Senaste utställningsresultat!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 216
  • Visningar Visningar 11 390
Sv: Senaste utställningsresultat!

Inga mattor i whippetringen, orättvist! :mad: Antar att bilden är från Skogås? Konstigt att inte ha mattor i alla 4 ringarna, när det nu ändå var så förhållandevis få...

Edit: Fast nu känner jag inte igen lokalen.... fotot måste vara från någon annanstans?

Bilden är från My Dog svenska mässan :)

vinthundstråd?? Har jag missat tot!! Vad heter den då, bara vinthund eller?

nu kommer resultaten för senaste utställningen idag :D

besömmningen:
Mkt bra huvud, korrekta öron och bett, bra pigment, bra stark rygg, välutveklad bröstkorg, bra vinklad runt om, rör sig väl runt om, bra mentalitet, välutvecklad hund.

Chicki Runnqvist

valpkl 1 HP
Valpkk 1 BIR
BIG 1
BIS-R

vi lyckades knipa BIS-R platsen, *stolt!!* :banana:

Du som var med på hund 2007, hur gör man för att anmäla sig, är det flera deltävlingar eller ska man samla poäng eller hur är det? *nyfiken* :bump:

Grattis!!! :banana:
Hur gick det med juniorhandlingen då?

Nej det är bara att anm de hundar du vill ställa, så enkelt är det :D. Lovar att det är en upplevelse!:D

nja, jag vågade inte. men ingen av deltagarna va över 13, så hade vart lite pinsamt att stå där ändå, haha,

OK, men såg en resultatlista och då hade hundarna olika mycket poäng OSV; eller det kanske var för åreets hund? eller är det årets hund *tävlingen*

om det går bra i sommar så kanske vi anmäler honom till HUND2008 vi har pratat lite om det iaf. :bump:

OK, men såg en resultatlista och då hade hundarna olika mycket poäng OSV; eller det kanske var för åreets hund? eller är det årets hund *tävlingen*

Den där frågan förstod jag inte helt, men ska försöka svara som jag tror, skäll på mig om jag svarar fel ;).
Ja poängen över de olika hundarna du såg var med största sannorlikhet "årets hund"-listan. De är poäng som alla hundar som hävdat sig i uts ringarna får, där räknas grupp och bis vinster in, poängen baseras på antalet hundar som tot anm till uts.
Stora sthlm/HUND XX är en helt vanlig uts (oki brukar vara svensk vinnaruts eller som det i år var nordisk). Den anm man bara till precis som till vilken annan hunduts som helst, man måste inte ha en viss erfarenhet eller ngn som helst meritlista bakom sig/sin hund.

Klart du ska anm till Stor sthlm. Är ju iof ett tag kvar men det är som sagt en mkt stor uts med massa saker att se och så, lite utöver det vanliga.

Ett annat tips är att du (om du inte ställer) besöker Världsvinnare 08 nu i shlm. :D

Oj oj nu blev jag överengagerad *som vanligt* :o:crazy:

Fick du svar på det du undrade? :)

Ja, jag fick svar på precis allt, tack så mycket :D ja jag hade jättegärna viljat åka på WDS, men det är väldigt långt att åka som åskådare (från sälen), synd att det inte var nästa år det vad i sverige för så hade vi nog åkt dit med hunden..

Men HUND 2008 åker vi nog på.. vi ska till hamar på NV-08 har vi planerat.. men saker kan ju ändras innan det blir november.

Du som bor i västerås, ska inte du på nat. utställningen som går på rocklunda 19-20 april??? :)

Grattis till resultaten!
Jag bara måste fråga, är det i Rättvik du ställt ut? Känner igen underlaget. :D

javisst är det i rättvik, dom där hemska fiberpuffarna som hundarna suger i sig hela tiden. hehe :P

:bump:

Jaha, ja då förstår jag att man kanske inte åker dit :p.

Ang V-ås, jag har inte bestämt mig än :crazy:!!
Men kommer nog iaf fall vara på plats å ställa lite andra hundar :).

När blir nästa tävling för dig?
Jag åker nu på freda, ställer i malmö på lördan, om allt går bra får du/ni höra om det hela här i tråden efter helgen :D.

Förklara för en icke-utställningskunnig; vad står UKL och UKK för? :P

ukl= unghundsklass. ukk= unghundskonkurrensklass.
Man tävlkar med hunden i ukl från 15 mån fram till 24 mån.
Alla hundar som i ukl fått första pris går vidare till ukk, där får hundarna sin placering med ev hp eller ck (får man ck går man vidare till bh/bt-klassen där man tävlarom en placering + cert).

Ok, tack så mycket för förklaringen! :bow::)

nästa utställning blir den 29/3 i ludvika, inoff. sen är det valputställning i avesta den 12 april. och jag har heller inte bestämt min ang. västerås men hoppas verkligen på att åka dit, ska höra med min kompis som har en dobb. ifall vi ska dra dit tsm om inte pojkvännen vill vara med.

åker jag dit så blir det första officiella utställningen för min nyblivna junior. :D hade vart jättespännande.:bump:

Jaha, ja då förstår jag att man kanske inte åker dit :p.

Ang V-ås, jag har inte bestämt mig än :crazy:!!
Men kommer nog iaf fall vara på plats å ställa lite andra hundar :).

När blir nästa tävling för dig?
Jag åker nu på freda, ställer i malmö på lördan, om allt går bra får du/ni höra om det hela här i tråden efter helgen :D.

Lycka till i Malmö! :) Ska du ställa båda dina hundar?
Ska hålla tummarna!!
Nästa utställning för Maya och mig blir i Västerås :)
Sedan ska vi troligtvis till Hilleröd i Danmark i början av maj :)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 634
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka