Secret Santa 2023

Öppnat!!
SÄ otroligt fina och trÀffsÀkra paket.
Tomten har fÄngat upp saker jag skrivit i trÄdar och handlat och fixat baserat pÄ det.
Dessutom blev det lite extra spÀnning med det större paketet. Först av med pappret, hitta en vÀltejpad kartong dÀr i, sedan nÄgot inlindat i ett vackert silkespapper (eller liknande) och sedan hittar man ett par fina handledsvÀrmare. Tack snÀlla tomten!!

Och baserat pÄ vad som mÄste vara ledtrÄden vÄgar jag mig pÄ en gissning pÄ att det kan vara @mysboll som gjort mig sÄ glad.

Edit Hittade just en överraskning till nÀr jag skulle plocka undan som hade smitit Ät sidan. Bild kommer en bit ned.

Bifogade filer

• 20231224_054143-COLLAGE.webp
    20231224_054143-COLLAGE.webp
    279 KB · Visningar: 183
Senast Àndrad:
Katterna ville tacka i ett eget inlÀgg.
VÀldigt trÀffsÀkert med dreamies ocksÄ. Mina katter Àr tokiga i dem sÄ till den grad att de kommer rusande frÄn övervÄningen nÀr jag tar i pÄsen. Och det allra bÀsta Àr att jag hÀromdagen tÀnkte att det Àr dags att köpa fler.

Tryck pÄ bilden sÄ ni fÄr se hela kollaget, det blev vÀldigt avlÄngt. SvÄrt att fota ivriga katter. SÄ formatet blev som det blev.

Bild 1( uppifrÄn). VÀntar lydigt nÀr pÄsen öppnas.
Bild 2. Omg det Àr dreamies, skynda diiiig!
Bild 3. Vi kan fÄ nÄgra till vÀl?

Och detta nÀr de Ät frukost för 10 min sen.

God Jul alla!

Bifogade filer

• 20231224_054230-COLLAGE.webp
    20231224_054230-COLLAGE.webp
    200,3 KB · Visningar: 177
Matat Secret renarna.
FrÄgade dem om de verklogen var renar dÄ jag inte sÄg nÄgra horn.
De svarade att lilla flicka, det fmrstÄr du vÀl att secret-renars horn Àr kamoflerade och syns ju bara nÀr vi vill att de ska det.

Att fodra en kall julaftonsmorgon Àr en fantastisk sak. Det könns ungefÀr sÄhÀr:

Midvinternattens köld Àr hÄrd,
stjÀrnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gÄrd,
djupt under midnatts timma.
MĂ„nen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit pÄ fur och gran,
snön lyser vit pÄ taken.
Endast tomten Àr vaken.

Tomten mÄste vara den finaste juldikten som finns.
Vill ni lÀsa hela? Kolla hÀr
https://www.juligen.se/julkul/tomten-av-viktor-rydberg/

Bifogade filer

• 20231224_062904-COLLAGE.webp
    20231224_062904-COLLAGE.webp
    164,9 KB · Visningar: 163
Vaknade tidigt och kunde inte hĂ„lla mig mer, sĂ„ öppnade i sovrummet sĂ„ jag inte vĂ€ckte familjen. 😅

20231224_063458.jpg

Ett skissblock! Perfekt för mig som skissar en massa, mycket bra att ha. 😊
ÅkerbĂ€rschoklad, choklad. 😍 Behöver jag skriva mer? 😅
Och mitt favoritte, hur i hela friden vet tomten att det hÀr Àr mitt favoritte? Kan inte vara en slump.. MÄste luska!
Och Àven hamstern Björn fick ett paket med majskolvar i. Det tror jag han kommer Àlska!

Tack sĂ„ mycket tomten! 😀
Men mÄste fundera lite mer innan jag gissar..

Eftersom att jag inte jobbar natt lÀngre sÄ öppnades mina paket nu pÄ morgonen!

Tack snĂ€lla tomten för fina paket! PĂ„lletösen och vovvekompisen kommer bli glada dem ocksĂ„ sen! đŸŠ„đŸŠŠđŸ„°
Vovvegodis, pÄllegodis, odlingskrukor (perfekt, ska snart börja med 2024 Ärs chilisar), kakor ökensand, choklad :d och ett par smidiga vantar!

UtifrĂ„n ledtrĂ„den gissar jag att @Johanna1988 kanske Ă€r min tomte? đŸ€©
GridArt_20231224_064125918.webp

_20231224_073547.JPG

HÀr Àr mina (eller vÄra dÄ) fina presenter: TvÄ kattleksaker (en i form av en flamingo... O_o :cautious:), tvÄ pÄsar kattgodis, en ask mattegodis samt ett helt ljuvligt grenljus, precis ett sÄdant som vi hade pÄ jul nÀr jag var liten, total nostalgi! :love:

Tack sÄ hemskt mycket snÀlla tomten, jag ska genast leta reda pÄ en av de gamla ljusstakarna :heart Katten har test-dödat korkrÄttan men hade lite tvek pÄ flamingon, det Àr mattes kisse det! :D Jag öppnade bara en av godispÄsarna till henne men de fick MVG :up:

Jag tror att min snÀlla tomte Àr @Ceta :)

Senast Àndrad:
HÀr Àr vÄra fina presenter :)
Te, choklad och hundsaker, NW-kitet blir perfekt nĂ€r jag ska börja trĂ€na min partners hund, sĂ„ kan jag ha lite saker hemma hos honom đŸ€©. Min hund fick lite godis ocksĂ„ men det la jag i hennes strumpa sĂ„ det Ă€r redan öppnat och uppĂ€tet och fick vĂ€l godkĂ€nt :)
AvsÀndaren och stora paketet var bekant sÄ jag misstÀnker att jag fÄtt Àran att ha @sweep som min tomte Àven i Är :heart
IMG_2320.webp

Tack snĂ€lla tomten 😍!

Jag fick:
En supermysig sjal som jag tror Ă€r hemgjord đŸ„°
En trÀdgÄrdskalender som blir heeeeelt perfekt som nybliven trÀdgÄrdsÀgare!
TvĂ„ superfina elektriska ljus (vi har bara elektriska ljus pga. lĂ„ngfingrad katt đŸ˜»)
TvĂ„ pĂ„sar Dreamies, som ”nĂ„gon” gör allt för att sno Ă„t sig för att glufsa i sig allt pĂ„ en gĂ„ng 🙀.

IMG_5887.webp

Tack snĂ€lla tomten 😍!

Jag fick:
En supermysig sjal som jag tror Ă€r hemgjord đŸ„°
En trÀdgÄrdskalender som blir heeeeelt perfekt som nybliven trÀdgÄrdsÀgare!
TvĂ„ superfina elektriska ljus (vi har bara elektriska ljus pga. lĂ„ngfingrad katt đŸ˜»)
TvĂ„ pĂ„sar Dreamies, som ”nĂ„gon” gör allt för att sno Ă„t sig för att glufsa i sig allt pĂ„ en gĂ„ng 🙀.

Visa bifogad fil 135154

Jag tror kanske att @Snurrfian Àr min pricksÀkra hemliga tomte!

Sitter pÄ jobbet och spanar pÄ era paketöppningar och tomtegissningar i vÀntan pÄ att telefonsamtalen ska dra igÄng, det ser ÀndÄ ut att kunna bli ett ok arbetspass sÄ hÀr lÄngt. Jag inser först nu att jag kunde haft som ledtrÄd att jag jÀmt har brist pÄ (hela) strumpor, det Àr ett vÀldigt tacksamt julklappsval! Men det Àr spÀnnande att ha mitt paketöppnande kvar till sent i kvÀll och sÄ har vÀl nÄgra tomtar redan strukits ur ekvationen dÄ.

Liknande trÄdar

Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 673
Tjatter I denna evighetslÄnga vinter sÄ mÄste det vara fler Àn jag som lÀngtar efter vÄren. Och vad passar dÄ bÀttre Àn en omgÄng med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 522
Senast: Barbabelle
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 281
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 344

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka