Secret Santa 2023

Alltså jag kommer gå bet på mim tomte i år.
Även om det ringer en klocka när jag läser ledtrådarna.
Jösses alltså.

Jag har absolut ingen aning om vem.som tomtar för mig 🙃. Men jag har heller inte öppnat ytterpaketet då jag inte är hundra på att jag borde göra det. Det skulle kunna vara själva julklappen då det känns som att det är ett paket och inte flera.

Det ska bli kul att öppna imorgon! Kommer nog sova vid midnatt så blir väl frampå förmiddagen jag öppnar ☺️

Voila!
2st Secret Santas.

Bifogade filer

• tomteritt.webp
    tomteritt.webp
    241 KB · Visningar: 98
Apropå presentpapper. Jag inventerade just mitt lager. Minst 37 rullar fick jag det till, med allt från några få varv kvar till oöppnade. Och då har jag inte fått de fem som kompisen köpt åt mig på rusta än… inte konstigt att det började bli väldigt trångt i kartongen i garderoben 🙈. Var på vippen att visa en bild också, men för att inte avslöja mig i leken så får det vänta 😁.
Men som sagt, det är både hälsosammare och billigare än knark 👌

Apropå presentpapper. Jag inventerade just mitt lager. Minst 37 rullar fick jag det till, med allt från några få varv kvar till oöppnade. Och då har jag inte fått de fem som kompisen köpt åt mig på rusta än… inte konstigt att det började bli väldigt trångt i kartongen i garderoben 🙈. Var på vippen att visa en bild också, men för att inte avslöja mig i leken så får det vänta 😁.
Men som sagt, det är både hälsosammare och billigare än knark 👌
Kan det vara så att du gillar presentpapper 😄😄

Mina föräldrar har slagit in paket i ugnsfolie något år när presentpappret var slut. Pappa har även slått in paket i handdukar i brist på presentpapper 🤣

Alla sätt är bra utom de dåliga 😁
Det viktigaste är att det är inslaget. Finns knappt nåt tråkigare än nån som säger "God jul!" och räcker fram något man direkt ser vad det är, det förtar ju hela spänningsmomentet.

Det finns de som alltid slår in i tidningspapper också. Det kan se riktigt fint ut ihop med natursnören, om man inte lyckas få typ specsaverreklamen mitt över paketet 😒

Fick man behålla handduken? :angel:
Ja, tror mamma tog den när de skildes 😁

Skämt åsido. Jag vet faktiskt inte, skulle gissa att den bara åkte raka vägen tillbaka in i handduksskåpet. Men det har hänt mer än en gång att pappa fått kasta sig in i bilen och panikköpa något presentpapper innan vi ska åka iväg. Eller att någon (🙋🏻‍♀️) fått tejpa ihop resterna av de papper som funnits hemma 😅

Tyvärr (eller? :sneaky:) så har de en dotter som samlar på allt som går att pyssla med. Presentpapper ingår givetvis där. Så det är liksom inte riktigt en bristvara här hemma längre :angel:

Det viktigaste är att det är inslaget. Finns knappt nåt tråkigare än nån som säger "God jul!" och räcker fram något man direkt ser vad det är, det förtar ju hela spänningsmomentet.

Det finns de som alltid slår in i tidningspapper också. Det kan se riktigt fint ut ihop med natursnören, om man inte lyckas få typ specsaverreklamen mitt över paketet 😒
De är bara inte kreativa nog för att hitta nödlösningar… jag menar, vi har ju bevis här i tråden på att både avfallspåsar, ugnsfolie och handdukar fungerar :angel:

En av alla gånger min pappa (sorry pappa, du är fantastisk på många sätt, men paketinslagning är kanske inte din bästa förmåga :heart :D) fått panikköpa presentpapper kom han hem med cellofan i tron om att det var ett glansigt silvrigt papper. Det slutade med att vi fick rulla in paketet ca 20 varv i cellofan, för då såg man inte igenom :rofl:

(Innan någon blir arg på mig så är cellofan fint, men kanske inte det bästa alternativet om meningen är att mottagaren inte ska se vad det är i 😆)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
4 730
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 522
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 281
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 344

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka