Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Vi har precis börjat så det är nya grejer för oss också :) Andra tillfället idag. Men vi övade samma låtar som sist. Fick lite lucia-känsla! :D

Åh vad mysigt, lucia! :love:

Bläddrade i en mapp med foton idag på datorn och råkade se bild på lussekatter jag gjorde förra året. Herregud vad jag blir sugen på vintermys! Och när det är lucia är jag hemma igen :love:

Lucia är min favorithögtid! Borde bli en helgdag. :D Enda bra saken med julen! Förutom i år.

Var tvungen att rota fram en lussekatt ur frysen när jag kom hem :D

Kl

Jag läser en kurs i skrivande och idag fick jag tillbaka det jag hade lämnat in, med så fantastiskt bra kommentarer och omdöme att jag nästan smäller av! Dagen började alltså mycket bra!

Och stort grattis till Undret, hoppas att du hade en jättebra födelsedag igår, och att din fantastiska födelsedagsvecka fortsätter bra!

Känner nu att jag har all rätt i världen att ta en liten pluggpaus och börja dagen med hembakta bullar och te. Och kanske en liten chokladbit (men det är inte onyttigt eller fel när det är den tiden på månaden, det har jag läst).

(Eventuellt att jag har skrivit det själv, men eftersom att jag är en "fantastisk skribent" så måste det ju vara väldigt sant)

Va kul!

---

Själv känner jag mig lite duktig som ringde helt utan anledning till en arbetsplats där jag skickade in en ansökan till i helgen. AVSKYR att göra det, men måste vekrligen få ett jobb nu och vet att det "krävs" att man ringer också :crazy: Förra gången jag ringde (annan arbetsplats) kändes det asdåligt, och jag var redan då säker på att inte komma nån vart. Men nu kändes det som att jag gav ok intryck iaf :) Försöker klappa mig själv lite på axeln, men samtidigt ringde jag bara en av de två arbetsplatserna jag borde ringt :o

Alltså, jag skulle nog tycka det var rätt roligt att vara biologlärare (om man nu kunde vara så specifik i grundskolan :D), men det är såna där små detaljer som föräldramöten och liknande som verkar avskräckande... Lycka till ikväll, break a leg, kom hem med sinnet i behåll. ;)

Tycker inte att det ska bli så farligt så sett, men det är alltid jobbigt när det blir sena kvällar. Vi ska mest berätta om hur skolstarten har varit och vad vi gör på dagarna. Så inga avancerade grejer! Sen finns det alltid vassa föräldrar men vi får hoppas det går bra :D

Vad skönt! Jag har nog en hemsk bild av föräldramöten. :p Men så är det väl när man har en kaos-klass.

Här är det mest GIS-plugg som gäller, knappt nån ål i sikte och jag är ensam idag så det är minst sagt segt. Saknar tiden i Lund, då kunde man iaf gå ner på stan en runda och se folk, shoppa eller vandra i botaniska en stund...

Jag drömde häromnatten att jag blev tvingad att klappa ålar. När jag vaknade tänkte jag att "det här måste vara Chilis fel!" :D

Hahaha! :D Jag har inte sett en ål på säkert en vecka nu så jag blir rent av lite avis..!

haha, nej jag slängde numret :p :o

snart skall jag på massage/terapi för ryggen! värt!!!

Gud så skönt. Mmm...
Jag har njutit av en brasa i öppna spisen och längtar som en tooook tills jag sitter i mitt eget hus framför min egen öppna spis, med världens mysigaste brasa och en kopp te. :love: Nu har jag världens bästa glöd och är besviken på att jag inte har marshmallows hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
699
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V