Sex överskattat? Anledningen ä?

ExtraW

Trådstartare
Kom på idén till denna tråd pga tråden som handlar om vad som är bra i praktiken!

Jag tycker inte om att ha sex men tror att anledningen till det är att jag aldrig kommer! Kom och fundera på om det är vanligt? Att man som tjej aldrig kommer av sex? När jag tänker efter hade jag nog gärna haft sex om jag hade kommit av det!

Tips på hur man gör för att ”lära sig” att komma under samlag? Kommer inte på egen hand heller! Har kommit ett fåtal gånger på egen hand då en stark vibrator varit inblandad.

Är det fler som är som jag? Känner mig ensam i detta och partners blir mest irriterande på att man inte kommer!
 
För mig är sex med en partner så mycket mer än en väg till orgasm.

Jag tror att det viktigaste för att du ska få det bra är att du har en partner som du kan prata med och som kan släppa orgasmfixeringen. Sen kan man ta det därifrån. Det är ju svårt att komma när man känner förväntningar och press från den andra.

Det är många som behöver hjälpmedel t ex vibrator för att komma så det är inte alls något konstigt!

Mitt tips är att fortsätta experimentera på egen hand och känna efter vad du tycker om.
 
Senast ändrad:
Tror mitt problem också är att jag aldrig känner kåthet eller upphetsning. Är alltid torr som ett fnöske där nere och behöver mängder med glidmedel..
 
Tror mitt problem också är att jag aldrig känner kåthet eller upphetsning. Är alltid torr som ett fnöske där nere och behöver mängder med glidmedel..
Är det fler som är som jag? Som inte ”kan” känna kåthet?? Kunde när jag var i tonåren…
 
Jag kommer aldrig om jag inte har nån leksak. Men för mej är det inte viktigt att komma. Jag älskar att ha sex ändå. Men det är noga vem jag har sex med. Med rätt person så vill jag ha sex jämt. Med nån annan så är det inte lika noga. Då har jag det mest bara för att, men kan självklart bli sugen.
 
Jag är också en av dem som i princip aldrig får orgasm enbart av penetration. Det krävs stimulans av klitoris också, helst bägge i kombination och det är inte alls något ovanligt. Jag har en sambo som har lärt sig hur jag fungerar och vet precis vad som behövs för att vi ska få en trevlig stund bägge två. Men det var länge som jag kände mig otillräcklig på något sätt, men jag har släppt det helt och kanske är det en bidragande del i att det nu är så mycket bättre än när vi var yngre.
 
Tror mitt problem också är att jag aldrig känner kåthet eller upphetsning. Är alltid torr som ett fnöske där nere och behöver mängder med glidmedel..
Då är det nog i den änden du ska börja, jag skulle aldrig komma om jag inte var kåt eller upphetsad. Vill du ha sex? Finns det något du blir upphetsad av? Alla är inte intresserade av sex helt enkelt, och det är inget fel med det heller. Men vill du inte ha sex ska du ju inte heller ha det, det blir ju heltokigt.
 
Men varför ens försöka då du varken är kåt eller våt?

För min del tog det ett tag innan jag hade lärt mig hur jag skulle göra för att det skulle vara sådär extra skönt och ett tag innan sambon hade lärt sig exakt vad som får mig att bli både kåt och våt. Han är flink med fingrarna och det hjälper mycket. Men det gäller att jag är sugen för att det ens ska vara lönt att ha sex.
Du kanske skulle ha tagit en funderare på vad som du tänder på? Vad får dig att ticka?
 
Men du kanske är asexuell? Inte ska du ha sex när du inte är kåt, varken med dig själv eller andra. Det blir ju konstigt.
Funderar verkligen på om jag är asexuell! Blir verkligen ALDRIG kåt eller känner lust.. är man asexuell då? (Och med aldrig menar jag aldrig på 10+ år)
 
Men varför ens försöka då du varken är kåt eller våt?

För min del tog det ett tag innan jag hade lärt mig hur jag skulle göra för att det skulle vara sådär extra skönt och ett tag innan sambon hade lärt sig exakt vad som får mig att bli både kåt och våt. Han är flink med fingrarna och det hjälper mycket. Men det gäller att jag är sugen för att det ens ska vara lönt att ha sex. Annars är det inte lönt.
Du kanske skulle ha tagit en funderare på vad som du tänder på? Vad får dig att ticka?
Varför jag ens försöker är väl för att alla partners som jag haft gärna velat ha sex. Och för att det känns som att man ”ska” ha sex.
 
Det är väl tyvärr ganska vanligt att tjejer inte kommer vid sex, betydligt vanligare än att killar inte kommer. För mig är inte orgasmen målet utan själva resan är ju en del av tjusningen men visst blir det tråkigt om det händer allt för ofta att orgasm uteblir.

Sedan är det inte alla som har behov av sex. Det är bara du som kan svara på om du är en av dem.

Vad som gör en kåt är väldigt individuellt (om man ens blir det), där handlar det om att försöka lära känna sig själv.

Jag har levt med samma man i 20 år och han är väl den enda som egentligen har fått till det för mig, vi har haft tid (och intresse) att lära känna varandra och våra kroppar.
 
Jag kommer aldrig. Kan ha kul med sex ändå, men jag upplever också att det där orgasmfokuset pajar hela upplevelsen alldels för ofta, särskilt med män. Det går ha utmattande skönt sex utan orgasm, det är framför allt det bästa sömnpillret på egen hand tycker jag. :D
Blev jag inte kåt skulle jag helt enkelt avstå med partner, en kan ju greja lite på egen hand för ros skull på ett annat sätt.
 
Tror mer o mer att jag faktiskt är asexuell! Är nog svaret varför jag aldrig kommer! Synd på ett sätt för det är ju skönt att få orgasm! Men det får man kanske lära sig vara utan.

Har även en relativt obearbetad SADISTISK gruppvåldtäckt när jag vad 17 år. Tror faktiskt inte jag kännt lust eller kåthet sedan den våldtäckten var…
 
Tror mer o mer att jag faktiskt är asexuell! Är nog svaret varför jag aldrig kommer! Synd på ett sätt för det är ju skönt att få orgasm! Men det får man kanske lära sig vara utan.

Har även en relativt obearbetad SADISTISK gruppvåldtäckt när jag vad 17 år. Tror faktiskt inte jag kännt lust eller kåthet sedan den våldtäckten var…
Det låter ju som ett fruktansvärt trauma, inte konstigt om sexlusten försvinner efter något sådant. Får du hjälp att bearbeta det nu?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 019
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 024
Senast: mars
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 096
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 950
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp