Senaste utställningsresultat!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 216
  • Visningar Visningar 11 390
Sv: Senaste utställningsresultat!

:bump:ja, det gör det. så är det iaf med jakthundar, de måste få minst en 2a på utställning för att bli jaktchampion... är det så med andra sporter också? :)

ni andra skrev erat resultat och satte in bilder så nu ska jag försöka mig på det också, bara för att :D

Utmärkt rastyp, välskuret vackert huvud, mörka ögon, vackra öron och hals, men med något mycket halsskinn, stark överlinje, bra svans, utmärkt bröstkorg, bra ben och vinklar, bra päls och färg utmärkta rörelser

Senast ändrad av en moderator:

Våran senaste var en inofficiell.
Vi kom hem med HP, BIR och BIS-3 :banana:
n558291687_652003_1906.jpg

Ungtik av god typ. Vackert huvud. Bra över och underlinje. Något urfälld i pälsen. Behöver mer hanterings stimulans. Bra rörelser.

va roligt! :)
herregud vilken söt hund! :love:

2 av våra ska ställas på Terrierklubbens special på lördag. Återkommer efter det!:D

Gilly

Nila o jag var på årets första utställning igår:

Och jag var på samma med fauven ;)

Valpklass 1, HP, BIR & BIG-2 blev resultatet. Förvånansvärt egentligen, då han gick med nosen i backen mest hela tiden = gick som en ostbåge med ryggen :angel:

Han fick rätt ok kritik. Lite allmänt hållen, inget om vinklar och andra rasbundna saker etc., så jag kan ana att det var den första fauven den domaren såg :D

Japp! :D
Det är min hanhunds son :D.
Men nu i år ska jag sattsa lite! Kommer givetvis inte komma med på "årets hund-listan" men några BIR och iaf ett BIG ska vi försöka med ;)

Grattis, vad kul att det gick så bra!

Han var verkligen fin din lilla kille.. korten jag sett förut gjorde honom inte rättvisa :D

ojoj! den hunden är med verkligen överallt! :) va kul för er, då måste ju din pojke bli avelskorad snart.. :P

Mayas och min förra utställning var My Dog i Januari 2008 på Svenska Mässan, Göteborg. Maya blev då bästa tik, fick cert, championat och Svensk Vinnare.

mydog4-1.jpg

Nästa utställning för oss blir vinthundsspecialen i Skogås på lördag. :)
Första utställningen i championklass.

Det är superlängesen vi ställde ut, det var i våras men då gick det bra! BH-R på en rasspecial.

Nästa helg ställer jag på en stor vinthundsspecial, rapport kommer!

Lycka till på utställningen i helgen :). Har du hört om det kan bli någon fotostund?

Jag önskar det fanns ngn sådant pris men men...
man får vara glad för det!
För lika glad för det är jag, tralallalalaaaa...
Hur går det sj i ringarna?

gör det inte det? =O det har jag förstått det som när det står "KORAD" framför hundens namn.. hmm.. kanske inte då.

vi har bara vart på en utställning, och den var i söndags.
valpkl 1, HP, BIR och BIS-6.

nästa utställning blir 9 mars, sen blir der 29 mars och 12 april, 11 maj, kanske 20 april.

:):bump:

Lycka till på utställningen i helgen :). Har du hört om det kan bli någon fotostund?

Ja jag tror det! Jag tror jag vet på ett ungefär hur ni ser ut båda två. Ni har förmodligen greyhound respektive saluki i snöret så det gör det ju ännu lättare. Jag kommer vara där med en blond tjejkompis från Österrike som aldrig beskådat en hundutställlning.

Min senaste och häftigaste utställning var en Internationell SHK utställning i Borlänge i början på februari. Av ca 5o ungghundar (20 i finalen) så blev vi BIS 1:a!
Resultat och kritik:
1:a, HP, 1:a kk, BIS unghund
10 ½ månaders tik. Av bra storlek och typ med goda propotioner. Snygg över och underlinje. Välskuret huvud med välansatta öron. Mörka fina ögon. Rör sig med god drive. Bra pälskvalité, tecken och färg. Trevligt temp.
bis1.jpg

cimg3210.jpg

Grattis det var inte illa! :D

Njae KORAD brukar ju bruksraserna ofta ha framför sitt namn, har för mig att det har med avklarat mentaltest att göra.

Vad har du för ras då?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 626
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka