Senaste utställningsresultat!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 216
  • Visningar Visningar 11 390
Sv: Senaste utställningsresultat!

vi var på DKKs inofficiella valp,´junior och veteranutställning i avesta i helgen, vi fick 1, HP, BIR, BIG-2 och det va sista träningen inför rocklunda till helgen. :)

Vi fick jättefin kritik av Jahn Stääv :D

Utmärkt typ, maskulint huvud med fina proportioner. Mycket bra Skuldror, rygg och kors, utmärkt och stark benstomme, välutvecklad hund med mycket bra mentalitet.

kritiken gjorde mig superglad och Ådi skötte sig huuur bra som helst :D

*kl*

Jag ska snart ställa ut min lilla shih tzu grabb elvis (6 mån)...

Vi är anmälda till 2 stycken utställningar, skövde och larv. Men jag vet inte riktigt hur man ska göra och fattar inte allting, så jag är jätte nervös...

Förlåt för lite trådkapning, men jag bara undrar om det finns någon sida på nätet som förklarar lite hur det funkar. Eller om någon har några tips till mig? För att undvika trådkapning vidare så får ni gärna PM:a mig.

Alla tips mottages tacksamt!

nu har vi kommit hem från rocklunda västarås och Ådis första officiella utställning :D

han fick

junkl 1, junkk 1

och jag är jätteglad och nöjd :D han strålade i ringen och skötte sig helt perfekt,
jag lånar grannens dator så jag kan tyvärr inte skriva kritiken, men den va jätte bra, det han fick nerslag på kan man fixa, så det känns ju bra.

HUR GICK DET FÖR ER!?!?!?

Phakal!!

va du förbi vid ring 21??

Vi har också varit i V-ås på Rocklunda idag, Nilas andra officiella.

Nila fick kanon-resultat o jag är så LYCKLIG :love::banana::bump:

Junkl 1, Junkk 1 ck, Btkl 1 CERT, BIM

"Riktigt trevlig o välutvecklad juniortik. Utmärkt helhet. Trekantigt välformat huvud. Korr bett. Mörka ögon. Bra öron. Kraftig hals. Substansfull kropp. Fina vinklar. Vältecknad. Härliga rörelser.
En stjärna är på gång!"

En värdig vinnare blev en veteranhane på 12 år. Mycket snygg var han.
(fast domaren hade problem att välja, men föll för ålderns vishet som hon sa).

Senast ändrad:

Grattis!!!!!!!! :bow::banana:

gud va roligt! hon va jättefin när jag såg henne ute på parkeringen :)

Ådis "nästan" helsyster (samma mamma men Ådis farfar är tikens pappa...) tog också cert.

Elliotts första utställning igår. En officiell pudelutställning i Skellefteå:

4 mån hanvalp med bra proportioner. Fina ögon. Bra bett. Bra rygglinje. Rör sig bra. Fin päls. Glad och trevlig. Välvisad.
Bästa hanvalp
BIR valp

Bild418.jpg

Bild413.jpg

Kom hem med HP, BIR valp och BIS III valp.

ÅH!! va roligt, verkligen jättesöt pojke du hde där :love:

Grattis!!!!!!!! :bow::banana:

gud va roligt! hon va jättefin när jag såg henne ute på parkeringen :)

Ådis "nästan" helsyster (samma mamma men Ådis farfar är tikens pappa...) tog också cert.

Tack så mycket!

Då ligger väl certet i släkten... nästa gång så kanske :idea:
Han var jätttesnygg din Ådi. Vad stod det i kritiken? (om du vill dela med dig)

Jag lånar grannens dator och kritiken är hemma, men jag kommer ihåg ungefär. :)

Helhet: Mycket bra
Temperament: Utm.
40 cm (det är max, jag va supernervös när han tog fram måttpinnen)

ännu något luftig, maskulin hane med mycket vackert huvud, stark benstome, Har något mycket mycket midja och behöver mer volym runt bröstet (frampå bringan menade han) Bra ben och tassar, välvinklad runt om, rör sig fint.

Det är ungefär det jag kommer ihåg, hela pappret va fullkladdat. men felen han hade går ju att fixa och det är ju tur det. Luftigheten och volymen blir ju bättre med åldern, jag har bara väntat på att någon domare ska nämna just att han är luftig och behöver bli kraftigare och nu kom det och det känns bra att veta att man inte inbillat sig.

Han är ju inte smal, han är i fint hull, men han behöver bli lite fetare ändå. beaglar ska ju vara väldigt kraftiga och ådi är ju lite tanigare än idealet. men det kommer med åldern och när han släppt sina idér om att han vill ha "godare" mat.

nu babblar jag iväg igen, haha :bump:

men verkligen jätteroligt för er! då kanske man får se er lite oftare ute i ringarna? :) ett championat skulle väl sitta fint :D

men verkligen jätteroligt för er! då kanske man får se er lite oftare ute i ringarna? :) ett championat skulle väl sitta fint :D

Jo det känns ju som vi är på väg mot det. Vi har varit på 2 st officiella o fått 2 cert så..... men det tredja måste tas efter 2 års ålder, så vi hinner nog jag fler cert också. Enligt domare, uppfödare m.fl. kan min lilla tjej gå hur långt som helst. :bump:

Jag vet inte.. men jag hoppas de har rätt! :d:rofl:

Nu kanske jag låter kaxig, men jag upprepar bara vad andra sagt åt mig. Såna som kan rasen.
Jag tycker hon är det finaste som finns (men jag är partisk) även utan fler cert, men det vore ju kul att få ett till.

Senast ändrad:

Ja, det tror jag säker att ni kan! :) hon va jättefin verkligen!

Det är så roligt när det går bra, så det är bara att fortsätta :D ska ni på int. i avesta?

:bump:

Tror inte det.. men man vet aldrig. Är det den som är i juli? Eller är det Alfta? Kan inte lära mig skilja på dem :o

Vi ska ut hemma i Sundvall nu i slutet på maj o sen har jag tänkt ställa på rasklubbens utställning i samband med world dog show.
Till hösten ställer vi på hemmaplan igen i oktober plus att vi ska på några av rasklubbens vanliga tillställningar.

Det är roligast o gå där det finns andra gårdshundar. Är så less på att vara ensam i rasen.. söker dem med flest anmälda dsg o anmäler där :rofl:

Hej! Försökte komma ner till uts men jag jobbade hela helgen!
Nu undrar jag iaf hur det gick!
Har du kanske ställt ngt mer på senaste?

Du kanske redan har kommit på det men i alla fall :)

Avesta är den 14-15 juni
Alfta är den 12-13 juli

:)

Tack. Men jag kommer nog inte på någon av dem. Nu har jag anmält till circuiten i samband med wds. Det får räcka för oss i sommar tror jag. Nu närmast är det hemmaplan i maj som gäller :bump:

En kompis till mig ska ställa sin tik i Sundsvall nu i maj och även uppfödaren till min stora grabb ska ställa en tik där :) för oss blir det lite för långt att åka dit tyvärr =/

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 843
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 626
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka