Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag har mer tid (jobbar hysteriskt mycket just nu) ska jag utveckla lite mer, för man kan faktiskt i viss mån påverka, kanske inte direkt hur exteriören ser ut men åtminstone vilken poäng som ges. Eftersom det skiljer såpass mycket på ditt sto så skulle jag to att hon är en sån som balanserar mellan två poäng på de flesta punkterna och det handlar då om att lura domaren att välja den högre poängen...I söndags var jag och ställde ut mitt shettissto för första gången några år. Vid tidigare utställningar så har hon varierat mellan 36-40 p. Vid söndagens utställning fick hon enbart 36 p. Hur hon ser ut exteriört kan jag inte påverka, men uppenbarligen behöver vi träna gångarterna då de är väldigt markbundna.
Är det någon som har tips på hur man kan förbättra skritt och trav så de blir mindre markbundna?
Finns det något mer som man ska tänka på när man tränar till utställning?
/Lizzie - ingen utställningsräv
Det där med arbetsmyror är nog ganska rastypiskt , jag letar fortfarande efter de sura, lata ponnyer som icke invigda påstår finns...Här måste jag ju göra ett avstamp! Har en shettisdam -08 som både rids o körs, en riktigt liten arbetsmyra! Har haft henne i min ägo sedan hon var tre.
Läste om funderingar kring sadel, mitt stora dilemma... En dam som är rejält bakhög, vill inte behöva ha svanskappa o har därför inte hittat rätt än. Så för tillfället utbildas 7åringen som rider i en fårullspad och voltigegjord, det som ligger absolut bäst (och mest still!!) för stunden. Har en barefoot cheyenne barnsadel, men den glider fram.
Kör henne gör jag i startselen från driveout i läder, och rockarden från globus! Inte helt idealiska, men med relativt lätta medel går det att fixa bara man får tummen ur! Ska se om jag har någon bild på henne, eller om jag ska fota o visa sommarhullet... :ängel:
Det där med arbetsmyror är nog ganska rastypiskt , jag letar fortfarande efter de sura, lata ponnyer som icke invigda påstår finns...
Kolla om du kan hitta en wintec ponnyputa. Man ser dem dock sällan på begagnátmarknaden, antar att de som har köpt såna håller hårt i dem...
Finns det någon shetlandsponny som inte har sommarhull så här års?
Det där med arbetsmyror är nog ganska rastypiskt , jag letar fortfarande efter de sura, lata ponnyer som icke invigda påstår finns..
Finns det någon shetlandsponny som inte har sommarhull så här års?
När jag har mer tid (jobbar hysteriskt mycket just nu) ska jag utveckla lite mer, för man kan faktiskt i viss mån påverka, kanske inte direkt hur exteriören ser ut men åtminstone vilken poäng som ges. Eftersom det skiljer såpass mycket på ditt sto så skulle jag to att hon är en sån som balanserar mellan två poäng på de flesta punkterna och det handlar då om att lura domaren att välja den högre poängen...
Jag ska försöka utveckla litegrann.När jag har mer tid (jobbar hysteriskt mycket just nu) ska jag utveckla lite mer, för man kan faktiskt i viss mån påverka, kanske inte direkt hur exteriören ser ut men åtminstone vilken poäng som ges. Eftersom det skiljer såpass mycket på ditt sto så skulle jag to att hon är en sån som balanserar mellan två poäng på de flesta punkterna och det handlar då om att lura domaren att välja den högre poängen...
Och vi är ännu mera glada över vår fina Zandra här ute i hagen ! Grattis @ameo till ännu en fin uppfödning och till ett framgångsrikt avelsarbete.Igår var det dax för årets sommarpremiering där mitt treåriga sto skulle få sin bedömning.
Det är alltid lika spännande, för man vill ju så gärna ha det där diplomet och det är ju "nu eller aldrig" som gäller.
Den här gången gick det vägen! Hippotekets Mumma (e. Titol u. Zandra - Wessel v.d. Amstelhof) fick sitt diplom med 88888=40p! Detta innebär också att mamma Zandra (som numera ägs av @ancan ) är klar för höjning till Elit!
Igår var det dax för årets sommarpremiering där mitt treåriga sto skulle få sin bedömning.
Det är alltid lika spännande, för man vill ju så gärna ha det där diplomet och det är ju "nu eller aldrig" som gäller.
Den här gången gick det vägen! Hippotekets Mumma (e. Titol u. Zandra - Wessel v.d. Amstelhof) fick sitt diplom med 88888=40p! Detta innebär också att mamma Zandra (som numera ägs av @ancan ) är klar för höjning till Elit!
nu är det väl ändå dax att åter skrämma liv i tråden om våra underbara småponnysar!
Här har antalet minskat en del i år, jag har nu 2 vuxna avelsston, ett stoföl, en ettårshingst på tillväxt och två valacker 20+, varav den ena är lånad.
Hur har Ni andra det?