Senaste utställningsresultat!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 216
  • Visningar Visningar 11 390
Sv: Senaste utställningsresultat!

imorgon är det dags igen :D Ådi ska göra Ludvika osäkert på ABBarenan
:bump:

nu har jag förresten fått reda på hur det är med beaglar och championat... de måste bli SJCH innan de kan bli SUCH...

:bow:

Vad bra!
Då ska jag hålla tummar och tår för er! Så får du skriva hur det gick sen...:)

Jag kommer inte ställa på rocklunda, kommer finnas där som handler och för att det är kul men ingen tävling för min del..

Vi har gjort 3 utställningar på drygt 1 år,inofficiella!
Och det har gått bra!
Får alltid bra kritik på hennes underbara temperament! Men även annat bra!
I år har det inte blivit någon utställning,tiden har inte räckt till! Och sen har vi legat fel i klippning,för jag opererade handen!
Men det blir nog Nyköping i augusti..
19422653.jpg

19422652.jpg

19422646.jpg

15934984.jpg

14712983.jpg

En lite fråga bara...
Behöver inte Risen som ställs ut trimmas? Blir inte deras päls dålig när man klipper den?

Var på lilla stockholm i söndags. Fick en väldigt fin kritik, alla grejer som domaren kommenterade var utmärkta (och hon kommenterade det mesta som går att kommentera:p), förutom att hon har svansen för högt i rörelse. (och det har hon) 3 med HP i ukk.:confused: skulle väldigt gärna vilja se kritikerna på de två hundar som stod framför oss i ukk.

Om man har dålig pälskavalite så är det bättre att trimma,men har du en perfekt päls,så kan man klippa och den förblir sträv!

Intressant. Risen måste ha grymt mycket bättre pälsar än dvärgen. Klipper du en dvär blir pälsen dålig efter bara ett par gånger...

Intressant. Risen måste ha grymt mycket bättre pälsar än dvärgen. Klipper du en dvär blir pälsen dålig efter bara ett par gånger...

Jag har haft 4 riesen,jag har aldrig trimmat någon,alla är klippta,alla är utställda med utmärkt pälskvalitet!
Så det kanske är skillnad på pälsen!

Jag har varit med Uno på utställning (inofficiell iofs) idag, gick väll bra antar jag.

Vi fick kritiken
För TUNN(!), för lite av allt, bra överlinje, mkt bra vinklar, bra temperament, bra drive i steget

För tunn vet jag att han är, och detta trots att han alltid ätit performancefoder för aktiva hundar, har bytt till ett kraftigare performancefoder avsett för draghundar iförrgår så förhoppningsvis tjockar mitt benrangel på sig lite.

Vad bra!
Då ska jag hålla tummar och tår för er! Så får du skriva hur det gick sen...:)

Jag kommer inte ställa på rocklunda, kommer finnas där som handler och för att det är kul men ingen tävling för min del..

ok, men då kanske du kan kika förbi vid våran ring :P

nu har vi kommit tillbaka! :D

Maskulin, något långsträckt hane. Mycket välformat huvud med riktiga proportioner. Väl placerade öron. Korrekt bett. Något framskjutet skulderparti. Välvinklat bakställ. Fina tassar. Mycket välkroppad för åldern. Rör sig väl. Väl Presenterad.

1, HP, BIR, BIG-1

Anna-Lena Munkvall

BIS-3

Fredrik Steen

Så visst gick det väldigt bra för oss :bump: är så himla stolt!

Det lät ju super! Grattis! :)

Så vilken dag går du på rocklunda, vilken ring och tid?

Det lät ju super! Grattis! :)

Så vilken dag går du på rocklunda, vilken ring och tid?

öh... jag är där båda dagarna, första dagen med en JRT-tik i öppen klass, men det är min granne som ska ställa henne.
Hillgrove Marina heter hon ungefär, du kan ju kika i programmet..

jag ska ställa på söndan, men jag har ingen aning om vilken ring eller tid, väntar på PM.. men ska ställa för Karl-Erik Johansson.
och så min Starmaids Over An Over Again, det kommer nog vara fler starmaidshundar där så det kan vara svårt att skillja dem åt. hehe:bump:

Idag har vi varit på en inoff. i Ånge. Sista träningen inför Rocklunda..

Juniorklass 9-15 mån, Domare: Lena Wikström

HP o BIR

"13 mån tik. Bra huv o uttryck, mellanbruna ögon, bra öronplacering. Bra bett. Bra överlinje.
Välvinklad bak, bra svanssättning. Bra typiska rörelser. Trevligt temperament."

I helgen var det utställningspremiär för året 2008.
Åkte till Sollentuna på Grand Danois special med min hane som går i unghundsklass. 20 valpar + 57 vuxna.

Han placerade sig 3a i klassen med hp. Hanen som vann vår klass blev sedemera BIR. :D

Kritiken var bra, domaren tyckte precis samma sak som mig, om hunden. Hans överlinje kunde varit bättre, men han håller på att ta sig, han är bättre nu än vad han var i Stockholm på HUND2007.

11.jpg

*KL*

Var på inoff utställning i helgen med junioren, 14 mån tik som fick gå i öppen klass pga att det endast anordnades valpklass (tom 12 mån) och öppen klass. Det var hennes andra utställning, hon var pigg och glad och jätterolig att visa upp. Resultatet blev jättefin kritik samt HP och BIR. Till gruppfinalen var hon tyvärr (och fullt förståeligt) lite trött o okoncentrerad varför hon blev oplacerad. Men blodad tand fick vi! :bump:
Tyvärr rasar pälsen nu, men vänta bara, till Stora Stockholm är vi nog redo!:D

*KL*

Jag var på inofficiell på Åby i helgen med lilla valpen. Både hans och min första utställning, han har ju nyligen fyllt 4 månader. Han var jätteduktig och jag är så stolt. Det var ju väääldigt valpigt förstås, men han var trött när det väl var dags för oss och som sagt första gången. Vi fick HP-1 (visserligen utan konkurrens, sssh ;) )Sedan gick vi mot en äldre afghan som förstås gick vidare, han var stooor och tjusig och erfaren. Men domaren kom och gav oss en till HP-rosett "för att han var så söt". :D

Kritiken löd iaf: Förtjusande valp. Utmärkt typ. Korrekt huvud. Bra hals och rygg. Bra skuldror och överarm. Korrekt hals- och rygglängd. Korrekt svans. Korrekta vinklar fram och bak. Stora fina tassar.
Rör sig som en bra afghanvalp ska göra.

Hjälp, tanten klämmer på mig!
http://i65.photobucket.com/albums/h214/migrant242/by29mars6liten.jpg

Oj, vad händer dääär borta?
http://i65.photobucket.com/albums/h214/migrant242/by29mars4liten.jpg

Tänker du bjuda på den där godisen snart eller?
http://i65.photobucket.com/albums/h214/migrant242/by29mars2liten.jpg

Men, jag ska bara smaka liiiite. ;)

by29marsliten.jpg

herregud vilken söt valp!! man kan nästen inte se vad som är vad på huvudet om man inte läser vad det står (när han smakar på rosetten) va kul att det gick så bra, verkligen fin kritik :D

Senast ändrad av en moderator:

Haha! Näe, jag vet. Omnomnom, gott med rosett. ;) Och jag är såklart jättenöjd! Han är ju bara bebis än så länge så vi ska öva en massa och hoppas att alla dom där bra vinklarna och det håller i sig. :p

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 626
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka