Senast tagna bilden VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens skogstroll!

B85F392D-2467-4438-83E0-06F18B1D6596_zps14i179h6.jpg

Men vad söt, vilken blick :love:

Jag älskar dina bilder! Jag önskar att du bodde närmare så att jag kunde anlita dig för att fotografera mina hundar!
Åh, tack! :D

Och jag skulle vilja gå kurs hos @Red_Chili för att lära mig fota! :love:

Haha, jag har funderat lite på att skapa en tråd med tips för hundfotografering, eller ett blogginlägg eller något. När det blir lite varmare ute så skulle det ju också gå att ordna buke-hundfototräff, så får de som vill komma med kamera (och hund om de vill) och träna, så kan jag ge lite tips på plats... Jag är inte mycket för att fotografera andras hundar, men jag lär gärna andra hur de ska göra OM de är seriöst intresserade och inte bara vill ha mig som något slags facit när de själva är för lata för att googla :p

Med allt det sagt, du har ju alltid tokfina bilder på dina hundar, så du har väl redan allt du behöver? ;)

Åh, tack! :D

Haha, jag har funderat lite på att skapa en tråd med tips för hundfotografering, eller ett blogginlägg eller något. När det blir lite varmare ute så skulle det ju också gå att ordna buke-hundfototräff, så får de som vill komma med kamera (och hund om de vill) och träna, så kan jag ge lite tips på plats... Jag är inte mycket för att fotografera andras hundar, men jag lär gärna andra hur de ska göra OM de är seriöst intresserade och inte bara vill ha mig som något slags facit när de själva är för lata för att googla :p

Med allt det sagt, du har ju alltid tokfina bilder på dina hundar, så du har väl redan allt du behöver? ;)

För mig är det mycket att jag inte har någon kamera och inte pengar att investera i en heller. :(

För mig är det mycket att jag inte har någon kamera och inte pengar att investera i en heller. :(

Pengabrist är aldrig kul :/ Om du har möjlighet att spara ihop till en kamera, försök få ihop 3000-4000kr, för det går det att få (begagnat) helt ok kamera + ganska bra objektiv om man vet vad man letar efter.

Sedan går det ju ofta att fotografera helt ok bilder med mobilkamera också, även om det självfallet inte blir samma bildkvalitet som med en systemkamera. Här är några bilder som jag fotograferat med mobil och som jag är hyfsat nöjd med (jag har nog bara fotograferat 2-3 bilder någonsin som jag är helt nöjd med):
10399441_525167124298339_1645797177698262359_n.jpg

11406954_510168309131554_1368247745245318673_n.jpg

11233549_492807654200953_2036863802015078520_n.jpg

10675614_388546977960355_1728716664539546072_n.jpg

10616155_375624002585986_492661565211992946_n.jpg

Jag kommer gärna! Säg bara till när du har tid. :D

Jag har en bra kamera och ett bra objektiv. Ska försöka köpa ett nikon 70-200mm f/2.8 i år med. Men jag vet ju inte hur man använder kameran på rätt sätt! :down:

Jag kommer gärna! Säg bara till när du har tid. :D

Jag har en bra kamera och ett bra objektiv. Ska försöka köpa ett nikon 70-200mm f/2.8 i år med. Men jag vet ju inte hur man använder kameran på rätt sätt! :down:
Om du vill ha ett billigare tele som är i princip lika bra, håll utkik på begagnatmarknaden efter 80-200/2,8, men var noga med att det ska vara AF-S versionen i så fall. 70-200 har visserligen något snabbare autofokus, men det är så små skillnader mellan objektiven att det absolut inte är värt att köpa det dyrare för någon som inte har stenkoll på utrustningen och är extrempetig på samma gång. Jag kör på 80-200 och det fungerar fint för mig i alla fall :p

Om du vill ha ett billigare tele som är i princip lika bra, håll utkik på begagnatmarknaden efter 80-200/2,8, men var noga med att det ska vara AF-S versionen i så fall. 70-200 har visserligen något snabbare autofokus, men det är så små skillnader mellan objektiven att det absolut inte är värt att köpa det dyrare för någon som inte har stenkoll på utrustningen och är extrempetig på samma gång. Jag kör på 80-200 och det fungerar fint för mig i alla fall :p

Åh, tack för tipset! Vet inte om jag vågar köpa begagnat dock. Jag kan nog inte avgöra om det är trasigt eller ej. Jag har Tamrons 70-200/2.8 men det tycker jag inte om.

Vad är det du inte gillar med ditt Tamron? Har funderat på ett sånt själv.

Tar oskarpa bilder lite för ofta och är långsamt. Fotar bara med mitt Nikon 50/1.4 nu och mitt Tamron ligger och skräpa för att bilderna blir så mycket sämre än med mitt Nikon. :down:

Åh, tack för tipset! Vet inte om jag vågar köpa begagnat dock. Jag kan nog inte avgöra om det är trasigt eller ej. Jag har Tamrons 70-200/2.8 men det tycker jag inte om.

Håller med.. Köpte ett beg. tamron och autofokusen är såå långsam och hälften av bilderna blir ur fokus :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 163
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 489
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar