Senaste utställningsresultat!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 216
  • Visningar Visningar 11 390
Sv: Senaste utställningsresultat!

Där ser man, personligen gillar jag Galathea (stavas?) jättemkt! :bow:
Haha vi syns i skogås! ;)

Nu är jag jättetråkig men gläds inte för mycket av alla goda resultat på dom inofficiella utställningarna. Har massor av priser på min beardis på inofficiellt men på dom resultatsmässigt viktiga utställningarna så blev det blåa band hela tiden så dom inofficiella ser jag numera bara som träningstillfällen. Besvikelsen blir för stor annars, speciellt om man är nybörjare.

Menade du bt-2:a ?? Eller fattade jag vad du skrev helt fel?:crazy:
Jag har Faraohund :banana:.
Oja Galathea är inte illa hon :p.

jasså, är det de det betyder :P men när jag kollar i hundens registreringsbevis på förkortningar och betäckningar så står det "KORAD=avelskorad" men men...

Jag har beagle och gordonsetter :) det var jag som startade tråden.

:bump:

jo, det är klart att det är skilnad, men det är väl inget fel med att glädjas åt det, har det gått bra på en inofficiell så har man ändå en väldigt fin hund, att det inte står sig på stora utställningar så mår det väl vara så.

men det är inget fel att försöka, och det är ju olika ffrån dommare till dommare.

jag älskar inofficiella utställningar. stämmningen är fin och det är lite lugnare, mindre med folk och hundar och hästtjej som man är så kan man inte låta bli att älska alla rosetter :love: lite barnsligt kanske, men jag älskar det :)

Kanske finns det fler KORAD ?? *ska kolla upp*
Får återkomma med funna fakta ;).
Är inte så hajj på d där eftersom jag du har vinthund (jaja numera "urhund" dumma FCI) å där har jag aldrig sett KORAD mm.
Kul mä två raser!

Visst är det kul att vara rosettplockare, det sticker jag inte under stolen med om man inte har större petitioner (ev felstavat)men det blir lite tråkigt i längden att vinna priser som inte är av något större värde än att man kan skryta över det till likasinnade. Övriga klappar en på axeln och väntar på ens framfart i dom stora sammanhangen. Det finns ju ryttare som bara tävlar låga klasser i hopp och dressyr för att ständigt vara en vinnare över alla nybörjare som börjar lågt men som har högre planer senare.

Vad jag ville få fram var att jag trodde det skulle bli kanon bra vid dom stora utställningarna men ACK vad jag bedrog mig och jag blev väldigt besviken för min älskade vackra hund enl mig och alla inofficiella domare var inte det i andra högaktade domare.

Senast ändrad av en moderator:

Menade du bt-2:a ?? Eller fattade jag vad du skrev helt fel?:crazy:
Jag har Faraohund :banana:.
Oja Galathea är inte illa hon :p.

Förlåt självklart skrev jag helt fel :crazy:
Skulle ju vara att Galathea blev BIR och Maya bt-2:a ;)
Faraohundar är underbart fina tycker jag :love:
Vart kommer din ifrån?

Galathea är underbart vacker. Kul är att Bitte tror väldigt mycket på Maya också. Hon skulle egentligen behållt henne själv men jag fick hem henne för att min unghund omkom tragiskt i en olycka och min goda vän är god vän med Bitte. Är jättelycklig över min Maya. Hon är en underbar tik :love:

Mina hudar är från Antefa's :bow::D
Ajdå det där med din hund som gick bort lät inter alls kul! Tur att du fick din nuvarande hud! Alltid extra kul när det visar sig vara en liten pärla! Och duger hon till Bitte så duger hon säkert till dig mä ;).
Vem är din goda vän då? Kanske tom nån jag känner, jag känner liiite folk i din värld :p.

Min goda vän har bort i samma ort som du så henne känner du säkert :)!! Inger heter hon. Maya och jag ska upp till henne och hälsa på dom i deras nya hus i helgen. Sedan åker vi gemensamt upp till Skogås.

*lånar knapp*

Första och enda utställningen än så länge... Matfors brukshundklubb, officiell, 23/2. Kritiken:

"Feminint huvud, bra ögon, välansatta öron, bra hals och rygg, behöver bli mera utfylld i främre delen av bröstkorgen, knävinkel kunde vara mer markerad, bra tantecken, bra tänder + bett, temperament ua"

2:a med HP. Och på söndag är det dags igen!

:rofl:
Jodå inger känner jag!!! + att min mamma jobbat på samma jobb som hennes dotter!
Har vart på några uts träningar med henne.
Gillar hennes Kalle!
Du får hälsa inger så mkt från mig, vi kommer nog springa in i varandra i skogås. Dax att börja tagga till snart, väldigt snart... Typ lördag 5 min innan entringen av ringen :angel:.
Ja men detta var ju skitkul gud vad världen är liten!

Jag Älskar Kalle!! Han är ju min favoritpojke :love:
Min älskade Morritz som omkom, var Kalles helbror fast i andra kullen av samma kombination. Ferrarrikullen.

Min drömparning är mellan Kalle och Maya. ;)
Vad kul då ses vi säkert i Skogås :) Inger och jag kommer vara där hela dagen. Vi har ju årsmöte i greyhoundsklubben också.

Vore jättekul att få se dina hundar.
:)

ja, du har väldigt rätt:bow:. man har ju väldigt gärna höga förhoppninar i början.. och blir man väldigt sågad så är ju inte det så kul.. visst blir det tråkigt i längden...

men det finns så mycket annat man kan bli bäst på ist :D

vad är det för hund du har?

för oss är det dags nästa söndag igen:bump: :)

Det finns ju ryttare som bara tävlar låga klasser i hopp och dressyr för att ständigt vara en vinnare över alla nybörjare som börjar lågt men som har högre planer senare.

Fast det tycker jag är en helsikes skillnad. Det du skriver om är såna som slåss mot såna som de vet är mkt sämre, bara för att få vinna. Som om en multichampion hade kunnat gå in & tävla vanliga klasser & gjort det jämt bara för att plocka BIR. Att det är lite snällare bedömning ÖVERLAG inoff är ju skillnad för då gäller det ALLA där.
Dessutom: Det kan ju fortfarande bara bli EN BIR i varje ras även om de är snällare eller hur? Fler HP osv kanske då om de är snälla.

TS: Håller med dig ang rosetterna, är man hästtjej är det ju sjukt kul med dessa stooora rosetter :D Jag köpte t.o.m en för lillens 2a plats i kkl, även om HP-rosetten kändes viktigare.. Jag menar, hur ofta får man gå hem med grandprix-size på rosetten?? ;)

TS: Håller med dig ang rosetterna, är man hästtjej är det ju sjukt kul med dessa stooora rosetter :D Jag köpte t.o.m en för lillens 2a plats i kkl, även om HP-rosetten kändes viktigare.. Jag menar, hur ofta får man gå hem med grandprix-size på rosetten?? ;)

ja, ellerhur, man måste bara älska de där 75 cm långa rosetterna :P
jag är så pinsam :o skratta inte nu men jag va tvungen att mäta ådis BIS6 rosett för att den va den största jag sett, haha.

men vem vill inte ha väggen prygg med fina rosetter i ollika storlekar och färger :P

HALLÅ! hur gick det nu för alla i helgen då!! :bump: är ju nyfiken :D

BIM... hehe inte så bra som det låter, endas en hanhund mot min sen så förlorade han mot barnbarnet :p.
Hur gick det för dig då? Och alla andra???

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 626
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka