Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Åh men nej! Så jobbigt, men det kanske finns nån plats där dit det ändå går att pendla varje dag? Eller det kanske är svårt med tanke på arbetstider och sånt?

Jaulgreis: Roligt med hundbebis! Ser mycket fram emot bild på både den och lägenheten.

Kl

Jag är så himla trött. Har gjort drygt 35 timmars jobb på tre dygn. Vet ni hur jobbiga 1000 gymnasiekids kan vara?

Jag är också trött på att vara sjuk. Efter en dag :meh:
Lär inte kunna åka till Sthlm imorgon för nu är febern nästan uppe på 39...

Minns ni intervjun jag var på som kändes så dålig? Den dagen alla hade en bajs-dag. :p De hörde av sig innan och vill träffa mig igen. Det står mellan mig och en till. Så det kanske gick bättre än jag trodde :p Men jag tycker det är lite konstigt, när de vet att jag bor 30 mil bort, att föreslå att man ses dagen efter O_o Imorgon lär jag inte kunna komma ändå för att jag är sjuk men även om jag hade åkt upp till Sthlm som planerat hade jag ju behövt planera lite i förväg, gå tidigare från jobbet för att vara där i vettig tid osv...

Vill förresten tipsa om serien Under the dome som går på Kanal 5 just nu. Har sett hela första säsongen och den är bra! Lite sci fi/drama. Efter manus av Stephen King och regisserad av Spielberg. :up:

Jag vet. Så himla jättejättefeeeel!! :(

Gotland: ska bli så kul att se honom!! :)

Och jag håller med tummarna för att det ska vara ett riktigt jävla dåligt rykte. Bah.

Vi har ingen aning om platserna ännu, för de har inte sagt ett dugg till oss. Men man får ju hoppas på Uddevalla eller Alingsås eller något...

Lården! Där är du ju! Jag som tänkte börja efterlysa dig snart! Låter apigt jobbigt det där du. Är du ledig imorn?

Haha, av någon anledning gissade jag att den kommentaren skulle komma. Och det skulle väl vara för det då :)

Haha :D Förstår dock att Åmål inte känns så upphetsande, håller tummarna för att du får plats i Göteborg.

Åh, men gulle! :)

Ja, de senaste dagarna har verkligen bara bestått av jobba, sova och äta i farten. Är så nöjd över att få jobba, men det blir mycket på samma gång. Nu är jag leeeeedig idag sen jobbar jag t.o.m. tisdag igen. Pust!

Men du, du behöver ju inte hamna så värst långt bort bara för att du inte hamnar i Göteborgs kommun? Du kan ju få plats typ i Lerum, Kungsbacka eller Kungälv (:angel:) så blir det ju helt pendlingsbart! :)

Skönt med lediga dagar! Men får du behålla jobbet på mässan ändå nu trots att du inte hade "annan huvudförsörjning" eller vaddenuva? Eller har du kvar det andra jobbet?

Jag halvligger i soffan med en sovande (alternativt medvetslös) katt bredvid mig. Big mistake att lägga sig här. Skulle vara hurtig och åka in till biblioteket för att sätta mig och räkna statistik men jag OOOORKAR inte. Statistik är inte bara svårt, oförståeligt men också tråkigt. Ogillar ekvationen i att jag måste plugga för att klara tentan och att jag inte blir av med kursen fören jag har just klarat tentan. Hade mycket hellre kollat ikapp på serier och ätit kakor :angel: får väl ha min lilla stolthet i att jag har jobbat, varit i stallet och veckohandlat idag i alla fall. Ifall det nu eventuellt inte skulle bli så mycket räknat :angel:

Huvudsaklig sysselsättning, precis :D

Det har löst sig lite tillfälligt med andra jobbet! Har fått ett vik på en månad till att börja med på drygt 60%. Sedan har de i vanlig ordning lovat mig fortsättning efter det, men vis av erfarenhet är jag inte övertygad. Hursomhelst, jag tänker att jag bör klara mig undan på det till jul (det är fler på jobbet som är lite "mellan sysselsättningar" sas) och sen läsa en eller ett par kurser i vår om det inte blir nåt annat. :)

4 dagar kvar!

Grunnar på hur jag ska prioritera. Kommer inte orka läsa på heltid tror jag, men har flera kurser jag vill och borde läsa. En för min B-plan och flera stycken för att öka chanserna till PHS. Whattodo.

Jag ogillar att veta att jag måste sätta alla kurser den här hösten för att kunna plocka ut min kandidat till terminsskiftet, eftersom jag inte får läsa vidare till våren annars.

Och sen måste jag bestämma mig vilken termin jag vill börja med på masterprogrammet. Jag måste läsa en termin metod (á två 15 p kurser), en termin obligatoriska kurser (á två 15 p kurser), en termin valbara kurser (från en given lista med tre stycken så valmöjligheten är inte svindlande) och sedan en termin uppsatsskrivning.

Uppsatsen kommer ju sist, av logiska skäl. Det känns inte superdupermegaspännande att plöja en termin metod till direkt, även om jag ju sedan skulle vara av med den ifall jag läste den direkt. De valbara kurserna borde jag väl vänta med tills jag vet vad som är bäst att välja. Så de två obligatoriska kurserna då... eller metoden?

Får väl söka den där kursen i "Livets mening" på distans ifall allt skiter sig, så har jag försörjning en halv termin i alla fall :meh:

Ack, det löste sig visst av sig självt nu när skolan har fått dra ner på kurserna för att hålla budgeten. Allt gick inte att söka till vårterminen. Så det lutar åt en metodkurs och en obligatorisk, samt två valbara som backup och en kurs på grundnivå som backup till backupen. Plus en sketen distanskurs som backup till backupbackupen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
701
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka