Senast tagna bilden VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har jag ju! Men jag har helt förlorat touchen.. måste lära om tror jag och våga fota manuellt även utomhus. :cautious:
Det där med att våga.. det är ju inte så att kameran exploderar om du har fel inställningar. Det värsta som händer är att du får dåliga bilder, men om du i nuläget inte ens får en skarp bild på stillasittande hund så låter det ju inte som något större bakslag ;) Vill du fö rstå lite mer, kolla här: http://www.fotosidan.se/cldoc/fototeknik-1-kamerans-funktion.htm (det är där jag lärt mig grunderna, sedan har jag bara testat, testat och testat lite mer)

Det där med att våga.. det är ju inte så att kameran exploderar om du har fel inställningar. Det värsta som händer är att du får dåliga bilder, men om du i nuläget inte ens får en skarp bild på stillasittande hund så låter det ju inte som något större bakslag ;) Vill du fö rstå lite mer, kolla här: http://www.fotosidan.se/cldoc/fototeknik-1-kamerans-funktion.htm (det är där jag lärt mig grunderna, sedan har jag bara testat, testat och testat lite mer)
Du har så rätt.. har bara väntat på bra väder men du lyckas ju ändå så jag ska fasiken testa imorgon. :up:

Du har så rätt.. har bara väntat på bra väder men du lyckas ju ändå så jag ska fasiken testa imorgon. :up:
Ibland kan det vara en fördel med dåligt väder! Om det är "mörkt" ute och hunden springer hyfsat rakt från tex höger till vänster i bild, prova att följa med hunden med kameran i samma takt som hunden springer. Lyckas du röra kameran i samma tempo som hunden så kommer hunden bli skarp och bakgrunden snyggt suddig på ett sätt som får det att se ut som om hunden springer jättefort :D

Ingen bild, men en film från lördagens jakt :D
Obs, inget blod eller död.

Det är ganska kul att se hur ärlig hon är i skallet. Hon slutar skälla så fort hon lämnar rådjurets spår (och i stället vinklar av mot oss), och sedan börjar hon skälla igen direkt när hon kommer på spåren lite längre fram. Inte ett pip däremellan.

Kameran var med ut idag också!

Aysu var glad :D
Glad_Aysu.jpg

37041_1454275724.jpg

Valpen var också glad!
71883_1454275730.jpg

68869_1454275755.jpg

Aysu blev så varm efter springandet att hon la sig ner :p
96841_1454275735.jpg

Efter en stund busade de lite till innan vi gick hem.
46259_1454275740.jpg

Jag älskar dina bilder! Jag önskar att du bodde närmare så att jag kunde anlita dig för att fotografera mina hundar!

Unghunden behöver öva på att åka ensam i bilburen så morgonpromenaden skedde i ett strövområde en kort bilresa hemifrån. Gammelhunden fick åka på golvet vid passagerarsätet. Det blev en härlig promenad där unghunden fick springa i långlina :)
12558863_544684682355212_157765644_n.jpg

4,5km på 2 tim? Kröp du? eller hur många grannar stannade du o pratade med?
Vovven är sååååååååååååååååå söt! En riktig dunboll
Det där tempot kan jag och Svansson också hålla ibland - oftast beror det på att Svansson vill nosa och har en trätt dag eller att matte måste stanna varje meter och plocka svamp :angel: Fast den officiella versionen brukar vara att vi gått offroad, klättrat i berg och "testat nya vägar" :D :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 163
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 489
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar