Senaste utställningsresultat!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 216
  • Visningar Visningar 11 390
Sv: Senaste utställningsresultat!

Din hund är otroligt vacker :love: Han är så flott så att jag blir riktigt sugen på en Faraohund :). Du är även en fantastiskt duktig handler. Riktigt proffosionell. :)

Hur är faraohundarna? Kan du inte berätta lite om dom?
Finns ju en vinthundstråd här :-)

Senast ändrad:

Min Maya blev BIR i Skogås :love:

Sobers_Jambalaya1.jpg

*lånar knapp*

Gick inget bra för våran tjej i helgen, årsmötesutställning (rottweiler) i Enköping. Fick en etta men blev sedan oplacerad i konkurrensen, hon har växt en hel del på sistone och har inte musklat sig i samma takt, så hon orkar inte riktigt hålla ihop sina rörelser.
En kullsyster kom trea och fick en jättefin pokal däremot :banana:

Grattis, så tjusig!! :) (Vilket fusk med färgat golv, jag som har så svårt att gå i snygg triangel :D)

jag har inte gjort något sådant i helgen, men fick PM idag inför söndagens utställning :) ska bli skojj :D

Sist blev vi 1:a med Ck i Unghundsklassen och 3:e bästa hane av 5.
Helt ok:smirk:

va kul! :D hon är verkligen fin din maya, ska ni till västerås i april?

Lilo ställdes senast i Göteborg på My Dog,
fick 1kv, 2kk och CK! :bump:
Det har aldrig gått så bra... och jag så nervös för domaren var en liten bestämd engelsk dam som tog sig en jättenoggrann titt på min hund (stod och tittade i hennes ansikte i vad som kändes som en lååång stund). Min hund saknar två tänder och lite pigment på nosen - men det gick vägen. Är van vid att få en slät etta eller tvåa.

Kritik: Looks her best on the move when she goes really well. Nice neck, shoulders and outline. Good turn of quarters. Pigment could be a little better. Could have a few more liver spots but they are distinct.
- Ferelith Somerfield
102_0086red.jpg

Grattis grattis, å inte ska vi väl bara tala vackert om min hanhund när du själv har en så flott tik i slutet av snöret!:d

va kul att det gick så bra, det måste ju vara jättesvårt med just dalmantiner med färgen och så, är inte det jätteviktigt? inte för många fläckar som sitter ihop o.s.v :bump:

Tack så mycket :)
Ja det är smidigt med mattor ;). Det var ganska halt på golven så dom var nog tvungna.

Inga mattor i whippetringen, orättvist! :mad: Antar att bilden är från Skogås? Konstigt att inte ha mattor i alla 4 ringarna, när det nu ändå var så förhållandevis få...

Edit: Fast nu känner jag inte igen lokalen.... fotot måste vara från någon annanstans?

Nyköping 1/3-08

Domarutlåtande: 8 månaders maskulin hanhund under

utveckling. Mkt maskulint kraftfullt huvud. Välburna öron.

Fina ögon, bra kropp & stomme. Skulle dock behöva lite mer substans.

Utmärkt hals & rygglinje. Bra ben & tassar. Behöver utvecklas i bröstkorgen.

Normala vinklar. Rör sig stabilt, ngt hastrång bak. Utmärkt päls & kondition.

VÄLVISAD!
1:a Hp, BIR

va kul att det gick så bra, det måste ju vara jättesvårt med just dalmantiner med färgen och så, är inte det jätteviktigt? inte för många fläckar som sitter ihop o.s.v :bump:

Självklart är det exteriören som prioriteras, men i övrigt handlar det nog mer om vad man själv föredrar. Den domaren jag hade i Götebord gillade min hunds teckning (vilket märktes på hennes bedömning). Sedan går det åt skogen ibland också - finns vissa domare som vill ha stora prickar (och i vissa fall tycks ha en förkärlek till en av färgerna).
Vissa gillar små prickar - andra stora, en del vill ha en "lätt" teckning - andra "tunga" osv.

ja, om jag kan övertala pojkvännen att äka med dit, hehe, hoppas!:D

åh, vad kul att det gick så bra, och vilken fin bedömmning! :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 634
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka