport både en och tre gånger (jag har själv aldrig förstått grejen) innan det framgick vad han tyckte :o

haha, gillar att du gillar "mitt" smeknamn och älskar en sån lång diskussion du för för att promota det :D ;)

Bah, jag sitter på jobbet och slutar inte förän halv tolv. Jag hade kunnat skriva en uppsatslång kärleksförklaring till rågrut om det behövdes :angel:

För övrigt var det nog promotande av killen också, det gäller att nära den dejting som pågår med positiv energi! :D

aha, ja det var lite nördigt :p Men fint! :)

Det är så oväntat roligt! :D Nästa år är det bara skräp med trädgården, vi måste gräva ner rör och baksidan är uppharvad och bara jordig. Men jag har planterat lite vårlökar och fixat en början till en rosa rabatt vid en gavel... Så jag har nånting fint när allt bara är byggarbetsplats. :D

Men en golfare är väl bra, då har han något att sysselsätta sig med på fritiden (vilket inte skadar om man själv är i stallet en del) och han får dessutom solljus medan han gör det (vilket inte är en självklarhet för datakillar om de dessutom gillar att hänga framför skärmarna på fritiden).

Ja men eller hur, solljus på datorkillar är ju finfint! Annars hade han fått ha smeknamnet Spöket vilket inte är lika smickrande :D

Jag är SÅ avundsjuk! Vill också ha en trädgård att planera för även om jag mer hade tänkt odling av ätbara saker :D

Haha, då förstår jag mer än väl! Och skulle du skriva en kärleksförklaring till knäckebröd så lovar jag att läsa början iaf ;)

Åh va mysigt att du är så förutseende för din egen skull :) Saknar inte alls rabatterna från mitt hus, trivs utmärkt i min lägenhet :love: Men kanske hade det varit roligare med trädgårdsarbetet även där om det varit mer för min skull än av tvång :p Minns att jag fixade en rabatt fin, och deb rosbusken jag köpte dit var så vacker när den blommade :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
700
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2