Senaste utställningsresultat!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 216
  • Visningar Visningar 11 390
Sv: Senaste utställningsresultat!

Hej! Försökte komma ner till uts men jag jobbade hela helgen!
Nu undrar jag iaf hur det gick!
Har du kanske ställt ngt mer på senaste?

hejsan, nej ska ställa på beagle special 11 maj, sen ska vi på inoff 17, 31 maj sen är det avesta int. och så har vi anmält oss till WDS och Circuit för beagle, på skojj, mest för att kunna säga "jag va där!" haha, själv då? :bump:

Det får räcka för oss i sommar tror jag. Nu närmast är det hemmaplan i maj som gäller :bump:

Åh, kul med en Sundsvallsbo! :bump:
Jag ska också visa hemma här i Sundsvall i maj, men jag drar till Österbybruk den andra dagen!

*kl*
Idag har vi tränat systrarna Gro o Gry på inoff i Härnösand, juniorklass, tjejerna skötte sig som vanligt bra men de är nästan för sega, tycker det är urtråkigt...:eek:
Våran Gro fick en 1:a, HP och blev BIM , MEN chocken kom vid mätningen(som jag dock tar med en nypa salt eft det var dåligt underlag o inoff domare) 61,5 ca :eek::eek::eek: för att få ett cert får jämttjejerna EJ bli över 60 cm:( syrran Gry fick bara en 2:a idag efts hon har matvägrat en tid o är lite tunn men domaren hade annars bara gott o säga om henne, o det är ju kul efts det är vår hane som är pappa till tjejerna. BIR blev en mkt stor o fin hane som gjorde utstdebut o det var jättekul för ägarna som jag tror nu blev lite taggad o anmäla till nästa officiella älghundsutställning
Här är Gro
DSC_00042.jpg

Gry o min dotter
DSC_00057.jpg

1 Junkl, 3 Junkk på besglespecial, superfin kritik =)

Grattis! :laugh:

Snart är det dags för första officiella för min lilla, det ska bli spännande :) Den stora ska också ställas men det verkar som om det är någon annan som får visa honom för jag har fått så ont i ena benet, typiskt! :(

Jag var nyligen på utställning med min taxkille. Det var första gången för oss båda och jag tyckte att det gick jättebra. Exakt hur bra vet jag dock inte!:confused::crazy:

Vi fick ett papper där man kryssat i (utmärkt typ & helhetsintryck) också fick vi två plastband i rödaste rött. Lyckades aldrig lista ut vad vi skulle med dessa till - men det där med "utmärkt typ" lät ju positivt och bra i alla fall!:)

På väg därifrån var det två mer erfarna deltagare som frågade varför killen inte fått ett CK, vilket jag tog som en komplimang å min hunds vägnar - fast sanningen att säga vet jag knappt vad det är.

Hur som helst hade vi kul och killen uppförde sig exemplariskt hela dan! Vi lär nog göra om det igen!:bump:

Om ni fick 2 röda band så fick din kille 1:a i kvalité (vilket krävs för att gå vidare till konkurrensen) och blev sedan även 1:a i konkurrensen (där ni tävlade mot de andra hanarna i er klass). CK får man om domaren tycker att hunden är tillräckligt fin för att få tävla om certet, CK = certifikatkvalité men alla domare tycker olika så nästa gång kan det gå ännu bättre men det var inget dåligt resultat ni fick! :)

nu har vi vart på ytterligare en inofficell utställning. det blev BIS-3 och det känndes jättekul!!!! :D:banana: världens stoltaste!

jag tyckte att dommaren var hård men det hon sa som var negativt vet jag att är sant, (även om man inte vill erkänna det)... :P
blev väldigt förvånad när det gick så bra, hon sa att om han hade haft lite mer "massa" (som han har på biden på mitt senaste inlägg, men han har vart lite dålig i några dagar så det är därför hann tunnat ur lite) så hade vi tagit hem förstapriset, det fick mig att ångra att jag inte trugade i hunden lite mer mat på morgonen, hehe... Men jag är jättenöjd och Ådi fick en fodersäck av den sorten han inte äter och 4 fina stora rosetter =) Husse fick välja pris från prisbordet och hade så svårt att bestämma sig att 4 och 5an hann välja före, men han tog en kniv som han ska använda på jakten. :banana:

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Vi var på inofficiell på Södra Älvsborgs Kennelklubb i helgen. Tyvärr var vi ensam afghan så vi blev ju BIR utan konkurrens. Men sedan blev vi BIS 3:a valp, och då var det ändå 23 valpar totalt. :p Han var så duktig min lilla kille. Det var en söt liten labbevalp som lyckades springa in i baken på oss hela tiden men Cerberus var jätteduktig och tittade bara. (inga lekatacker eller så ;))

Stå still är tråkigt:
IMG_2256.jpg

Åh hej vad gör duu?
IMG_2273.jpg

Nämen! Får jag också en rosett:
IMG_2308.jpg

Nila o jag har varit i Sundsvall idag. Ställde i unghundsklass för första gången.
Nila skötte sig kanon trots höglöp o verkade t.o.m. tycka att det var roligt i ringen.

Hon blev BIR o fick CERT. :love:

"Tilltalande fem. helhet. Bra proportioner. Vackert huvud, bra bett.
Bra hals, mycket bra kropp, rastyp. vinklar. Trevligt tempr. Rör & visar sig fint."

Är så glad o nöjd :banana::bump::banana:

Grattis :laugh:

*KL*
Jag var i Österby idag och ställde min lilla skit, resultatet blev:
Junkl 1 Junkl 2
Är jättenöjd över att han fick en 1:a i kv.

Jag ställde även mina föräldrars lilla och hon fick det här resultatet:
Junkl 1 Junkk 1 CK Btkl 2
Anledningen till att hon inte blev 1:a i btkl var att den andra tiken (öppenklass) var mer färdig i kroppen men lillan slog i alla fall en unghundstik ;)

Få se hur det går i morgon :)

Grattis!
Jag och mitt ena yrväder befann oss också där idag, dock inte med lika fina resultat. ;) :D

*kl*

Senaste:

Rasspecial: 1 + R
Hässleholm NAT: 2

I Malmö fick vi HP så det har gått stadigt utför. ;)

Tackar så mycket! Hon var så duktig lilla gumman :bow:

Hoppas på lika bra resultat för dig/er imorgon.
Jag kommer o kollar...

Yeah: Tack så mycket. Jag är så otroligt glad o stolt !!!

:rofl: Cujo ser ut som om han har skabb, så mycket som han hårar och Rix är ju faktiskt 10 år, så han lär inte vara någon svår konkurrent till de övriga hanarna misstänker jag :D

Skulle ändå dit och då tyckte jag att jag lika gärna kunde dra med några hundar mest för kul. Jag har inga större förhoppningar om strålande resultat ;)

Rix är ju faktiskt 10 år, så han lär inte vara någon svår konkurrent till de övriga hanarna misstänker jag

Säg inte det ;) i Västerås var det en 12-årig veteran som blev BIR i min ras :bow:

Ja jag ställde i dag och vart andra bästa junior hane med Hp och får man vara nöjd med för jag trodde jag skulle komma sist..efter som han tappat nästan all päls nu och är mer släthårig en långhårig:P Så får se hur det går i morgon då:)

Om båda mot förmodan skulle gå bra, så får du vara redo att rycka in :angel:

GRATTIS SÅ SUPERMYCKET!!!!! :bump: 2 cert på rad! :D nu är det ett kvar sen är hon champion va? eller behöver dom ha nå andra meriter innan?

GRATTIS iaf :D:banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 626
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka