Senaste utställningsresultat!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 216
  • Visningar Visningar 11 390
Sv: Senaste utställningsresultat!

Ska ställa på inoff i mora 31 maj (första gången som vuxenklass, han fyllde 1 igår), och på grund av missar i shemat så blev det samma helg som en rasspecial i vagnhärad (söder sthlm 36 mil bort) den 1 maj då vi också ska hämta vårat nytillskott, en omplacerings tik, beagle såklart det också.
så det blir så himla mycket nu till helgen. Men sen är det lungt fram till vi ska skämma ut oss på WDS :D

GRATTIS SÅ SUPERMYCKET!!!!! :bump: 2 cert på rad! :D nu är det ett kvar sen är hon champion va? eller behöver dom ha nå andra meriter innan?

GRATTIS iaf :D:banana:

Tack så mycket!
Vi har nu varit på 3 officiella o har 3 st CERT. Helt otroligt :love::bump::banana:
Men de måste ta minst 1 av dem efter 2-års ålder för att bli SUCH. Så vi får prova ta ett till om ca 1 år :D

*KL*

Den stora visades idag i Österby och resultatet för honom blev:
1 ökl 2 ökk CK & 3 Bhkl
Supernöjd med honom! :laugh:

Tack så mycket!
Vi har nu varit på 3 officiella o har 3 st CERT. Helt otroligt :love::bump::banana:
Men de måste ta minst 1 av dem efter 2-års ålder för att bli SUCH. Så vi får prova ta ett till om ca 1 år :D

ja, jusst ja... hon är för ung för att bli champion... men då kan du väl luta dig tillbaka och vänta på att hon fyller år :P hihi
verkligen roligt, glädjs åt era framgångar :bow:

:banana:

*KL*

Den stora visades idag i Österby och resultatet för honom blev:
1 ökl 2 ökk CK & 3 Bhkl
Supernöjd med honom! :laugh:

Om "den stora" är en Leonberger (som jag tror det var på din bild) så måste jag verkligen säga hur mycket gratts som helst! det är helt galet va många leonbergers det är på off. utställningar.
Men grattis iaf, även om det inte är en leonberger :D :bump:

Lite sent svar kanske men bättre sent än aldrig :D Jo det är en Leonberger, det var 37 st anmälda i Österbybruk och det är lika många i Avesta nästa helg så vi får se hur det går där :) Tusen tack! :laugh:

*kl*

Första utställningen för lilla fröken, svart dvärgpudel (3 år i september), igår den 6/6 på Trelleborgs Brukshundklubb. Domare var Ingrid Marion (allrounddomare som själv fött upp dvärgpudlar).

Resultat: 1:a pris, HP och BIM. :)

:rofl: Cujo ser ut som om han har skabb, så mycket som han hårar och Rix är ju faktiskt 10 år, så han lär inte vara någon svår konkurrent till de övriga hanarna misstänker jag

Skulle ändå dit och då tyckte jag att jag lika gärna kunde dra med några hundar mest för kul. Jag har inga större förhoppningar om strålande resultat

Måste ju uppdatera hur det gick också..

Rix = Vetkl 1, CK, Bhkl 2
Cujo = Uhkl kv 1, kk 2

Så det gick ju över förväntan för pojakra och båda fick strålande kritiker, men med viss påpekan för att de var på väg i sommarpäls :angel: Cujo tyckte domaren hade för kort rygg :confused:

Om jag från de 4 domare han är ställd för skulle plocka ut det de var och en inte tyckt om så skulle det se ut så här:

En omaskulin hane, med lös front, trångt bakställ och för kort rygg :eek: ;) :D

Lustigt är att de alla fyra haft en egen sak att slå ned på.
Det är alltså 1 som anser honom vara omaskulin och 3 som anser honom vara maskulin, 1 som anser honom vara lös i fronten och 3 som anser honom ha bra front, 1 som anser honom vara trång bak och 3 som anser bakstället vara bra och till slut då 1 som anser honom vara kort i ryggen och 3 som anser rygglängden vara bra :rofl:

På det stora hela en bra hund alltså :D

kl

Jag har ställt ut min riesen-tik idag,och är nöjd,fick även bra kritik!
1:a pris HP BIR BIG-4

21119222.jpg

Nila o jag har varit i Sundsvall idag. Ställde i unghundsklass för första gången.
Nila skötte sig kanon trots höglöp o verkade t.o.m. tycka att det var roligt i ringen.

Hon blev BIR o fick CERT. :love:

"Tilltalande fem. helhet. Bra proportioner. Vackert huvud, bra bett.
Bra hals, mycket bra kropp, rastyp. vinklar. Trevligt tempr. Rör & visar sig fint."

Är så glad o nöjd :banana::bump::banana:

Stort grattis! :banana:
Själv visade jag min hane för en finsk domare, som jag på förhand visste var en hård domare, så jag hade ingen förväntningar alls på dagen.
Gissa om jag blev glad när jag fick en etta med ck & vann klassen?! 4 hanar var vi som gick in i bästa hanhundklassen. En champion och 2 öppna + jag & "lill-skrot".
Det var en HELT SJUK känsla när hon placerade min lill-skrot först i klassen, med cert!! Jag var SÅ glad, det var första gången för oss! I BIR & BIM blev vi BIM & han blev bara slagen av sin syster som sedemera blev BIG-1 och gick vidare till BIS!
Mycket lyckad dag!

Grattis till lyckat resultat! Synd dock att jag inte visste att det skulle finnas någon ifrån buke som ställde Grand Danois, för jag satt nämligen på sidan av ringen och väntade på att det var dags för Dvärgpinschrarna. Hade jag vetat det hade jag ju kunnat spionera. ;) :D

GRATTIS, vad roligt! :bow::bump:
Nu har jag hjärnsläpp för jag kan inte komma på vilken ras du har :o
Vilken domare hade du? Min var också finsk, Harto Stockmari.

Tillägg. Ser på ovanstående inlägg vilken ras. DÅ SÅG JAG ER I RINGEN *hehe*

Min sisenatse var med japanese chin Fick CK 1:3:) väldigt nörj för han har börjar magra ur + att han nästan tappat all päls:/ så nu blir det massor av mat olja till han fram till världsutställnigen:P

Måste bara verkligen grattulera! Dö roligt att det gick så pass bra!

Måste ju uppdatera hur det gick också..

Rix = Vetkl 1, CK, Bhkl 2
Cujo = Uhkl kv 1, kk 2

Så det gick ju över förväntan för pojakra och båda fick strålande kritiker, men med viss påpekan för att de var på väg i sommarpäls :angel: Cujo tyckte domaren hade för kort rygg :confused:

Om jag från de 4 domare han är ställd för skulle plocka ut det de var och en inte tyckt om så skulle det se ut så här:

En omaskulin hane, med lös front, trångt bakställ och för kort rygg :eek: ;) :D

Lustigt är att de alla fyra haft en egen sak att slå ned på.
Det är alltså 1 som anser honom vara omaskulin och 3 som anser honom vara maskulin, 1 som anser honom vara lös i fronten och 3 som anser honom ha bra front, 1 som anser honom vara trång bak och 3 som anser bakstället vara bra och till slut då 1 som anser honom vara kort i ryggen och 3 som anser rygglängden vara bra :rofl:

På det stora hela en bra hund alltså :D

kul att det gick bra, tyckte det såg kul ut när du la ihop dommarnas nerslag, så nu ska jag härmas =) hihi

Långsträckt hane med framskjutet skulderparti med korta armbågar, borde ha plattare öron (=0 hur kan en beagle ha plattare öron än vad de har, alla har platta öron..), ansträngda frambensrörelser och uppdragen buklinje =)
¨låter som en snygg hund, ellerhur? :P

var på beaglespecial i vagnhärad och Ådi fick en 2 junkl, men med ganska fin kritik.

Ordföranden i våran rasklubb satt i publiken och tittade på när Ådi och hans 2 ganska så identiska bröder struttade runt i ringen. den ena brodern fick 1 junkl 1 junkk med HP och Ådi och den andra fick 2or.
ordföranden gick fram till Ådis uppfödare och sa att hon skulle raportera dommaren för felaktig bedömning "för så hade hon inte alls lärt *dommaren* att dömma". Ådi åkte ut för han hade lite för korta överarmar, och den andra brodern för att han va en cm högre än REKOMEDERAD maxhöjd, det finns inte nån absolut maxhöjd utan bara en rekomenderad.. ganska fel tycker jag, men dommaren dömmer :P
Ordföranden är den som examinerar ut specialdommare på beagle och är själv en framstående beagledommare över hela världen, så hennes ord vägde mer än 2an som vi fick. tycker jag.
Ådi skötte sig felfritt som vanligt och var lika glad han som när vi åkte dit =) han ska ta revanch nån annan gång =)

Nila o jag var i Högbo i helgen.
Hon blev BIM med CERT o fin kritik. :love:

Måste visa er en underbar bild. Nila BIM o hennes pappa BIR :bump:
picture.aspx

Ser ni någon likhet?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 626
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka