Senaste utställningsresultat!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 216
  • Visningar Visningar 11 390
Sv: Senaste utställningsresultat!

Tack, ja alla tummar och tår behövs :p.
Ska göra vårat bästa men man vet aldrig!

Kul då kanske vi ses mer i v-ås.
Spännande med danmark, ska försöka ta mig dit i år jag med.:)

vi har bestämt oss nu, vi ska till västerås! Ska bli hemst spännande! :D

vi ska nog åka som åskådare på WDS, det är ju verkligen inte nått man ser ofta så det blir nog en upplevelse! :bump:

NU NI!!!
Nu har jag kommit hem från malmö!:banana:

I rasringen var det 8 st tror jag... men min hund var den enda som fick ck!! Sedan fick barnbarnet hp alla andra fick släta ettor eller sämre.
Så det blev ju Bir med det samma..
Måste däremot säga att det var våran SÄMSTA prestation på väääldigt länge. Dommaren var så snabb att jag inte hann värma upp eller ågonting utan det var raka vägen in i ringen. Stressen gjorde ju att hjärnan inte redigt var med :p.
I gruppen bara strålade han och typ förvandlades, han fick så glädje och energie! Tråkigt nog galoppa han lite en gång men i övrigt var han KANON, precis så som jag vill ha han :love::love::love:.
Men ingen placering men det gör inget för sås som han var då i finalringen så kändes det som om vi redan vunnit! :D

Hur har det gått för alla andra i helgen?

*kl*
Idag har jag varit och ställt på inoff i Eskilstuna. Utställningsdebut!

Min valp gick i 6-9 månader och blev BIR-valp och BIG-valp, med jättefin kritik!! Jag är så himla glad!

Sen gick vi in i uppfödargruppen...gissa om vi inte vann där med! I finalen så vann vi också! Så himla roligt.

Jag gick in för att min valp skulle ha det roligt, och det hade han.

NU NI!!!
Nu har jag kommit hem från malmö!:banana:

I rasringen var det 8 st tror jag... men min hund var den enda som fick ck!! Sedan fick barnbarnet hp alla andra fick släta ettor eller sämre.
Så det blev ju Bir med det samma..
Måste däremot säga att det var våran SÄMSTA prestation på väääldigt länge. Dommaren var så snabb att jag inte hann värma upp eller ågonting utan det var raka vägen in i ringen. Stressen gjorde ju att hjärnan inte redigt var med :p.
I gruppen bara strålade han och typ förvandlades, han fick så glädje och energie! Tråkigt nog galoppa han lite en gång men i övrigt var han KANON, precis så som jag vill ha han :love::love::love:.
Men ingen placering men det gör inget för sås som han var då i finalringen så kändes det som om vi redan vunnit! :D

Hur har det gått för alla andra i helgen?

Stort Grattis!! :) Vad kul det vore om jag hade fått sett er i finalen.
Men det får bli en annan gång ;)

*kl*

Valpis fick HP i Malmö igår (ukkl). Hans andra officiella HP, det första som unghund (i vilken Växjö var debuten och där åkte han ut med en tvåa). Nästa utställning blir rasklubbens special den 1/5, om jag inte hittar någon trevlig domare på inoff. att ställa för innan dess. Den 4/5 ställer vi i Lomma (mest för att jag är med i arrangemanget) och sen Hässleholm den 17/5.

Har översatt kritiken: Mycket bra uttryck. Mycket bra muskel- och huvudproportioner. Korrekt bett. Inte jämn bak i rörelse. Korrekt svans, mycket bra front i rörelse. Öppna vinklar. Mycket bra pälskvalitet.

Gud va kul! Grattis!:)
Var det boxerklubbens uts?

Ja det får vi hoppas ;).
Ska ev till västerås, beslutet tas ikväll så då får vi se vad vi kan göra...
laddad inför lilla?

ÅÅÅH!!! va kul! :bump:

kanske vi ses i västerås då? vi anmälde i fredas, ska bli så fruktansvärt spännande, har härt så hemska saker om dommaren, men i shäfersammanhang, men ändå... tänk om han hatar min lilla pojke! :crazy:

menmen, hoppashoppas....

men jag har 2 inoff till innan det är dags för västerås. :P

jo, föresten, kan du förklara hur det går till innan hunden kan få cert... Kollade i gamla resultatlistor och då har t.ex. bästa tik 3 fått cert men inte bästa tik 1... ??? varför och hur går det till?

:crazy:

Tack!
Sist jag var där (flera år sedan) så lyckades min kille bli BIS-1, så den inoffen ligger mig varmt om hjärtat :love:.
Haha ja underlaget när vi var där bestod av en presenning fasttejpad i golvet, inte så kul för hunden ;).

Vad bra då hinner du träna på saker innan v-ås, brukar vara en ganska stor uts. Nu har vi ju fått en ny stor bygnad så hoppas finalerna går där inne :).
Ja klart vi ses, smyger gärna förbi din ring och spanar lite ;).

Ang frågan om cert, det är bara hundar som inte är champions som kan tävla om cert. from juniorklass är det möjligt.
Alla hundar som i junior/unghund/öppen/bruks-klass kan tävla om certet. Vinner du tex kk-klassen samt får ck innebär det att du går vidare att tävla i bt/bh-klass där tävlar du inte bara om en placering utan även om cert. Är då bt-1 tex champion och även bt-2 (eller veteran) så går certet till den högst placerade hund (med ck) som inte har championat. Skulle ingen ickechampion placera sig men ha tilldelats ck (tex juniortiken + öppenklasstiken) så bestämmer domaren vilken av dem som ska få certet. Det delas ut ETT cert per kön förutsatt att en ickechampion har fått ck (ck bet championkvalitet = rätten att tävla om championtitel som man får via cert)
Vet du hur det gåt till med certen för att bli champion?

Haha hoppas du förtsod allt jag skrev nu ;).

Taggens första utställningsresultat på en inoff blev 1;a, Hp och BIR-valp, i finalen åkte vi ut ganska fort, tyvärr. Men han var så duktig min lilla prinseplutt, hela långa dagen, med allt som var nytt för honom.

Ska tyvärr inte på Lilla Stockholm :(
Men håller alla tummarna jag har för dig!! :) och så Inger och Calle (min favoritkille:love:)

*kl*

Valpis fick HP i Malmö igår (ukkl). Hans andra officiella HP, det första som unghund (i vilken Växjö var debuten och där åkte han ut med en tvåa). Nästa utställning blir rasklubbens special den 1/5, om jag inte hittar någon trevlig domare på inoff. att ställa för innan dess. Den 4/5 ställer vi i Lomma (mest för att jag är med i arrangemanget) och sen Hässleholm den 17/5.

Har översatt kritiken: Mycket bra uttryck. Mycket bra muskel- och huvudproportioner. Korrekt bett. Inte jämn bak i rörelse. Korrekt svans, mycket bra front i rörelse. Öppna vinklar. Mycket bra pälskvalitet.

Grattis :)

*kl*
Idag har jag varit och ställt på inoff i Eskilstuna. Utställningsdebut!

Min valp gick i 6-9 månader och blev BIR-valp och BIG-valp, med jättefin kritik!! Jag är så himla glad!

Sen gick vi in i uppfödargruppen...gissa om vi inte vann där med! I finalen så vann vi också! Så himla roligt.

Jag gick in för att min valp skulle ha det roligt, och det hade han.

Stort Grattis!!!! Jättekul :)

:crazy: antar att mitt minne är dåligt eftersom jag typ är 100 på attg jag frågat dig om du ska dit, sorry!
Ja men då ses vi kanske i v-ås dårå!
Anm tiden är förlängd till den 25:e så jag behöver inte bestämma mig än :p. Men som sagt, kommer iaf vara på plats!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 634
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka